reklama
Město: Ostrava

Vedení cyklistů po městě

V anketě chybí cyklistům ve městě nejvíce cyklostezky. Mám tu ale dva názory na výstavbu cyklistické infrastruktury (vyhrazený cyklistický pruh, stezku pro chodce a cyklisty na chodníku se společným nebo odděleným provozem s cyklisty, cyklistický přejezd, atd.).
1. způsob: stavět cyklistickou infrastrukturu ve městě všude, kde to normy umožňují, ale z pohledu laika poněkud hloupě a ne vždy zcela logicky.
Např. jedete po chodníku po stezce pro cyklisty i chodce těsně podél vozovky a před křižovatkou (za kterou pokračujete rovně) musíte odbočit společně s chodci pod ostrým úhlem o 15 m k místu, kde je přejezd pro cyklisty s přechodem pro chodce, a pak se zase po přejetí vedlejší komunikace vrátit o 15 m zpátky pořád po stezce do původního směru podél silnice.
2. způsob: stavět cyklistickou infrastrukturu ve městě, tak aby vše vedlo nejkratší a nejpřímější cestou, způsobem, který bude nejen podle normy, ale bude i logicky a architektonicky pěkně vypadat. A pokud nelze toto splnit, tak raději nestavět nic nového.
Např. celou křižovatku přestavět, aby cyklisté společně s chodci mohli křižovatku v přímém směru přejet a přejít bez zbytečných zacházek a oklik.
Samozřejmě mluvíme o reálné době, kdy každá stavební úprava něco stojí a čím větší je rozsah stavebních prácí, tím více se papíruje.
Co vy na to? - jakoukoliv ochranu (hlavně od motorových vozidel), kde to jen trochu jde, nebo hezkou komfortní úpravu s dostatkem místa od aut a případně i od chodců, ale s rizikem, že se taková úprava do ulic všude nevejde a bude stát více peněz?

[ Zpět ]
Datum: 06.03.2008
  • Re: Vedení cyklistů po městě

         

    Je to asi jak pises. Ja jsem spis pro druhou moznost. Protoze pri prvni moznosti nejsou cyklostezky pro cyklisty pouzitelne. Ale na nekterych frekventovanych mistech bych pripoustel i moznost c.1.
    Myslim si, ze kolem bocnich cest nema moc smys stavet ty cyklostezky - cyklochodniky. Spise snizit rychlost aut, dopravnim znacenim a pripadne stavebne na 30 Km/h. Na nekterych mistech vyznacit cyklopruhy (ale predem zalepit diry) apd. A investovat do cyklostezek které jsou pro cyklisty pouzitelne.
    V nekterych nemeckych mestech mne fascinovalo jak jedu z centra mesta po ceste (zona 30 km/h), pred krizovatkou mam cyklopruh a za krizovatkou se octnu na samostatne cyklostezce aniz bych musel premyslet kudy mam jet. U nas je to zatim samy obrubnik, konec cyklostezky apd. Obcas si rikame ze na nekterych mistech chybi znacka" cyklisto litej"

    [ Zpět ]
    Datum: 06.03.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavelmm)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vedení cyklistů po městě

         

    Pravděpodobně se každý přikloní k alternativě 2. Ctělo by to,ale ještě jednu maličkost: změnit pravidla silničního provozu tak, aby řidič odbočující vpravo dával přednost nejen chodcům, ale i cyklistům, respektive cyklisty ani neomezit.

    [ Zpět ]
    Datum: 06.03.2008
    Autor: Papji
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vedení cyklistů po městě

           

      Vidíš, a já jsem v tuto chvíli zrovna pro alternativu č.1. Jistě, záleží případ od případu, ale v mé ukázce si po tři měsíce trvající úpravě chodníků raději 15 m zajedu tam a zpátky, než poslouchat x let, že na přestavbu křižovatky nejsou peníze a že křižovatka se upraví, až opravdu nebude vyhovovat.
      Raději teď, když je možnost, posunu o15 m chodník i s přechodem, aby se vedle něho vešel přejezd, než koukat jak před přechodem je společná stezka pro chodce a cyklisty ukončena značkou a za přechodem značkou stezka zase začíná. Opravdu s teho kole (podle zákona) sestupovat nebudu a nepůjdu po přechodu pěšky jako chodec.
      Doufám, že až bude více stezek mimo vozovku, tak začne jezdit po městě víc lidí. A až takových lidí bude hodně, tak teprve potom budou moc dupat jako motoristi, že chtějí taky kvalitní cesty. A v té době bude prostor a finance pro alternativu č. 2. Ale tím se nechci bránit situaci, že starostou se stane někdo osvícený, který bude prosazovat alternativu č. 2 rovnou :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 06.03.2008
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vedení cyklistů po městě

