Chtěl bych se zeptat kdy je lepší vidlici zamykat? Předpokládám, že je vhodné ji nechta při jízdě v nerovnějším prostředí, ale co jinak? Co když pojedu po silnici, co při jízdě do kopce, co při jízdě z kopce. Podotýkám, že kolo ještě nemám tak se ptám k čemu se ta zamykací vydlice využije a jak ji používat. Díky.
To záleží jak co jezdíš a jestli máš závodní ambice nebo jezdíš jen na pohodu. Dále jaká to bude vidlice a jak moc umíš šlapat do kruhu.
Třeba já vidlici nezamykám vůbec a to ani tu na kole s vyšším zdvihem, která má 140mm. Při jízdě v sedle se houpe zcela minimálně, to mě vůbec nezajímá a ze sedla na fullu jezdím hodně málo. Při jízdě ve stoje se Talas dokáže rozhoupat slušně a je to znát hodně, že to bere energii (klidně se houpe i 5cm).
Čim nižší zdvih vidlice, tím míň je nutný lock obecně.
A pokud jsem někdy zamykal vidlici, tak hlavně na asfaltu v delších kopcích, kde jsem jezdil i více ve stoje. Na asfaltu ale už teď téměř nejezdím vůbec.
A některé levnější vidlice lock nepotřebují vůbec protože mají už od výroby téměř permanentní lock, který ale nejde vypnout :-)
0
Jedná se o crossové kolo buď Apache Wakan nebo Merida 900 (žádnou divočeinou jezdit nebudu), takže jak se pochopil je to individuální a člověk to pozná při jezdění podle zkušeností.
0
Tak na crossovém kole na jednu stranu jsou jen nízké zdvihy, do 80mm a často i méně. Takže z tohoto pohledu až tak moc lock třeba není. Ale zase na crossu asi budeš jezdit víc po silnici, kde se může zase hodit o něco více.
Dále na crossech jsou obecně oproti bikům mizerné vidlice a to dost často bez pořádného tlumení. Ty pak mají tendenci se o dost více pohupovat (a v takovém případě se lock zase může hodit více), tedy v případě, že vůbec nějak fungují.
0
Je pravda, že budu jezdit po "kvalitních" cestách takže žádné velké zdvihy nepotřebuji, což se u crossu asi ani nečeká. Mimochodem jedno kolo má SUNTOUR NRX 7600 RL a druhé SR Suntour NCX-ERL Lite, kvalitu posoudit nedokážu.
0
Mloku, ťukni mě prosím na nějakej link na zásady šlapání do kruhu. Jelikož si myslím, že tam mám dost mezery a vzhledem že nový full KTM nemá na vlaštovkách "ovladače tlumičů" tak kouknout na nějaký článeček, či diskuzi myslím neuškodí.. díky
0
Teoreticky je to myslím např. na KPO (www.kpo.cz), ale ta teorie je dost k ničemu. Stejně se podle toho moc nedá. Ideální na to jsou válce. Ty tě prostě donutí slušně šlapat, jinak uděláš bum :-)
A pokud se naučíš na válcích jezdit a sem tam se na nich projedeš, tak máš zaručeno, že šlapeš celkem slušně.
0
Tak to tam je:
http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie.htm
kapitola kulaté šlapání
0
Díkes, jdu studovat teorii, praxe až zítra :-)
0
Moje prvni vidla byla pruzina + vzduchjj / ole a zamykani nemela. Nevadilo mi to. Ted mam lepsi, zase pruzina se vzduchem a lumeni olejem s docela chytrym systemem zamykani a zjistil jsem ze to nepotrebuji. V sedle, kdyz umis slapat, se ani nehne a kdyz tak max 2-3 mm. Ze sedla ji samozrejme rozhoupes vice, ale da se to naucit a pak se houpe cca centimetr coz je imho prijatelne. A to ji mam dost mekkou. Takze asi tak, kvuli mne by vidlice zamykani mit nemusely.
0
Souhlas až na to houpání ze sedla. Tam u více zdvihových vidlic nafoukaných na pohodové ježdění v terénu (tedy na sag 25% a více) to opravdu do 1cm nejde. Šlapat umím celkem slušně, přeci jen pár let na válcích mě tu techniku donutilo zlepšit, takže v sedle se mi nehne také vůbec ani při tom vyšším zdvihu a nastavení (Talas 07 foukaný na 50psi).
Ze sedla jak jsem už psal, tak tam klidně i 5cm a moc níže se dostat nedá (tak dá se kolem 2-3cm, ale to pak nemůžeš pořádně zabrat a to je jediný důvod proč u těchto vyšších zdvihů chodím ze sedla, tzn. když náhodou je nějaký krátký extra prudký houpák a já nemám přehozeno a už to nestíhám).
Pro zajímavost, co máž za vidlici?
0
JJ, u vyssiho zdvihu to musi byt jasne vice, presto myslim, ze to nevadi. Mam ted Marzocchi MX Comp se zamykanim ETA - to mi prislo opravdu docela vymakane, zvlaste ta moznost automatickeho snizeni zdvihu pri zamceni - do prudkych kopcu prijemne. Ale jak rikam, nnepouzivam to ted uz vlastne vubec. Taky to ma jeste jednu vadu - mustek te vidlice neni nijak moc pevny a pri zamceni a snizeni zdvihu, diky tomu, ze je v jedne noze pruzeni a v druhe tlumeni, dochazelo na mych V-brzdach ke kontaku s rafkem. Vidla se proste lehce zkroutila, a jeden spalek se dostal blize k rafku. Ale ja mam spalky docela blizko rafku (cca 1mm) tak to mozna neni az tak aktualni.
0