Mám takový dotázek - protože teď z jistého důvodu mám všechna čtyři kola v mojí ložnici, tak dochází k tomu, že když to přinesu zvenku, tak se zákonitě - rozdílem teploty - orosí. Copak vnějšek, ten uschne poměrně rychle, ale spíš bych chtěl vědět, jestli to orosení může udělat nějaké brikule někde uvnitř - třeba vevnitř ve vidlici nebo v tlumiči nebo vůbec.
Řek byste mi k tomu někdo něco?
Díky, Ai :-)
a) zdravému spánku prospívá spíše nižší teplota - cca 16 - 18 °C
b) vidlice (tlumič) se servisují, aby se "brikule" odstranily už v zárodku; obsah vzduch v těchto dílech je tak malý, že masivní "zarosení" nehrozí
c) v "nebo vůbec" netuším, to já na kole nemám (ovšem mám starého ocelového Artura ...)
(-:
0
je ten Airline opravdu takové hovado?
0
Neboj, není o nic větší než ty jsi "pa blb"...
0
Ptá se kus vola.
0
fakt nechápu ty emoce. mě tenhle problém - jak Airline dramatizuje rosu - nechává zcela v klidu.
0
Taky tak, ale nenechává mě klidným způsob vyjadřování pablba.
0
Děkuji :-), ale mě to v klidu nechává. Jak už jsem psal někde jinde - jsou lidi, kteří pro mě nejsou partneři a kteří mi nestojí za to, abych na ně jakkoliv reagoval... Takže u mě všechno ok :-)))
0
Je furt lepší, když se ti v ložnici orosí kolo, než někde na vyjížďce z hltavě vypitýho piva trubky.;-)
0
kola mají studený odchov, oroseného lahvátora, ovšem, vidím velmi rád, proto se na něj dívám pravidelně až notoricky
0
příde na to z jakého materiálu máš rám. U oceli by to možná trochu urychlit korozi mohlo. Nicméně na rámech a vidlicích bývají dírky právě pro odvod kondenzované vlhkosti. Osobně bych to nechal plavat. pokud tě to trápí tak nech kolo aklimatizovat na chodbě pro vyrovnání teplot.
0
Myslím, že stran těch dírek nemáš pravdu. Jsou tam z montážních důvodů, aby jimi při navařování patek unikal vzduch. A přehnaně pečliví jedinci jimi mohou stříknout do dutin Resistin cyklo.;-)
0
to mne nenapadlo
0
Vlastne ma pravdu taky. Tyhle dirky jsou na kazdym ramu, i na karbonovym, a je to prave pro odvod vody. Asi tezko kvuli kondenzovane vlhkosti :o) ale po kazdym desti nebo umyvani kola by se jeden az divil, kde se to v tom ramu bere. Vetsinou tam natece pres sedlovku.
0
Hele a co kdyby si odstranil ten prapůvod, tedy rozdíl teploty. Když zachováš v ložnici stejnou teplotu jaká je venku, pak se orosení konat nebude. Snad bys to pro své kolo udělat mohl, ne :o)))
0
Prdýlky, prdýlky :-))). Odmítám spát při teplotách pod + 15 st. C, natož při záporných. Mám sice u postele velkýho plyšovýho králíka, kerýho jsem nedávno našel v Mladé Vožici (teda, možná patřil tý holčičce, co si hrála za rohem, její chyba, měla si ho hlídat, už je u mě), ale ten moc nezahřeje :-)))
0
Kam na ty nápady choděj, voni osobo! Tohle by moh dělat jenom zimákovi, letním kolům by se to hrubě nelíbilo.;-)
0
Jen se neboj. Jen by si Ai musel prohodit topnou sezónu ze zimy na léto :o)))
0
Stačí, když před barákem strčí kolo do velkého igeliťáku a neprodyšně ho uzavře. Po vyrovnání teplot z něj kolo vyndá. Nebo kolo ohřeje fénem. Konec legrace. Ve skutečnosti si myslím, že množství kondenzátu není tak vysoké a doba jeho působení tak dlouhá aby to mělo nějaký zásadní vliv na životnost rámu. Myslím, že dřív se rám poškodí zvenku, nebo rám prostě doslouží morálně.
0
Nikoliv pro kolo, ale pro KOLA, a to myslím že čtyři kusy. Tak to by udělat ale jako vážně měl, jestli je má aspoň trochu rád:-))
0
Jako vždy tak i dnes mám pro tebe Airline dobrou radu a praktické řešení. K novému kolu samozřejmě potřebuješ i novou sušárnu na kolo. A trošičku mě mrzí, že jsi na to nepřišel sám. Máš ale štěstí a jelikož jsi kamarád, jednu takovou zánovní sušárničku jsem ti našel. Je mi jasné, že pořízení nového kola bylo pro tebe nemalé vydání, tak jsem hledal něco za solidní cenu a světe div se - našel!
http://remeslnici.sbazar.cz/susarna-reziva...
To je ale krásná sušárnička co? Tam se ti to bude krásně sušit! A veškeré problémy s vlhkým kolem jsou ty tam. Bude jako v bavlnce.
Někdo může říct "proč?" Já říkám "proč ne!"
0
... to jsem zvědav, jak Ai vydýchá, že´s jeho kola nepřímo nazval řezivem...?
0
ty se pleteš. to je totiž pot. když máš čtyři kola a vybereš si jedno na projíždku, tak je mu to vůči těm ostatním blbý a když se s ním vrátíš domu tak ono chce těm ostatním udělat radost a tak jim vypráví: "to kdybyste viděly(možná "i"-když si vypravujou tak budou živý;-)), taková strašná kosa je tam a on mě honil, no schválně koukněte toho potu, co se ze mě řine:o("
myslim, že uvnitř ke kondenzaci nedochází, páč se tam nedostane ten teplej a relativně vlhkej vzduch z místnosti, takže bych na to zapomněl:)
0
No tak vám teda děkuju :-). Já si fakt myslím, že "uvnitř" dochází k vysrážení stejně jako zvenčí. Nejde mi o rámy, ale o vidlice nebo tlumič. To by uvnitř muselo být vakuum, aby tam ta voda nevznikala... Nebudu si toho všímat :-)))
0
Voda? Vznikala? Ty hustíš vidli kyslíko-vodíkovou směsí? Na to bacha! Nebezpečí výbuchu ...
0
Tak já mám na to zaručeně spolehlivou metodu. Svého zimáka celou zimu nemeju (pouze peru a mažu řetěz, čistím přehazovačku, kartáčuju vše ozubené a občas promáznu lanka). Když se rám obalí silnou vrstvou humusu, působí ten humus jako izolace a kolo už se potí podstatně méně (a nebo to v tom bordelu není znát) :-)))
0
má řeč. Už jsem to tu kdesi prohlašoval. Kromě toho, čím škaredější kolo, tím menší riziko ukradení, ale to je jinej problém.
0
To jsem tomu dal. Dnes jsem to porušil. Otřel jsem reflexní samolepy, už vůbec nešly najít :-)))
0
Tak to bez obav, vevnitř kola by se nemělo nic orosit, není tam přístup vzduchu tudíš nemá odkud se tam ta vlhkost brát. v tomto případě je pouze vlhkost v místnosti kde vzduch koluje.a k orosení dojde jen venku, nikoli vevnitř kola,
0