reklama

Jednoduché odpružení - silentbloky

Uvažuju o jednoduchém odpružení tříkolky těmito silentbloky http://www.rubber.cz/5_0_100121-silentblok... . Vyřezal bych v každém rameni uprostřed 44mm trubky, všechny konce by se zavařily 2mm silným plechem který by měl u prostřed otvor a ze strany do vnitř trubky navařené dvě matky na našroubování silentbloku. Zdvih nebude nijak velký, takže by ho klouby řízení měly pobrat. To samé by šlo udělat na hlavní rámové trubce v místě pod sedačkou, jen by musel být použit větší silentblok. Co na to říkáte, je to velká blbost? :-) Na greenspeedu asi jo, ale třeba se někdy pustím do vlastní stavby a tam by se to dalo zkusit.

[ Zpět ]
Datum: 16.05.2010
Autor: Juras
  • Re: Jednoduché odpružení - silentbloky

         

    Lidi používají silentbloky na odpružení zadní stavby u klasického leháče. Celkem to funguje - co si vzpomínám tak to měl (má) na svém leháči Céva. Na tříkolce jsem to ještě neviděl.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.05.2010
    Autor: Jihra
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jednoduché odpružení - silentbloky

           

      O tom sem taky uvažoval, v místech dvou šroubů kde se spojuje sedačka a zadní stavba, dát dva silentbloky menšího průměru. Sedačka by se sice trochu napřímila, ale to by až tak nevadilo. Utlumilo by to ty největší rázy od zadního kola kterým vymetám díry více jak dvěma předníma. Jen ty menší silentbloky mají o dost menší pracovní zatížení, jenom kolem 30kg. Sice to bude více pohlcovat nárazy ale zase je tu větší riziko roztrhnutí, ale oba naráz, to by musela být velká smůla.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.05.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jednoduché odpružení - silentbloky

         

    Možná by byly lepší vinuté pružiny, podobné těm které jsou používány na sedlech zábradlí. Umožňovaly by i vyklánění sedačky do stran, tedy lepší manévrovatelnost do zatáček. Když se do zatáčky vykloním, jedna pružina by se stlačovala a druhá natahovala, bylo by vyřešeno pružení i tlumení zároveň. Vzalo by to pár Watů výkonu, ale pohodlí by se těmi 3 cm zdvihu u neodpružené tříkolky zvýšil o 100%. Teď to vidím na pružení plášťů, výpletu, ocelového rámu a sícové sedačky napnuté gumovým lanem na zdvih tak 3 cm, proto těch 100%. :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2010
    Autor: Juras
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Parťačku na bike či skály

Hledám: Parťačku na bike či skály
včera
Nabízím spolujízdu krajinou, cestou i úplně mimo, hlavně sdílet zážitky a pohodu...

Hledám: ženu 50+

17.08.2018
Hledám ženu 50+,nekuřačku,která by se mnou chtěla trávit svůj volný čas.Jsem z okresu Příbram,58,štíhlý,nekuřák…

Hledám: Cyklistku pohodářku na vyjiždky na kole

Hledám: Cyklistku pohodářku na vyjiždky na kole
17.08.2018
Ahoj 43/170 Kladno hledá partačku na vyjiždky na kole nebo výlety. Kolo je přijemná věc čisti hlavu od starostí. A…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

269 cyklistů (12 přihlášených)

TRANSKAVKAZ – nalehko

Je to více než 40 let co jsem v antikvariátu našel knížku „Kavkazská cesta"od Julia Komárka. Popis cesty…
mirekbik | 01.08.2018

Valíme na Moravu - poprvé

Na Moravě, v Třebíči, máme tetičku. Já, bratr, děda a kamarád Slávek za ní a za dalšími příbuznými v okolí…
JohnyB | 28.07.2018

Welzlův kvadriatlon 2018 - extrémní závod pohledem programátora

Varování - následující vyprávění je dlouhé a nezkušený čtenář by se raději neměl do čtení vůbec pouštět.…
Jrr | 23.07.2018