             

        V podstatě máš pravdu, že v naší demokratickybyrokratické společnosti je lepší vrabec v hrsti, ale právě pro tu byrokracii je třeba nedělat kompromisy, poněvadž by z toho mohlo vzejít : Co vlastně chcete, a proč to měnit, vždyť to tolik let funguje, a vlastně je to v pořádku a funkční.Nééé, nic se měnit nebude, stálo by to peníze.
        A určitě za pár let podstatně víc peněz, než nyní. A tohle neplatí jen o úřednících, ale všeobecně. Už mi není 15, aby mne někdo opíjel rohlíkem a tvrdil, že se to příště vyřeší. Pokud by všichni naši slavní zastupetelé splnili, co už dříve slíbili, tak bychom dnes žili podstatně lépe.
        Jen se podívej kolem sebe, jak se ti chvastouni z radnic chválí kolik toho neudělali pro cyklisty, ale to že se po některých jimi tzv. vybudovaných cyklostezkách nedá kvůli provozu jet, protože vedou po místních silnicích, to nikdo z nich nevidí. Stejně jako, že jsou cyklostezky, které prostě najednou končí a dál si pomoz jak umíš, další vede až o pár kilometrů dál a nikdo nemá zájem je spojit. To, že před jakoukoli silnicí, až na vyjímky, stezka končí a následuje přechod pro chodce, jakoby nikoho nezajímalo.Proč by taky mělo, když on, úředník, přece na kole na úřad nejezdí. A tak bych mohl pokračovat, ale má to smysl? Už jsem rezignoval a začínám věřit i tomu, že hrách hazený na stěnu, dříve zakoření, než by někdo pohl s úředníkem. Zářný příklad je teď v Palkovických Hůrkách, kam veškerá snaha dobrovolníků vede.
        A hlavně proto jsem pro alternativu 2. Je prostě třeba nenechat úředníky spát, je potřeba je obtěžovat ať dělají co mají, a né že nám budou vysvětlovat proč to, či ono nejde. Vzpoměň na konec loňského roku, jak najednou bylo nutné utratit peníze, které zbyly, a tak se v listopadu a prosinci najednou začaly opravovat cesty. Nechápu jak takového ekonoma může ještě někdo zaměstnávat. A dost, to stačí.
        Přeji ti příjemný víkend a mnoho sil do boje s ,, větrnými mlýny"

        [ Zpět ]
        Datum: 07.03.2008
        Autor: Papji
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vedení cyklistů po městě

               

          Ja se tedy toho staveni nepouzitelnych cyklostezek nekdy primo desim.
          Nekde se postavi nakladna cyklostezkastezka (1km minimalne 4 miliony), ktera je stezi pouzitelna kdyz clovek nespecha a pak se mohou vybirat pokuty za to, ze clovek jel po ceste a mesto se pritom bude chvastat kolik investuje do cyklisticke infrastruktury. A kdyz se nekde udela neco blbe, uz se to tezko zpravi - na udrzbu vetsinou nejsou penize.
          Proto je potreba aby, kdyz se investuji velke prachy, aby se investovaly smysluplne. Ale jak to uhlidat? Kdyz urednik, ktery ma na starosti cyklodopravu ve meste nema k dispozici konecny projekt cyklostezky.
          Par takovych nedoresenych useku uz v OV mame, tak mam obavy aby jich nebylo vic.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.03.2008
          Autor: pavelm
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vedení cyklistů po městě

                 

