reklama

Průmyslová ložiska v nábojích

Zdravím, nedávno jsem zjistil že dynamo v náboji SON má průmyslové ložiska, Rohloff je má taky. Dneska jsem si byl obědnat výplet kola a nabídli mi náboj Author a ten má taky průmyslové ložiska. Zajímalo by mě jaké s tím máte zkušenosti ? Já osobně vidím velikou výhodu v tom, že lze ložiska vyměnit. Ten, kdo má kotoučové brzdy tak získá v podstatě věčné kolo kde se jednou za pár let vymění ložiska. Koukal jsem že například shimano do všech nábojů dává klasické konusové ložiska (=náboj je součástí ložiska). U ostatních výrobců to většinou nebylo specifikováno.

[ Zpět ]
Datum: 30.03.2010
Autor: Thompson
  • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

         

    S lehokolem jsem od AZUBu dostal naboje Novatec a podle ceny celych kol asi ty nejlevnejsi. Rozdil mezi ruznymi sadami kol je viditelny. Menit jsem zatim nemusel (mene, nez 1000 km). U neceho (snad ten Novatec) jsem cetl, ze se daji prestavet i na jiny prumer osy.
    U stanku Miba jsem videl rozdil. Obyc kolo se otocilo cca 10x, to na prumyslovych loziskach jsem polozil jeste roztocene - zacaly mne bolet ruce. ;-)

    [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2010
    Autor: Murphy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

           

      Kdo vi co vam ukazovali, ale pro marketing je vsechno povoleno. Pokud jsou klasicke konusy kvalitni a dobre sestelovane, je u nich valivy odpor naopak mensi nez u prumyslu. V kazdem pripade je tenhle odpor pro cyklistiku tak zanedbatelny, ze je zbytecne se tu bavit zrovna o tomhle.
      Sam mam sady kol jak s konusy, tak s prumysly.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2010
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

             

        VYhoda lozisek je, ze se daji v pripade poskozeni vymenit a jede se dal. Existuji i naboje, ktere s redukcemi jdou dat na ruzny prumer osy. Ale hlavne - vazne maji vetsi vydrz. A lepe se serizuji. Prumyslove lozisko bude mit IMHO take lepsi kryti proti prachu.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

               

          Pokud ovšem nekoupíš (tehdy - 1995) náby ČZ. Jedna nába má běžný ložiska, druhá totální atypy, úplně mimo katalogy. Čert ví, kde je vymetli a napráskali je tam. Když jsem je chtěl vyměnit, měl jsem smůlu. Zatím po promazání ještě jedou.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2010
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

               

          Jiste vyhody pochopitelne maji, to nezpochybnuju. Zatim ale funguji oba systemy soucasne a neni duvod, proc by jeden z nich mel byt proste bomba a druhy leda tak srot, o kvalite rozhoduji jine veci nez jenom jejich system.
          Ad utesneni- zalezi na modelu. Na druhu lozisek je tenhle faktor naprosto nezavisly. Moje kola AC s prumysly maji zrovna prachovku dost mizernou (a serizuji je u nich taky nic moc), na rozdil od druhe sady kol s naby Sh. XT s konusy.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2010
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

               

          ... A lepe se serizuji ...
          Ona tam jsou kuželíková ložiska?
          Ta a pak axiální ložiska jdou seřídit, tvrdil-li ti někdo něco jiného, měl´s ho poslat kamsi ...

          [ Zpět ]
          Datum: 03.06.2010
          Autor: pavka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

                 

            Asi vas zklamu, ale i u jednoradych kulickovych lozisek lze korigovat vuli spravnym presahem vnejsi a vnitrni rozperne trubky mezi lozisky. Kuzelikova loziska jsou pro velka zatizeni a na kole by to bylo hazeni perel svinim. Pokud bude u naby s konusama brouseny zavit na hridelce, brousenu zavit v konusu a patricne nabrousena draha pro kulicku, ve spravne geometrii a vazbe na zavit, lze rict ze jsou spickova. Ale pochybuji ze nekdo bude do takove technologie investovat. To radeji da prumyslova loziska. Firma SKF spolupracuje s vyrobci komponent pro zavodni kola, a pro ty nej delaji hybridni loziska (draha ocel, kulicky keramika) z duvodu snizeni treni. Vzdy je to o tom co je kdo ochotny investovat do dane technologie.

            [ Zpět ]
            Datum: 03.06.2010
            Autor: pebe
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

         

    I u kónusů lze ložisko měnit, není součástí náboje, ložiskové misky jsou v náboji zalisovány, jediný problém je a u Shitmana zvlášť, že to prostě jako náhradní díl neseženeš, ani kónusy, blbě a ne všechny typy, natož ložiskové misky, ale pokud se o kónusy dobře postaráš, tak taky vydrží hodně, u Shitmana je potřeba hned u nových je trochu povolit, jelikož jsou hodně přetažený, (viz. historie už toho o tom tady bylo napsáno) a pak odejdou i po 500km, jinak já už taky klukům montuji na jejich FR ložiskové náboje: Da Bomb, Pivit, Brave, Raptor a i od Authora a zatím spokojenost, nebyl jediný problém.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2010
    Autor: jipík
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

         

