Zdravím, uvažuju o výměně mechanické kotoučové brzdy M415 za hydraulickou (asi M535) a zajímá mě, jestli se musí měnit úplně vše, nebo může zůstat třeba původní kotouč či cokoliv jiného.
Kotouč by zůstat mohl,ale zbytek páka,hadice,adaptér a třemen bude nový a většinou pokud koupíš komplet tak bývá i s kotouči, jen pozor na způsob uchycení kotouče na náboj a na třmene na vidlici.
0
Komplet bez kotouče bývá často za dobrou cenu sundaný z nového kola ve webshopech a možná i kamenných krámcích.
Na druhou strnu stojí za zamyšlení, proč by si někdo nechával sundat dobrou brzdu z nového kola...
0
Protože mu nesedí tvar páky nebo chod,který ale může někomu sedět,nebo chce ještě lepší,lehčí a je ochoten si připlatit,důvodů může být celá řada,je třeba se pak kouknout do histrie co na tu konkrétní brzdu píšou její majitelé.
0
a proč to budeš měnit, ono to nebrzdí?
0
Zdravím - trochu se přiživím.
Mám kolo LEADER FOX Out Line 2004 (víceméně s původním osazením), se kterým jsem stále víceméně spokojen. Má najeto do cca. 15 tis. km. V poslední době jsou však jeho velkou slabinou brzdy - mechanické Shimano BR-475, které jsou už prostě slabé, měkké, houbovité... a podle slov mechanika v servisu i prý už neseřiditelné. Zkrátka nebrzdí, jak by měly (a to i po výměně destiček, vyčištění kotoučů apod.), respektive brzdí málo, s delší brzdnou drahou. Nevím, moc tomu nerozumím. Naučil jsem se s tím už při jízdě tak nějak počítat a jezdím přiměřeně tomu, ale protože nyní hodlám začít využívat Trail Gator s potomkem, je mi jasné, že při téhle kombinaci je to vyloženě hazard, který nehodlám podstoupit a který je nutno vyřešit. Dokáže mi někdo poradit konkrétní adekvátní náhradu (hydraul. x mech.) v ještě rozumné cenové hladině? A co všechno budu muset pořídit ještě nového k tomu - náby, kola, ráfky? Vyplatí se to vůbec, nebo mám pošetřit více a koupit rovnou kolo nové? Jsem v tomhle opravdu laik a proto budu rád za každou konstruktivní radu i kritiku. Historii jsem prošel, určitý názor mám, ale současně i pořádný maglajs v hlavě. Díky.
0
Pokud hlavové a středové složení nemá vůle, a středy se na hřídelích neviklají, je kolo nadále použitelné. S těmi brzdami je mi to divné, s tím typem nemám zkušenost - je možné, že jsou opravdu na konci životnosti.
Já mám výbornou zkušenost s mech. disk. brzdami Avid, typ BB7. Jsou robustní, a mají regulaci polohy destiček z obou stran – pouhými prsty. Lze je pořídit jak s adaptéry SI, tak i s PM.
Vzhledem k tomu, že by nahradily stávající mechaniky, nebyly by žádné další náklady. Jen dát pozor na volbu správných adaptérů, případně nových kotoučů – šestišroub / centerlock. Pro zvlášť luxusní brždění bych doporučil dopředu disk 203 mm. Mám s ním jemně odstupňované brždění, i razantní brzný efekt, při malé síle na páčku.
Náklady - i s novými disky - nepřesahují 3,5 tis. Kč.
0
Nevím sice, odkud jsi, nestálo by za zvážení navštívit jiný servis? Houbovitost mechanické brzdy by mohla být v bowdenech. Každý (servisní mechanik) nemusí vědět všechno ...
8-)
0
Taky mne to napadlo...
0
http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/vymena-lanek...
0
Hydry nejsou takový zázrak jak si myslíš. Já mám hydry Shitmano LX a mechaniky Avid BB7. Není mezi nimi rozdíl. Shitmano má navíc odporně houbovitý chod. U mechanik je ale potřeba koupit co nejtužší pancéřovaný bowden a co nejsilnější předpjatá zabrušovaná lanka. Taky koncovky by měly být co nejpevnější a jiné než sintrované destičky taky nebrat. Pak to brzdí jak to LX, navíc bez houbovitosti.
http://rebelbike.com/shop/produkt/kotoucova...
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/8048...
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/8048...
0
Taky mám radši Avid BB5 než hyd. Shi.Deore M525.
0
M525 ale nejsou LX...
0
Nechápu... Mne M585 absolutně vyhovovaly.
0
Já netvrdím že hydry Shitmano nebrzdí. Jen říkám že ty BB7 se jim naprosto hladce vyrovnají což mám podložené praxí. A ta houbovitost Shitman je pro mně absolutně odporná. Když jedu na Apačovi a brzdím Shitmano-hydrama je mi jak bych se dotýkal ropuchy. Hydry nezatracuju, plánuju upgrade na Avid Code.
0
Já je právě houbovité vůbec neměl... Spíš už na mne měly dost krátký, ale jasně vymezený, krok. Ale plnil jsem si je tenkrát sám, jako vůbec první hydry :-)
0
Kotoucovky Shimano LX jsou obecne docela nic moc brzdici hydrauliky, ale hrozne moc zalezi i na destickach. Ja mam treba vynikajici Magury Marta a dneska si myslim, ze prave spatne desky byly jednou z pricin (tou hlavni) me tezke drzky po Vanocich. Diky spatnym deskam ale nezatracuju cele jinak vyborne brzdy.
0
Ta nejhlavnější příčina byla v tobě. Sjezd jsi dával "na doraz" = "musí to vyjít!" ... (a ono to nevyšlo)
Ále, už jsem tě peskoval dost. Adrenalin není všechno!
0
Proto používám kvalitní sintrované ;-)
0
Ja teda pouzivam organiky. Sice se opotrebovavaji rychleji, ale na rozdil od sintrovanych aspon brzdi a da se na ne spolehnout.
0
A ty sintrovane, co byly na h.vno, byly od Kool-Stop, coz by mela byt kvalitni firma. Never more.
0
Kupuju origoš Avid a jsem s nimi spokojen. Na Shitmanu jsem měl zatím taky origoš což byl největší paskvil který jsem kdy viděl a organické Kool-Stop které jsou o třídu lepší. BB7 se sintrem se akorát tak vyrovnají.
0