Ahoj, chci zakoupit hydraulické kotoučové brzdy. Po nějakém čase se mi vykrystalizovaly tyto dvě značky. Avid Juicy Five nebo Seven versus Formula Oro K18 nebo K24. Které z těchto by jste mi doporučili? Díkec.
Já bych vzal osobně určitě ORO. Na jednom kole mám J7, na druhém K24 a oboje jsem jezdil už celou sézónu.
K24 brzdí o trochu lépe (i když i J7 brzdí slušně). Pak je tu ovšem jedna zcela subjektivní věc, tvar a chod páky. Tady každému sedí něco jiného a tady se liší.
Juicy mají jednu výhodu ve větší vzdálenosti destiček od kotoučů, takže jsou méně náchylné na škrtání (a třeba se dá jezdit s o něco více ohnutým kotoučem a není nutné rovnat tak precizně).
Pokud ale vemeš J7, tak chybu taky neuděláš. No a jestli J7 x J5, to je rozdíl pouze v tom červeném štelovacím kolečku, které někomu chybět bude a někomu ne (to záleží jestli ti sedne nastavení u J5 nebo ne).
To samé platí pro K18 x K24, opět jde jen o to štelování chodu páky. U K24 ale to štelování má menší rozsah než u J7, takže tam se spíš oželí.
0
Tím štelováním chodu páky myslíš tuhost chodu, tedy to kdy páka jde do záběru?
0
Já vlastně ani nevím přesně, co to štelovací kolečko technicky na páce dělá (jestli mění pístkový poměr nebo něco jiného).
V každém případě u J7 štelováním reguluješ délku mrtvého chodu než zaberou destičky a to ve značném rozsahu. Jestli se ale výrazně liší i chod po dosednutí ani nevim, protože jsem jednou našteloval na nejkratší chod a ty ostatní moc netestoval.
U K24 je to podobné, opět to mám na nejkratší mrtvý chod. Ale jestli tam opět je nějaký rozdíl i po dosednutí destiček taky nedokážu jednoznačně říci.
Pokud by to bylo u obou na principu změny poměru pístků, tak by kromě prodloužení chodu páky měla být i lepší dávkovatelnost. Toho jsem si ale při krátkém testu výrazně nevšimnul.
Pak mají všechny ty brzdy ještě nastavení vzdálenosti páky od řídítek (to by měly mít úplně všechny i K18 a J5).
0
Díky, ten mrtvý chod jsem měl na mysl, akorát jsem nemohl přijít na to, jak to nazvat. Ještě bych se chtěl optat jak je to u těchto brzd Avid/Oro s údržbou a seřizováním. Ptám se proto, že známý měl Haeysy HFX9 a stěžoval si, že musel stále dokola centrovat kotouč a destičky.
0
J7 mám už skoro 2 roky (najeto cca 3,5tis. km, letos jezdím od dubna téměř výhradně na druhém kole, proto tak málo), zatím údržba téměř žádná. Tedy jednou vyměněné destičky.
No a pak jsem měnil téměř na začátku kotouče, s těmi originálními polygony jsem měl problém s vibracemi, teď tam mám Avid kulaté kotouče. Spoustě lidí to ale ani s polygony problém nedělá, sem tam někomu naopak zase byl problém s těmi kulatými.
Problém vibrací ale přímo nesouvisí s brzdou samotnou a má na to vliv dalších 10 faktorů (zafrézování ploch, adaptéry, seřízení, jak je rovný kotouč, náboj, tuhosti rámu, tuhost vidlice a další).
S ORO K24 také žádný problém, pouze opět jednou vyměněné destičky (zatím jen přední). Najeto cca také 3,5tis. km od dubna.
Tam jsem měl nepatrně problém s vibracemi se 180kou kotoučem vzadu, ale nechtěl jsem mít stejně stejně velké kotouče, takže jsem dozadu hodil 160ku a klid (opět originál Formula).
No a párkrát jsem rovnal na obou kotouč, což ovšem není problém brzd, ale že jsem ho v terénu o něco lehce ohnul (téměř vždy nějaký klacek).
0