    Levný Novatec mi vydržel asi 50 tisíc km, než se objevila nějaká vůle. V tomhle případě by se nevyplatilo měnit ložiska. Ráfek sice nebyl probržděný, i když mám véčka, ale byl několikrát naražený a volnoběžka v náboji už taky měla svoje odslouženo. Na nové zadní kolo jsem dal zas Novatec, už novější typ. Tam mě po pár tisících km překvapila vůle, která ale kupodivu zase zmizela, takže slouží stále ke spokojenosti.
    U dražších věcí, jako dynama a převodovky, tam by se hodilo umět ložiska vyměnit.
    Zajímalo by mě, jak je to u Sram DualDrive. Ten mám na leháči chvilku a už má vakl. Jinak funguje dobře. Dokud nebude kotoučovka drhnout v každé zatáčce, tak to nebudu řešit.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2010
    Autor: Radek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

           

      Aby pak nebylo pozdě, raději se na to poptej, za to nic nedáš a můžeš předejít nezvratným změnám. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2010
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

           

      Mě se dualdrive minulej víkend rozsypal. Ani ne tak ložiska, ale převody, ještě jsem do něj nevlez.

      [ Zpět ]
      Datum: 03.06.2010
      Autor: HonzaK
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

         

    Na alternatoru shimano jsem najel 10tis. a zacalo v nem lupkat. Po rozebrani, na jedne strane kulicky zabarvene do hneda, na druhe pitting jako pr..e a oloupana kulicka. Na nabojich sachs-prumyslove loziska-12tis a ok.ted jsou na zdi protoze mam ve predu son a v zadu prevodovku(8). Na anglosaskych webech uvadi u sona zivotnost cca50tis. Kvalite materialu a zpracovani, nemuzou konusy konkurovat prum.loziskam. Montaz je ale potreba udelat spravne u obou.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.06.2010
    Autor: pebe
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

           

      U Shimana DH-3N71 se mi stalo to samé - po pár tisících km zničená kulička a kónus na jedné straně. Ještě že jsem si s tím dynamem objednal hned i náhradní broušené kónusy, teď už bych je nesehnal (pokud by někdo věděl kde, bylo by to skvělé). Dalších pár desítek tisíc km je už v pohodě. Na leháči mám SON. Jestli se má vyplatit ten rozdíl v ceně, měl by vydržet prakticky věčně a nebo by v něm aspoň měly jít pak lehce vyměnit ložiska. Ostatní vlastnosti jsou stejné.

      [ Zpět ]
      Datum: 03.06.2010
      Autor: Radek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

             

        Ono jde spise o to ze se to potentuje v nejmene vhodnou dobu. Pokud by clovek vedel kdy to bude tak se pripravi a muze vcas vymenovat i to levnejsi. Predstava ze se mi zadre predni kolo v 60satce z kopce neni nijak lakava.

        [ Zpět ]
        Datum: 03.06.2010
        Autor: pebe
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

         

    Ja mam uz nekolik let DT Swiss Onyx, zadni jsemm dal manzelce pote co jsem si koupil Rohloffa, ma najeto tak 25 tis. km a predni mam dosud, je na nem tak 40 tis. km. Ani na jeden jsem nikdy nesahl, krome prepletani rafku a vymeny kazety.

    Jinak souhlasim s Vaskem, ze kvalitni konusy by mely mit mensi valivy odpor nez prumysly ovsem je to opravdu zcela zanedbatelna velicina. Mozna zajimavejsi je, ze ty Onyxy, byt staly dohromady myslim kolem 4,5 kKc, tak jsou o par gramu tezsi nez Deore.

    Podle manualu ty loziska vymenit jdou, ale mam pocit, ze to nebudu potrebovat - z toho predniho uz opadava lak, ale furt se toci.

    [ Zpět ]
    Datum: 03.06.2010
    Autor: m
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

         

    Dneska jsem se pustil do údržby Ibexu a při manipulaci se zadním kolem, jsem ho protočil v ruce- hruza a děs. Chroupání ložisek - jasný signál, že je potřeba výměna. Takže jsem se na to vrhnul a obě krajní ložiska jsou out. Vnitřní 2 kupodivu ještě v celku dobrý, ale samo měním vše. Přední kolo se zdá v pohodě, náboj bez vůle, na poslech o.k. a i rukou je to dobrý, takže tam si sezonu počkaj. Kolo po první sezoně-4200 km. Náboj Novatec xy- origo Azub.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.01.2012
    Autor: Relax
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

           

      Nekde jsem to tu psal. Nechal jsem si zadni naboj servisovat v ebike-store.cz v Praze. Pan se mne ptal, jestli tam chci originalni loziska (jedno tusim za 300, nebo tak nejak), nebo podstatne kvalitnejsi noname po 70 Kc, kterymi obvykle Novatecy opravuji.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.01.2012
      Autor: Murphy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Průmyslová ložiska v nábojích

             

        Průšvih je, pokud si výrobce nábojů nechává vyrábět atypy. Po devadesátým jsem si koupil náby, do kterých potom origo už ani nešly koupit a přitom jsou mimo rozměrovou řadu sériových. Takže teď už si v klidu pochroupávají jen když vlezu na válce :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 08.01.2012
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

296 cyklistů (1 přihlášený)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024