Mám kolo Stratos od Autora z roku 2001, celkem jsem s ním spokojen, pro moje popojíždění 2000 km/rok dobrý. Letos nemám moc času na kolo a tak jsem si včera řek, že se projedu kolem vesnice. Po návratu jsem chtěl kolo uklidit a při zdvihnutí kola mi upadlo přední kolo. Prostě si to vypadlo v odpružené vigli. Tak se ptám:
1) Jak je možné že to vypadne ven, a je vůbec odpružená vidle bezpečná,
2) Co udělat, aby se mi to nestalo příště, asi s novou, tato je asi kaput. Mám na tom najeto tak asi 12 tis km, a v servisu mě říkali, že kromě čištění a mazání je to bezúdržbové,
3) Je vůbec možné kolo s odproženou vidlí věšet za přední kolo, třeba doma nebo ve vlaku da stojanů?
Díky všem za jakýkoliv názor a odpověď.
Jestli vypadlo uchycení náboje, tak si měl povolený rychloupínák a buď máš nějaký vadný, který nedrží nebo si ho špatně utáhnul.
S odpruženou vidlicí to nemá zcela žádnou souvislost.
Jediný rozdíl u vidlic je v tom, že některé mají pojistku, že když se lehce povolí rychloupínák, tak kolo ještě vypadnout nemůže. Ale tohle mít vidlice může a nemusí nezávisle na tom, zda je odpružená (každá služná odpružená to dnes má).
Tedy samozřejmě se může dělat s kolem cokoliv jako s pevnou, tedy i věšet do stojanu.
A pokud je problém jinde, že se třeba něco ulomilo nebo byla jiná závada, tak to musíš jasně popsat.
Jediné co mi napadá, nevyjely snad vnitřní nohy vidlice zcela a nezůstalo tedy upnuté kolo v části vidlice?
Pokud ano, tak tohle se u rozumné odpružené vidlice samozřejmě stát nemůže (tedy pokud by nebyla opravdu vadná, ale takovou závadu jsem v životě neviděl).
0
Jenže mě to vypadlo z těch vidlí, z toho vypadly pružinky a asi gumový dorazy, vidle je prostě nyní ze dvou ks.
0
Tak to je zcela atypická porucha a normální to není. V životě jsem nic takového neviděl a to jsem viděl třeba několik zlomených i lepších odpružených vidlic (ovšem používaných zcela mimo určení dané vidlice).
0
u vidlic které mají alespoň nějaké tlumení, bývají střeva chycené k vnějším nohám šroubkem umístěným úplně naspod vidlice, blízko rychloupínáku. Teoreticky je možné, že se může otřesy vyšroubovat a spadnout na zem. Nebyl to tvůj případ? Pokud šlo o vidli bez tlumení, tak nevím jak drží pohromadě. Já tu svou nemůžu ani zaboha rozdělat.
0
I netlumené mají zespodu šrouby...
S rozebíráním vetšinou pomohou servisní manuály, které se dají najít na stránkách jejich výrobců ;-)
0
Dole není nic vidět je to asi uvnitrř, ale nevím jak by to bylo přichyceno, není tam žádný šroub, asi to nějak držela ta pružina v něčem přichycená a buď praskla nebo uhnila, já seženu foťák a pak to pošlu.
0
tak tycho asi nebude tak zarazeny aby az zakladal vlakno, kdyby mu jen vypadlo kolo z uchyceni... koneckoncu jej cituji "Prostě si to vypadlo v odpružené vigli"
jinak je to vskutku bizarni porucha, mas to nafocino? v americe bys za to vysoudil majlant.
0
Nejsu v americe, ale měl jsem štěstí, už jednou jsem na kole havaroval, zlomil si ruku a natlouknul jsem se a od té doby jezdím s přílbou, včera jsem si ji nevzal na těch pár metrů. To že se mě rozpadne odpružená vidle mě nenapadlo. Je to tedy extrém, nebo je to běžná věc u odpružené vidle?
0
to uz psal mlok a ten musel videt mnohem vic poruch nez ja, ze je to totalni anomalie. dokonce si i myslim, ze kdybys napsal vyrobci, tak by ti vymenou za ruinu k prozkoumani poslali vidlici novou, pokud bys teda nasel duveru na ni znovu vyjet.
0
Podle mne se s ním výrobce o 8 let staré a pravděpodobně i zanedbávané vidlici vůbec nebude bavit...
0
Podle roku odhaduji, že tam mohla být nějaká RST, Zoom nebo podobná základní nic moc vidlice. Takže mi těch 8 let životnosti i tak přijde slušných.
P.S. Doma se mi válí jednu sezonu (1500km) jetá RST Gila T4, tak kdyby třeba někdo měl zájem, za symbolickou cenu ji pošlu do světa ;-)
0
Jo je tam RST, ale co to zanmená.
Je nožno kolo s touto vidlicí věšet za přední kolo?
0
To je možné z každou fungující vidlicí. I když dlouhodobě to nesvědčí žádné, ne z důvodu, že by to upadlo, jako se to stalo tobě, ale z důvodu, že na straně korunky není vše tak dobře zatěsněné a může pak rosit olej když je vidlice dlouhodobě otočená nohami směrem nahoru (a stačí když se o kousek přesáhne vodorovná poloha, tedy tohle se při zavěšení za přední kolo stane vždy). Ale vadí to jen dlouhodobě, tedy na jízdu vlakem není žádný problém to tak věšet.
0
Vidlice RST mají horní část vidlice k té spodní přichycené šroubkem uvnitř nohy. Zřejmě ti "uhnily" nebo se vytřásly , viz
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-vidlic/rst
0
Tao spojení bylo pomocí té pružiny, a ta uhnila. No teď sháním novou a je to sranda, můj Stratos je starý a vidlice na něj jsou těžko k sehnání. A všichni prodejci nadávají, že teď v posledních dvou týdnech lidi nakupují a opravují jak o závod a ve skladech nic není.
0
To je blbost, pružina nic nedrží, ta je tam jen volně vložená. Maximálně je upevněná k tomu štelovacímu kolečku, kterým se nastavuje předpětí pružiny. Uvnitř vidlice jsou ale taková "táhla" nebo jak to nazvat. Ta to celé drží pohromadě, a ty Ti asi uhnila...
Jinak netuším co má společného staré kolo se starou vidlicí. Můžeš tam dát cokoli nového. Jen musí souhlasit rozměr hlavového složení, uchycení vidlice v něm a i zdvih vidlice by měl být podobný ať zbytečně nepřetěžuješ rám kola.
0
Prohlídni si pořádně ten návod, pružiny nic nedrží jak píše Jarda.
0