Dotaz pro majitele vidlic RST nebo i jiných - stává se vám
také, že při prudším sjezdu po rozbitém tvrdém povrchu
(asfalt, beton) při najetí na nerovnost ve vidlici něco kovově klepne - jako když cvaknete páčkou brzdy ?
Dle servisu je vidlice v pořádku a tento zvuk nelze
u stojícího kola vyloudit žádným i násilnějším způsobem.
Dík předem za vaše zkušenosti.
Podle mne Ti jen mlátí pružina ve vnitřních nohách. To se dá vyřešit navléknutím kusu gumového nebo kroužku z měkkého plastu (tak 2-3cm širokého) na pružinu někam doprostřed. Nedávej to zas moc široké, ta pružina musí mít možnost pracovat, jinak se ten kroužek brzy zničí...
Doplní nebo opraví mne ještě někdo ?
0
Sic v údržbě vidlic nejsem zběhlý, tak si myslím že to bude přesně jak napsal Jarda. Podle mě by ten kus gumy tam měl být už z výroby (aspoň vidle Rock Shox to tak mají) a provozem ten nesmysl mohl sklouznout dolů, takže by mělo stačit jej opět posunout do středu pružiny a namazat vazelínou.
0
snad jen doplnim, ze i u nekterych vidlic RS to nestaci, konkretne Recon se stavitelnym zdvihem 85-130mm ma ten neduh, ze mu ten krouzek diky castejsim zmenam zdvihu porad cestuje, navic pri plne vytazenem zdvihu si pruzina zvlada cinkat i pres ten krouzek ... resenim bylo natahnout na pruzinu dusi a je klid .. jen je potreba toto "odhlucneni" kazdy rok vymenit pri servisu vidle, aby nezpuchrela a po rozpadu nezadelala vnitrek ....
0
no mam letosniho recona a tenhle neduh sem jeste neobevil :) tak snad uz soudruzi neudelali chybu jako loni :)
0
Ono to dela ve specifickych momentech (napr. pri dopadu po hupu, tzn. z plnych 130mm zfleku treba na polovic), ze zacatku to nedelalo vubec, postupne to bylo horsi a horsi, nakonec to cvakalo uz pri propruzeni pres riditka na miste, to jak se ten krouzek uplne sesunul .... a ono je taky otazka, jak moc vazis a jak casto ho mas na tech 130mm, kde to delalo nejvic .. pri 85mm ani uplne nakonec, kdy to bylo nejhorsi, to ani necvaklo ..
0
no recona jezdim posledni dobou temer porad na 130 :) a vaha? s batohem mam tak 80
0
tak to letos asi pánové z RS zvládli lépe ;o))
0
tak to letos asi pánové z RS zvládli lépe ;o))
0
tak to letos asi pánové z RS zvládli lépe ;o))
0
jejda, ta proxyna tady pěkně kraví, sorry ...
0
Hele! Měl jsem podobný problém! Taky mi cvakalo na ležáku ve vidlici a na stojícím kole jsem zaboha nemohl přijít, čím to je!:-( Ani se nehla, at´ jsem s ní hejbal jakkoli. Stačilo však nadzvednout přední kolo a vzít za ní směrem dopředu a dozadu vykazovala jen drobnou vůli v hlavovém složení a jak jezdila při nadlehčení při přejezdu nerovností tak mlátila v misce jak stará mlátička!!!:-) Stačilo otočtit klíčem a dotáhnout hlavové složení a ejhle bylo po problému. Pozor ale!... dotáhnout s citem! Vidlice se musí stále po nadzvednutí kola volně otáčet i po dotažení!Pokud ne a jed ztuha, tak si ji přetáh a pak se ti vymačkají misky bude ti zajíždět hlavové složení jakoby do dolíku a "zasekávat" se. To to pak budeš muset zase hned trochu povolit a vrátit zpět!
0
Taky se mi stalo...teda na sedacim kole:-)
0
RST Gila - podobný problém. Poradil by někdo, jak vidli rozebrat, aby tam dala nasadit ta gumová ochrana jako v příspěvku výše? Nicméně to takhle klape už od výroby a prý je to normální....
0
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-vidlic/
0
Mám Gilu SL s čudlíkovým zámkem (ne otočným) a to cvakání vydává ten zámek. Je v něm asi snad mikronová vůle, ale to stačí, aby to při nárazu cvaklo a rám zvuk zesílí. Koukal jsem na patronu, jestli nepůjde rozebrat a nějak tu vůli eliminovat, ale je to celé nějak zalisované nebo co. Na patronu je třeba klíč 23 seshora a zespodu vyšroubovat imbus. Na zámku pod nálepkou Push je šroubek, který drží jenom kryt zámku. Pod ním už je osa zámku (jako na propisovačce) a je vidět závit, ale nepovolil jsem to. To cvaknutí je dobře slyšet, i když v ruce pístem prudce zatlačím dovnitř.
0
Dík za rady a před jejich použitím ještě jeden dotaz - pružina by se měla před před instalací namazat vazelínou, ale nikde jsem nezjistil jakou.
Víte to někdo ?
0