reklama

Pokec o vidlicích

Zdarec,
možná už to tady bylo, zajímá mě pár věcí ohledně vidlic:
1) co to je pevná osa na vidli a jak se to jako používá, na to musí být nějaký spešl náboj se širokým průchodem?
2) vide RS Recon Race - má to ochranu proti poškození při zamknutí, automatické proražení?? Mělo by se to menovat Floodgate, ale nenašel sem to ani u Reby která by to mít měla. Z těch jejich stránek se mi to nepodařilo vyčíst...
3) jak funguje karbonová vidle?? Nikdy sem to neměl v rukách, ale nevěřím tomu že to pruží, v terénu to musí být o ruce, je to spíš na cesty ne?
Dikec a mějte se

[ Zpět ]
Datum: 27.03.2009
Autor: Egesi

Re: Pokec o vidlicích

     

1) Pevná osa má jiné uchycení ve vidlici než klasická (i když některé systémy jsou klasickému rychloupínáku poměrně podobné) + má větší průměr = výrazně větší tuhost, vhodné zvláště do těžší terénu a pro těžší jezdce a pro větší zdvihy
Je nutný jak speciální náboj, tak musí být ta vidlice už konstruovaná s pevnou osou. Některé vidlice se dnes dělají v obou variantách.
2) Všechny RS, které majít motion control se nezamykají natvrdo. Pomocí floodgate nastavuješ sílu potřebnou k otevření vidlice, tedy vždy je chráněná proti proražení. Dále je ale také třeba počítat s tím, že ani zamčená RS s motion control není zcela bez pohybu, ale cca 1cm se klidně bude pořád pohybovat.
3) Karbonová vidlice je oproti odpružené samozřejmě hrozná vyklepávka, ale třeba oproti hliníkové je znatelně pohodlnější. Především dokáže pohlcovat drobné vibrace a pak také ne tak málo pruží v předozadním směru (klidně i 3cm v místě náboje předozadně se dokáže prohnout). Ale liší se to i mezi jednotlivými vidlicemi, i carbonová vidlice může být cílěně konstruována, aby byla především tuhá a pak pohodlná nebude.
Na celopevňáku mám Pells XF2 long a ta predozadně pruží dost a ty drobné vibrace celkem pobírá. S odpruženou se to samozřejmě nedá vůbec srovnávat (zvlášť když na obou fullech mám 14cm zdvihu vidlici).
A jezdit se na té pevné karbonové dá cokoliv, jen záleží na tom jaký si masochista. Já si sem tam dám i trošku těžší techničtější terén na celopevňáku, je to super na trénování techniky jízdy. Tam kde na fullu jen proletím, tak najednou ten sjezd s pevnou vidlicí je docela těžký a je třeba hodně se věnovat technice jízdy. Na delší vyjížďky v rozbitém terénu je to ale čirý masochismus, od toho mám fulla.
Na druhou stranu na asfaltu a na pěkných cestách to s pevnou vidlicí opravdu letí a hlavně i ze sedla. A také se dostaneš na super váhu, pevná vidlice je oproti odpružené téměř 1kg dolu.

[ Zpět ]
Datum: 27.03.2009
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pokec o vidlicích

     

Ještě doplním, že při jízdě ze sedla na pěkném povrchu je rozdíl pevná carbonová x RS vidlice zamčená pořád docela rozdíl s tím, že ta pevná v tomto konkrétním případě jede znatelně lépe.
V sedle je to pak skoro fuk, tam mně se výrazněji nepohupuje ani otevřená vidlice na fullu.

[ Zpět ]
Datum: 27.03.2009
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pokec o vidlicích

     

Tak a je to,už nemám o čem psát.

[ Zpět ]
Datum: 27.03.2009
Autor: keťo
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pokec o vidlicích

     

Heh : ), to teda jo, mám rád Mlokovy příspěvky, jsou věcné a obsažné, a většinou není vubec co dodat : )
Já teda akorát dodám k zamykání, že na RS Recon Race sem nějak nenašel nastavení floodgate, buď je to pod plasovým čepečkem na zamykacím kroužku nebo se to šteluje nějak vevnitř, jaksi se chlapci neobtěžovali to napsat do manuálu, není tam o tom vlastně ani zmínka proto sem se ptal, člověk ani neví co ta věc dělá, drahý to je jak sviňa a... nic no : )
Jo a taky pro informaci, když se nechá taková vidlice dýl stát vzhůru nohama (dýl než pár minut), trvá pak pár minut po obrácení než se všechno vyrovná, do té doby vidlice nezamyká (to mě málem stálo nervy).

[ Zpět ]
Datum: 27.03.2009
Autor: Egesi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pokec o vidlicích

     

No měl jsem R7 SPV a tam se ta odemykací automatika nastavovala tlakem vzduchu,teď mám FOX 100 RL a tam je to nastavené od výrobce napevno,možnost nastavení je až u verze RLC takže jsem Floodgate nikdy neřešil,tak neporadím.

[ Zpět ]
Datum: 28.03.2009
Autor: keťo
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pokec o vidlicích

     

Tak letošní Recon Race ani 351 nemá floodgate nastavovatelný ani interně (Reba ho přitom má nastavitelný i v nejnižší SL verzi, která ho má nastavitelný interně imbusem, což je schované pod krytkou na korunce). U 351 to mají i napsané, že má fixed floodgate.
Netuším, jestli to tak je i pro všechny ročníky Reconů, navíc u RS jsou často k vidění i kombinace, které se montují na kola a které standardně v nabídce nejsou (jako třeba Reba Race s u-turnem).

[ Zpět ]
Datum: 28.03.2009
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na celoroční vyjížďky a kulturu.

Hledám: Kamarádku na celoroční vyjížďky a kulturu.
09.10.2025
Ahoj, jezdím celoročně silnice / gravel. Mám rád památky, kulturu, literaturu, rád zajdu do kina....

Hledám: Parťáka na kolo

17.09.2025
Cyklistka s e-kolem hledá prima parťáka -+ 60 let na pohodové společné vyjížďky do okolí Prahy.

Hledám: Kamarád /ka na kolo.

14.09.2025
Ahoj. Přidej se. Plán ....Stezka Českem (původně Cesta Českem[ ]) turistická trasa v Česku. Více na Email…
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

361 cyklistů (5 přihlášených)

Slovinsko na kole - 3. část - moře

Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025