Můj problém spočívá v tom,že jsem si nedávno přezul pláště z 26x1,75 na 26x1,90,a mám zmatek v tom,jakou hodnotu v mm.nastavit jako průměr pláště do Tachometru,protože hodnota pro tento rozměr není v žádných tabulkách uvedena,a po vlastním změření obvodu pláště v tom mám zmatek ještě větší,protože výsledná hodnota je 1995mm.,což je podle tabulek hodnota pro plášť 26x1.40.Když to tedy shrnu,je rozdíl mezi hodnotou uváděnou v tabulkách,jež musí vzhledem k tomu,že u 26x1,75 je uváděna hodnota 2045mm být minimálně cca.2055mm.,a mou naměřenou hodnotou 1995mm celých 6 centimetrů,což činí na 20 najetých kilometrech rozdíl cca.600metrů !!!!! Je možné aby v tom byl takový rozdíl ??Dokáže mi někdo poradit ????? Prosím!
Já zadávam do tachometru to co změřím. Vemu provázek a pomocí něj změřím obvod kola. Vcelku jednoduché a prosté. V tabulkách se podle mě udává přibližná hodnota, záleží na výšce toho kterého pláště.
0
ano, já taky měřim provázkem, resp. něčim podobným, ale až budeš měřit, tak při tom rozhodně seď na kole, jinak se tam taky ztratí ňáký to číslo
0
Tabulky jsou na nic (resp. pro ty, kdož neznají Ludolfovo číslo):
Postav kolo svisle. Změř si svislici od středu osy na zem v cm. Odpočti 0,3 cm (nebo kolik si myslíš, že po nasednutí na kolo zplacatíš pneu). Vynásob tajemným číslem Pí (3,14159525; dál to zpaměti neumím ale ono Ti bude stačit i 3,14) a ještě dvojkou a potřebné číslo máš na světě.
0
Milane, nastav si přední kolo tak, aby byl ventilek dole, nakresli u něj křídou rysku na podlahu, pak se posaď na kolo a popojeď o jednu otáčku. Opět si u ventilku udělej rysku na podlaze. No a vydálenost mezi ryskama je hodnota, kterou si nastavím na cyklocomputer. Tomuto údaji věřím víc, něž co udávají tabulky!!!
Už aby tady bylo jaro!
Ahoj Honza
0
Plně souhlasim s Honzou. Toto měření je zcela nejpřesnější.
0
aa ještě lepší je těch otoček udělat více, třeba 5, no a potom to vydělit, eliminuje se takhle chyba měření....
0
Já těch otáček udělám ještě víc. Zpravidla kolem 2000. Pak si musím dát pivo. Ale eliminuje se tím chyba ještě více. Můj Ciclo HAC4 pak pracuje s přesností na tisíciny kilometru v hodině.
0
Už tady JE jaro! Hurá! Taky to tak měřím. A pak jedu kolem profiků a koukám, zda jejich comp ukazuje stejnou rychlost. No jo, nějak se to musí. Taky v Praze dle MHD, tam to je na metry přesně:-)
Na viděnou v polích!
Tom
0
Honzův návod je nellepší, osvědčený a mohu jen doporučit.
0
No a jakym zpusobem k tomu pristupovat kdyz napredku mam jinou velikost plaste nez na zadku.
Kde to mam merit?
0
Na tom kole, kde máš čidlo/snímač. Většinou na předním. Na zadním kole jsem ještě u nikoho snímač neviděl.
0
Tak já mám snímač vzadu. Computer je na řídítkách pod sedlem a k zadnímu kolu je to kratší, dopředu bych musel prodlužovat kablík, tak co si dělat násilí. Ale většina Azubů má comp vpředu na rámu a snímač na předním kole.
0
Tak jseš první člověk :o))
0
Ještě nejsem, ještě's mě neviděl;-)
0
Taky jsem použil tuto metodu, jenom jsem přední kolo vyndal z vidlice a jezdil jsem s ním v ruce ve sklepě. Nevím jak vy, ale já na kole nejsem schopen popojet po přímce. Zkoušel jsem různé přítlaky na kolo a výsledek lítá o centimetry, takže se s přesností příliš nevzrušujte.
0
Pripojuju se k tomu ze tabulky jsou naprd,ruzny vyrobci delaji pri stejne sirce ruzne vysoky plaste a i sirky se pri stejnych rozmerech napsanych na plasti muzou dost lisit.Takze urcit obvod podle rozmeru napsanych na plasti jde fakt jen zhruba,nejlepsi je to zmerit
0
Já připomenu, že těch otáček se dělá deset a přitom se sedí na kole...výsledná přesnost je obdivuhodná...
0
Ještě lepší je toto měření desetkrát zopakovat, spočítat průměry, střední kvadratické odchylky, relativní chybu a pokusit se určit systematické chyby vlivem ne vždy stejného nahuštění plášťů, proklouznutí při brždění na psím výkalu a podobně.
0
Zkus se podivat sem:
http://www.mountainbike-page.de/bike/technik...
0
Ještě více a taky česky je to na :
www.eurobikes.cz/Rady.htm. Našel jsem tam i obvod svého pláště 700x38C a to jinde nebylo
0
Však ani v aute nie je presne nastavený analogovy tachometer.Však ide o orientačnu rychlosť.
0