Mám Meridu Miami 2006 a je na ní najeto 1000 km. Co všechno bych měl nechat seřídit a prohlídnout v servisu?
Kolo není auto, abys musel dělat servis po ujetí určitého počtu kilometrů. U kola musíš údržbu dělat průběžně, protože je mnohem rychleji náchylnější k trvalým poškozením zanedbáním údržby.
Předně je třeba průběžně kontrolovat vytažení řetězu.
Průběžně čistit a mazat řetěz, na přední odpružené vidli kluzná pouzdra vazelinou/silik.olejem.
Pokud nemáš zapouzdřená ložiska, tak jednou za rok rozebrat a promazat vazelinou.
Průběžné kontrolovat promázání lanek a přehazky i přesmykače. Příp. vyčistit od prachu, bahna apod.
Kontrolovat obložení brzd či sjetí brzdových špalků - po sjetí vyměnit.
Kontrolovat vůle v řízení i v pohonu - tj. hlavové složení , středové složení, popř. složení náboje, pokud nemáš zapouzdřené.
Kontrolovat sjetí pláštů, jejich řídnutí - příp. vyměnit.
Průběžně kontrolovat tlak v pneu - dofoukávat.
Rovněž běžná údržba tlumiče - pokud máš - promázaní vazelinou u pružin.
A samozřejmě to občas umýt.
Každopádně kolo umyj, pokud se s ním chystáš do servisu. Určitě ho opraví radši než kolo zasr....od bahna až na půdu.:-)
Určitě jsem na spoustu věcí zapomněl, ale věřím, že i další poradí a doplní.
0
Z toho dělám jenom to, že mažu a čístím řetěz :o)
0
Já jezdím s autem do servisu po 15.000 km. A to s ním jezdím mnohem rychlejc, často s nákladem a víc lidma. Kolo by mělo být nejmíň stejně kvalitní, ne?
0
To myslíš tak, že kolo by mělo být servisované nejdříve za 15 000 Km jo? :-)
0
Bohužel je kolo daleko "zranitelnější" za prvé z toho důvodu, že na něm není všechno zadeklováno a schováno před vnějšími vlivy jako u auta. 2/ Má daleko jemnější a miniaturnější mechanismy, které jsou podstatně choloustivější než u auta právě proto, že jsou stavěny na přenášení a zazanmenávání / max. využití daleko menších sil, stavěny na daleko menší hmotnost s cílem co možná nejlehčí váhy kola. Prostě, kolo = skřítek v mechanice obroti obru autu. V autě je jedno, jestli bude něco vážit o 2 kg víc vzhledem k poměru výkon a užitná hodnota. 2 kg více hmoty za účelem bytelnějšího kola ale žádný cyklista moc nevítá - právě naopak!:-)
0
tady asi někdo nepochopil lehkou ironii...
0
Aha tak ona to byla ironie...
Hned jsem si myslel, že kvalitní kolo po 1000 km nemůže vyžadovat žádný servis.
Tak dík, žes mě nakop:-)))
0
No tak teď jsi mne trochu vykolejil, jestli to jako ironie BYLO myšleno... :-)
0
Tvůj (první) příspěvek se dá vyložit dvěma způsoby:
1) dva co reagujou na mne nepochopili, že můj příspěvek je ironický
2) já (ve svém prvním příspěvku) jsem nepochopil, že dotaz na servis po 1000km samozřejmě nemůže být myšlen vážně...
0
Za prvé je správně... I když ta dvojka by vlastně mohla být taky :-) Ne, dnes hlavně nemyslet. Po včerejší oslavě narozenin mne to myšlení nějak bolí... :-))
0
Jojo, to mívám pocit, že mám dvě hlavy. Jednu normální, svou. Ta druhá je uvnitř té první, má takový ty špičatý ostny, jako ten zelený plod kaštanu, pořádně tvrdý a ostrý... a je o kousek větší než ta první:-/
0