reklama

Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

Zdravím. Mám Apache Rio Grande 05 s V-brzdami a podkovou na vidlici. Tento brzdný systém nedosahuje mnou požadovaného brzdného efektu a do koutoučů zatim jít nechci. Čím tedy zvýšit efektivitu brzd? Další podkovou přímo na brzdy? Jakou? Jinými špalky? Jakými?

[ Zpět ]
Datum: 04.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Kooca ([email protected]))

Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

     

Napada ma len poriadne vycentrovat rafik a kvalitne brzdne spaliky. Dobru skusenost mam so shimano deore a vyzsie. Neviem ale presny dovod preco ti to zle brzdi. Mal som aj lacne "V" brzdy so zlymi gumickami a brzdilo mi to dobre. Porozmyslaj nad novymi brzdami. Mozno nevidu o moc drahsie ako kvalitne brzdne spaliky. Dobra "V" brzda sa vyrovna brzde kotucovej a to za zlomok ceny. Shimano deore snad kupis za 500 Kc.

[ Zpět ]
Datum: 04.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (bask)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

     

Pořádný špalkya vycentrovat.

[ Zpět ]
Datum: 04.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (...)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

     

Taky by mohly pomoct nejaky lepsi brzdovy paky,takovy ty s promennym prevodovym pomerem.U Shimana jsou to myslim LX a XT,ostatni vyrobci budou urcite taky neco takovyho delat.

[ Zpět ]
Datum: 05.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

     

Včera večer jsem našel v jednom Velu (ročník 1999) test a srovnání 35 druhů brzdových špalků. Na prvních 6 místech byly jako nejlepší vyhodnoceny Kool Stopy (všechny možné barvy). V testu nebyly zahrnuty BBB (já mám dobrou zkušenost s tříbarevnými BBB), a dále tam nebyly "džekvajry" (ty jsou ale šíleně drahé, na jednu brzdu stojí tříbarevné s vyměnitelnými špalky cca 600,-). No, nevím ,jestli to pomohlo.

[ Zpět ]
Datum: 05.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

     

Podobně jako Airline mám dobré, i když zatím krátké zkušenosti s trojbarevnými špalky BBB. Investoval jsem do té verze, kde se dají měnit jen samotné gumové části, takže příště mě bude výměna stát cca 100Kč za jednu brzdu.

[ Zpět ]
Datum: 05.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

     

Je to zajímavý, ale koupil jsem uplně nejlevnější špalky(nic jsem od nich neočekával) a stačí se jen dotknout brzdy a hned stojí na místě!

[ Zpět ]
Datum: 05.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (StandaT)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

     

Taky jsem zažil, někdy se prostě sprábně potká ráfek a špalek se seřízením dosedání na ráfek a s bůhví čím ještě a je to perfektní. Ale zatím mě to u levných špalků vždycky připadlo jako dost velká loterie, nikdy nevíš jak to dopadne.

[ Zpět ]
Datum: 05.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Jak zvýšit efektivitu V-brzd?

     

Ono taky záleží na povrchu těch ráfků. Jel jsem párkrát na jednom kole s takovýma jakoby zdrsněnýma ráfkama (ale přitom nijkam moc nešmirglujou špalky) a to bylo něco. Pak jsem si koupil nový kolo s V brzdama a byl jsem (a v podstatě pořád su) celkem zklamanej. Ve srovnání se starýma cantileverama (a to ani těma nejlevnějšíma) rozhodně nebrzdí nějak výrazně líp (jak hodně lidí tvrdí). Problém může být v propružování bowdenů a lanek - i na přední kolo (které by mělo brzdit víc) mám hodně dlouhý bowden (bez přerušení) (lanko je zhruba stejně dlouhé, jako na zadní brzdu).
Teď mám na předním kole jinej ráfek (s takovýma mikrodrážkama) a brzdí to o něco líp.

[ Zpět ]
Datum: 05.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Znovu zažít lásku a štěstí....

Hledám: Znovu zažít lásku a štěstí....
13.06.2025
Něco jsem v životě zažila, něco splnila, něco dokázala a něco si užila. Jsem samostatná, aktivní a spokojená.…

Hledám: Horsky prusmyk lezení na kole v Ceske Republice

Hledám: Horsky prusmyk lezení na kole v Ceske Republice
20.05.2025
Ahoj, jsem 76letý maďarský cyklista. Rád bych zdolal určitá menší stoupání v Česku během 2-3 dnů počínaje 22. a 23…

Hledám: aktivní, sportovně založenou partne

Hledám: aktivní, sportovně založenou partne
17.05.2025
Hledám aktivní, sportovně (pochopitelně) založenou partnerku na kolo (silniční i MTB, ideálně z Prahy do kopců …
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

206 cyklistů (11 přihlášených)

Z Brna na Lago di Garda a kousek zpět

Po loňském úspěchu s cestou do Říma přemýšlíme s Radkem kam dál. Padají divoké návrhy ("Zbláznil jsi se? Tam…
Monolema | 10.06.2025

Pobaltí 2023 - 2. část

...s mírným zpožděním... Z Litvy do Lotyšska Tuto cestu jsem si poprvé ani nepsala žádný deníček, ani nic…
Peggy | 24.04.2025

Norsko 2024 aneb za tučňáky a pižmoni

Dovrefjell Dovrefjell je pohoří v jižním Norsku v krajích Møre a Romsdal, Trøndelag, Innlandet. Na severu je…
šíp | 23.04.2025