            Dobře, mluvíme obecně o chování úředníků a mnohdy projektantů, ale zkuste napsat konkrétní úseky, které vám nevyhovují, nebo úseky, které jsou vedle sebe, a jen by stačilo je spojit.
            Koukal jsem, že ostravští kolaři, chtějí (nebo už možná už tak konají) objíždět cyklistické trasy a chystají vytvořit seznam závad a ten pak předat na město. Možná by se taková místa rovnou dala vyvěsit tady nebo na stránky os-kolařů.
            Už jsem o tom psal jinde, ale takový seznam chybějících nebo špatných cyklistických stezek by mohl fungovat pro diskuzi s politiky před volbami do obvodů, aby se ukázalo, zda dokážou pod konkrétním tlakem něco vykonat. Současní politici na obvodě by prokázali, že jejich úřad dokáže pracovat dle přání občanů, politici-čekatelé (a častí kritici současného vedení obvodu) by zase mohli zasponzorovat dokumentaci pro stavbu cyklostezky. Určitě by to byly v předvolební kampani lépe vynaložené peníze než na plastové kraviny s logem strany a letáky.
            Ale abych jen neradil, tak dávám první úsek cyklostezky na seznam polovičatých řešení: asi 115 m dlouhá stezka pro chodce a cyklisty se společným provozem na chodníku před ÚMOb Ostrava-Jih na křižovatce Plzeňská x Horní x Moravská. Stezka končí a začíná blízko přechodu pro chodce (takže slézat z kola) a navíc je před chodníkem vedoucím k úřadu asi na 5 metrů zrušena (tož zase z kola dolů, amigo :-) ).

            [ Zpět ]
            Datum: 07.03.2008
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vedení cyklistů po městě

                   

              Třeba trasa ,,A" začíná/končí u hlavní brány Mittalsteel, a co dál, na centrum po cyklotrase jedině přes Hrabovou, na Radvanice jedině přes Bartovice. Trasa J ( podle mapy končí v Radvanicích a 1,5 km do Michálkovic si můžeš jet jak chceš,od krajského úřadu do centra, třeba k hradu, nebo na Masarykáč můžeš jedině po velmi frekventované silnici, přejezdy přes silnici v Ostravě by jsi snad spočítal na prstech jedné ruky a určitě by se toho našlo víc. Na ul. 1 máje se to taky povedlo, nedovedu si představit, jak jedu z Mar.Hor do Vítkovic v protisměru. A to vůbec nehovořím o tom, že většina těchto tras vede po silnicích s provozem. Myslím, že by bylo velice vhodné vybudovat cyklotrasu podél řeky Ostravice od lávky mezi Kunčicemi a Hrabovou směrem do centra. Pokud se už náhodou nějakým nedopatřením nedostala do nějakého plánu na příští století. Líbí se mi, jak je podél řeky vybudována cyklostezka ve Frýdku - Místku. Pokud chci F-M projet směrem na Beskydy, tak je to ideální řešení, ikdyž věřím, že jim tam určitě taky bude někde jinde něco chybět.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.03.2008
              Autor: Papji
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vedení cyklistů po městě

                     

                Myslim, ze by bylo dobre napsat na mesto otevreny dopis, jako na letni cyklojizde, kde bychom uvedli obecnejsi i konkretni pripominky k cyklodopravě v Ostravě. Muzete to klidne psat sem nebo do vzkazniku na www.ostravstikolari.wz.cz
                Ale pak by bylo treba to utridit a dat do kupy, trochu stylisticky upravit apd.
                I kdyz to co pise Papji uz pripominame dlouho.

                [ Zpět ]
                Datum: 10.03.2008
                Autor: pavelm
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vedení cyklistů po městě

                       

                  Trochu spatne jsem se vyjadril: nektere veci co pise Papji uz jsme pripominali.
                  To co jsme posilali pred rokem je mozne videt na http://www.ostravskecyklojizdy.wz.cz/dokument...
                  Na jizde ke Dni bez aut jsme take sbirali pripominky a poslali je.
                  Mozna se to nekdy zda zbytecne, ze se stejne nic nezmeni. Ale tim, kdyz se ozveme se na radnici dozvi ze tu je nekdo kdo jezdi na kole a je to taky argument pro ty co maj cyklodopravu na starost.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.03.2008
                  Autor: pavelm
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vedení cyklistů po městě

           

      A co se týče přednosti cyklistů před odbočujícími vozidly, tak při současné morálce jak cyklistů tak řidičů aut a vzhledem k rychlostem, kterými se cyklista může k přejezdu blížit, bych přednost nedoporučoval. Bohužel nemám zkušenosti ze zahraničí, zda a jak to funguje jinde.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.03.2008
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

323 cyklistů (12 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024