Můžete mi tady někdo polopatisticky vysvětlit, proč u některých fullů (merida, trek, rocky mountain, author...) jsou řetězové vzpěry (prostě dolní zadní vidlice) vedeny v různé výšce = ta u řetětu je níže než ta na druhé straně ?
mam takovy dojem, ze je to kvuli retezu, aby nedochazelo ke kolizi hlavne pri zarazeni male placky vepredu... ty co to nemaji, maj zrejme cep umisten blize stredu
0
Byls rychlejší.
0
Třeba když jde zadní stavba nadoraz nahoru, aby jí nehobloval řetěz. Nebo se pletu?
0
Ale to jo - samozřejmě na té řetězové straně je vzpěra níž kvůli tomu, aby nedrhla o řetěz, takhle jsem to přečet i kdysi ve Velu - ale proč je ta na druhé straně výš???
0
Protože tam žádný řetěz není :-)
0
To je jednoduché. Na straně u kotoučů (co není řetěz) je to konstruováno optimálně pro největší tuhost a současně nejmenší hmotnost. Tedy většinou je vzpěra vedena přímo.
U řetězu toto ideální řešení pak použít nelze a je vzpěra níže. Není ale žádný důvod, aby tu vzpěru u kotoučů konstruovali stejně jako u řetězu, když to tak není optimální.
0