Prosím o váš názor: před časem jsem vyměnil řetěz - na meridě, střílelo to na kazetě, tak jsem vyměnil i tu - všechno ok. Od tý doby najeto cca 1500 km. Teď v sobotu navečer jsem dojel bez problémů, ale v neděli hned po vyjetí - řetěz se kouše na středním převodníku, občas ho nechce pustit a sukuje. Nejdřív jsem myslel, že mám zatuhlý článek, tak jsem to kousek po kousku prohlídnul, i převodník - nic.
Neleze mi do hlavy, že by se tahle závada mohla projevit "během jízdy", když jsem neměnil řetěz, kde by se to projevilo...
Prohlédni úložiště kola není-li tam nějaký záškodník ...
8-)
0
Nemůže. Může se max. odkutálet, ale odejít nee - nemá nožičky.
0
Určitě se může projevit i bez výměny řetězu a je to na 99% tím převodníkem.
Buď nový nebo případně pilovat zoubky.
0
Nojo, já vím, že to je tím převodníkem - jen jsem netušil, že se tohle může projevit, když sestava kazeta + řetěz + převodníky je hezky posedaná a šlape jak hodinky.
0
Po výměně řetězu se to projeví častěji, ale během životnosti řetězu také, zvlášť u těch, kterým řetěz nějaký čas vydrží a nemění ho po 1000km.
Já už měnil prostřední převodník během životnosti řetězu 2x a jen jednou mi to vyšlo na nový řetěz.
0
kolo si měl uložený v garáži nebo u sebe v pokoji? moje úvah se ubírá směrem: vlhkost ze silnice - odpaření - sůl - zatuhnutí, nebo vlhkost - zatuhnutí mrazem:-/
0
uz se tady resilo, ze stredni prevodnik je z hodne mekkyho materialu (aspin ten od simana), takze by se mel menit i s kazetou.
Priste zkusim pouzit Gebhard - je sice z hliniku, ale kdyz pouziju ten bez tech zbytecnejch nabehu, myslim, ze by mh vydrzet vic nez original simano
0
Sh ma i ocelove prevodniky, ty jsou v pohode.
0
A k tomu ještě mnohem levnější.
0
prave o tech ocelovych mluvim a v pohode nejsou.
ale cet sem, ze nejnovejsi prevodniky pro XT sou uz tvrzeny
0
Na ten jsem zvědav, jeden mám doma na novém kole. Opticky se zdá být lepší, ale aby to v praxi nezustalo jen u toho optického zdání.
0
zjistis to snadno, vem pilku na zelezo. nemela by se do toho vubec zariznout
0
Hm, zajimave, ja jsem s nimi spokojen. Na jeden tak 8,5 kkm.
0
a nemáš ten převodník opatlaný blátem? Pak k němu řetez přilne lépe než SS-man k Hitlerovi...
0
Jedině během jízdy.;-)
0
převodník je měkký, jak již bylo konstatováno -- zuby se vymačkají -- zub je pak širší -- je potřeba opilovat z boků. (Blbé že to nemůžu nakreslit.) Je to běžný úkaz.
0