V pondělí odpoledne mi ukradl bezdomovcii kolo. Tlustý, pancéřovaný zámek ukroutili 1,5 metrovou trubkou.
8-(
Přesedlal na Favorita (32 - 622), připraveného pro podobnou situaci. Tohle kolo je osazeno brzdami se středním tahem (?centric?).
Poraďte, jak se vyjímá nepíchlé kolo - neprojde mezi brzdovými botkami. Jak lze víc rozevřít čelisti? Je na to nějaký "fígl"?
8-?
Ďík, Pavel
jestli si to dobre pamatuju, tak to lanko mezi celistma jde vyhaknou z te kolebky co za nej taha. Akorat tam bude asi pekne zarostly
0
Ten favoš nemá "berany", alébrž řídítka z Liberty. Brzdové páky jsou jakože spíš Véčkové (lepší by asi byly cantilevrové), ale co naděláš ...
0
Jak píše kolega, vyháknout z toho "háčku" nad středem brzd. Pokud to nejde, povokit všechno štelování nadoraz. Pokud se s tím ale léta nehejbalo, budeš možná muset na ten háček opatrně kápnout třeba WéDéčko. Nebo nakonec povolit lanko, rozhýbat to a znovu nastavit.
Já osobně, když čtu o Centrikách, tak dostávám osipky. Horší brzdy neznám, vůbec nešly seštelovat. A když, tak makaly jen chvilku a zase problémy. O účinnosti ani nemluvě.
0
Tenhle typ brzd se (sice kvuli pravidlum UCI, ale docela uspesne) pouziva v cyklokrosu.
0
Typ určitě, to jo. Ale jenom typ... :-))
0
To je blbost. Používají se (v cyklokrosu) od nepaměti Cantilever brake.
Pokud se mýlím, dokaž. JS.
0
Jiste, prepsal jsem se. Asi me zmatla podobnost nazvu "Centric" s brzdama s centralnim tahem, tedy typem brzd cantilever.
0
ten absurdni sport, kde masochiste jezdi tereny pro horska kola na favoritkach s prichodem horskych kol nezanikl?
vzdyt i v napr. lukostrelbe uz nemaji drevene luky...
0
Centric brzdy byly naše nejlepší brzdy a seřizovaly se na pákách. Jejich účinnost byla dost slušná, v porovnání s ostatními typy. Dávaly se na F1, galuskové speciály, v ceně 2100,-. JS.
0
Naše nejlepší auto bejvala škůdka stodvacítka. Seřizovala se leckde. Použitelná taky nebyla 8-P
0
Jen jsem tím chtěl říct, že byly i horší .. Dvojtažné jeSpeciálky a pod dnotažné nimi klasické čelisťovky, napřed s nápisem Eska, pak Favorit .. a ty fakt nebrzdily, jen se všelijak kroutily .. což bylo nejen koncepcí, ale i provedením (poměr tahu lanka, přítlaku bowdenu a páky čelisti, která byla (ta páka) tak malá, že neměla žádnou sílu přitlačit špalek k ráfku) a též materiálem, který bych nazval faktickou hlínou .. skoro čistý Al .. JS.
0
Jo, tak tentokrát s tebou souhlasím. Byly možná o trošku lepší, než ostatní hrůzy. Ale já měl asi smůlu, od začátku zlobily. A nejlepší bylo, že se i trochu kroutily a drhly o sebe hranama jak nůžky. K tomu ty úžasný špalky...
0
Tenkrát za hluboké totality jsem si do Centriků koupil čtyři špalky Campagnolo od překupníka - vytáhl ze mě sedm stovek.
Nikdy jsem je nepoužil, protože mi bylo líto je obrzdit :-)
0
:-))))
Jak typické pro tehdejší dobu
0
Jo, to byly časy. Jednou se mi asi po roce snažení podařilo sehnat nový ráfek do předního kola, hezky jsem ho zapletl a asi po čtyřech kilometrech jsem před hospodou zajel do ocelové rohožky a ohnul jsem ho...
0
Jako pamětník potvrzuji. A když jsem konečně po těchto Centriky sehnal (vše se shánělo,ne kupovalo), to jsem pak byl hodně namachrovanej :-)
0
S autem nemáš pravdu. Co Tatra 603, 613? A u Škodovek byly určo lepší modely, než 120. Tř. 130R. JS.
0
Šestsettřináctka byla pro normální lidi asi tak dostupná jako brzdy od Campagnola :-))) Srovnávej srovnatelný. A škodověnky byly všechny DO-DO
0
Pravda, v obchodě nebyly (ale co jo?). Ale přesto kluby je (Campy) měly a kdo se staral (jako já), též. JS.
0
Všechny Škodovky doda nebyly, MB 1000 byla ještě konkurenceschopná, to až soudruzi ze sajůzu v rámci RVHP rozhodli, že škůdky nesmějí být lepší a silnější, než žigulíky :-((
0
však taky dodo se říkalo až řadě 105-120-130
0
To je pravda, ale ten úpadek začal už stovkou, která už vlastně nepřinesla proti 1000 skoro nic nového (oboje jsem měl a pak otec 105ku a já "brko" Rapid 130) A pro ty mladší, co nevědí, co bylo dodo- např "dodělej doma", nebo "do prdele dojedeš".
0
A to 1000MB prý znamenalo "tisíc malých bolestí", takže poslední skutečný auto byla Felicie?
0
Nojo, to víš, že to bez chyb nebylo, ale zase stím autem byla sranda, všechno se na něm dalo udělat doma, dneska už jen otevřeš kapotu a zase ji zavřeš, protože je všechno zakrytovaný
0
jj. To mi připomělo mého dědu, když jsem mu dovezl v 97 ukázat (jednu z prvních) Oktávku. Hned chtěl otevřít motor, chvílu do toho nevěřícně hleděl a pak zkonstatoval: no, na tom bych si toho asi moc nepodělal; radši to zavři... :-)
0
Ty kryty by nevadily,ale ta jednoduchost zmizela.
0
jj, měl jsem starou Oktávku, to bylo "dělo", ale hlavně držák. Stodvacítka je neštěstí, ale když se jí věnuje pár tisíc hodin údržby a oprav, dojet se s ní dá. A nejlepší byly dvanácettrosky... měl jsem dvě. Prostě 1203 důvodů koupit si něco jiného :-)
0
To souhlas, nejlepší byl ten kryt motoru v kabině, co mi připomínal kryt motoru u autobusu RTO a musels kvůli němu při vyšší výšce sedět celou dobu nakřivo:-)
0
A když jsi tudy lezl třeba k alternátoru, to byl nářez.:-)))
0
Co kryt motoru, ale když ti to vařilo a vyletěla zátka chladiče, to byla rázem kabina plná páry - viditelnost nula :-)))
Zato autobusy RTO, ty já jako dítě miloval!!!
0
Do dneška z nich sedím na zadku, totální sentiment. Ale jezdit bych s nima nechtěl, stačilo, že jsem v jednom dělal autoškolu.
V Pardubicích dělají párkrát do roka akce, kdy erťáky a staré trolejbusy pendlují na pravidelné lince.
Jo a v telce teď o nich bude v Retru.
0
Strašně se mi líbilo místo vedle řidiče před průvodčím.
0
Ještě v devadesátém druhém roce jsem jedním jel a ztratili jsme za jízdy na silnici pravé zadní okno! Prostě vypadlo sklo... :-))) Ale busy to byly krásný!
0
no 105 a spol byla fakt tragédie. V anketě na jejího nástupce byly dokonce i názvy Trosky a Žebrák, to teda jsou názvy hradů :o))), po vzoru soudruhů z NDR - Watrburg :o)
A k 1203jce se vztahovalo "přežije rok 2000?", žejo? Známej z Boru popisoval výjezd k infarktu na Práchni - v kopci dvakrát zastavoval a vodou z kýble chladil motor sanitky :o(
0
Motor stíhal, ale karbec se musel chladit. Vyvářel se benzín a chcípalo to. Karbec je nad motorem a je mu vedro. S tímhle jsem měl anabázi v Alpách. Tam vaří benzín ještě daleko dřív, takže v kopcích jsem jel se zvednutým krytem (prach letěl přes vrtuli dovnitř) a co chvíli "odvzdušňoval" a pumpoval beňál...
0
Když bude nejhůř, odšroubuj brzdový špalky :-)
0
Nebo vypusť duši......
0
Amen....
0
Záleží, co máš. Centric brzdy jsou hranaté a mají uprostřed vyrytý nápis Centri. Jdou vyháknou na kterékoli straně krátkého spojovacího lanka jeho vytočením k zářezu na zadní straně a vytažením koncovky lanka.
Pokud jsou brzdy obloukovité, pak jse o Speciály a ty vyháknout jdou jedině ze třmenu, spojujícího obě čelisti. Jako u cantilever brzd. JS.
0
Jo a pokud máš Speciály, pak to jde vyháknout ze třmenu jen za podmínky, že je hlavní lanko vedeno třmenem jako první a teprve pak je nasazené krátké lanko. V opačném (nesprávném -- velmi častý případ) případě vyháknutí brání právě hlavní lanko. Pak je třeba plovhým šroubovákem a kleštěmi krátké lanko silou vytáhnout, vyrvat ze třmenu a nasadit správně, na lanko hlavní. JS.
0
Dík za rady, doufám, že to dám dohromady ...
8-)
Jo, taky mně potěšilo, že odpovídáš k věci (ne o socialistických výdobitcích) jako normální člověk.
"Je lepší být splachvací než samonasírací ..."
0
to je strasne... jak jste se dozvedel, ze ho zrovna ukroutili trubkou?
byl to zamek podkova, nebo had-lanko ci had-lanko s krycimi valecky?
0