Cau lidi. Jsem pouze víkendový cyklista ale minulý týden jsem se vsadil o svůj tříměsíční příjem že za 15 hodin ujedu na horákovi cca 210 km po silnici. Chtěl bych vědět jaké mám podle vás šance.Pokud si myslíte že to neujedu tak se s vám rád vsadim.Čim větší částka tim větší šance že to ujedu. Díky
Já bych řekl, že to v pohodě jde..ale po větších přípravách
0
Já bych taky řekl, že to v pohodě jde, ale je to naprostá hovadina jezdit na horákovi po silnici. Lidi, proč máte vůbec horáky a jezdíte po silnici?!
0
protože jsou celkově mohutnější a líp ovladatelné než silničky, samozřejmě s tenčími gumami
0
Řekl bych, že při vyšších rychlostech (nad 50 km/h) to s tou ovladatelností na silnici zas taková výhra nebude
0
Horák na asfaltu je neštěstí. Jezdím na starém Favoritu a dopřávám si ten krásný pocit, kdy z kopce bez šlapání předjíždím šlapající borce na horských kolech. Ty traktorové pneumatiky mají hrozný valivý odpor. Samozřejmě jsou na horáka i pneumatiky o něco užší a s jemnějším vzorkem, ale pořád to nebude ono.
0
Mě horské kolo na asfalt také vůbec nevyhovuje. Teď v sobotu jsme byli s kamarádkou, původně chtěla nějaké lehounké "terénky" a lesní cesty, tak jsem vzal pro jistotu horáka (gumy 2,1"), ona jel stratosse. Z celkových 108 km jich nakonec bylo terénních jen 30, zbytek mi vesele ujížděla po asfaltu, doháněl jsem ji vysloveně silou, zase mě to umlátilo.
0
hele lidi znáte vubec krosový(trekingový) kola?
0
To je slovo do pranice! Budeš dávat kontrolní otázky?
0
hele lidi znáte vůbec lehátka? (recumbent, lehokolo, lehociped...) ;-)))
0
Sem si říkal, jestli se ozveš Ty nebo Jirka...
0
nestih sem to, zas byl rychlejší von...
0
Tak to je fajn, jsme tu dva stejného jména... Jeden reje a druhej se někdy snaží pomoci druhým... Snad si to ostatní přeberou...
0
No prijde mi ze letos na jare (ted uz ty diry zacali trochu lepit) byl horak na nase silnice to uplne nejvhodnejsi kolo :-)
0
Ony ty silničky zas tak subtilní nejsou. Já jezdím na silničce i po schodech.
0
To ja vim,na silnicce se da projet ledacos,jen se musis zvednout ze sedla nebo pripadnou hlubokou diru preskocit.Ale kdyz to musis delat moc casto tak to zacne byt trochu otrava.
0
Na horaku se taky musíš trošku nadzvednout.. záleží to samozřejmě na odpružení. Na silnicích se ale problematická místa (tedy hluboké díry s ostrými hranami, které se nedají objet) vyskytují i po zimě tak řídce a zcela vyjímečně, že prakticky vůbec. A na zbytku cesty je silniční kolo jednoznačně lepší - rychlejší i pohodlnější.
0
No nevim jak u vas,ale v Nizkem Jeseniku je docela hodne silnic,kde diry nebyly ridce a vyjimecne,ale zatracene huste a jet po tom na silnicce je fakt dost vopruz.Na horaku(pravda,odpruzenem) je to v pohode.Ale uznavam ze to nekde jinde muze byt lepsi.Je taky pravda ze uz to dost polepili.
0
Průměrná rychlost 14km za hodinu to by ujel skoro každý.Já jezdim na horáku 100km za 4h a něco.
Počítej ale s tím, že tě bude pekně bolet zadek , kolena a krční páteř.
0
to jirkam:Takhle může hodnotit silničku, jen ten který se na ní nikdy nesvezl. To přeci není jen otázka pláštů, ale taky velikostí kol a vůbec celkovou geometrií. Miluju ten pocit předjíždět bikery plazící se po silnici 20km/h ve 40km a více. A s těma silnicema to zas taky tak strašný není.
0
Souhlas, na horském kole si sice pořád ještě občas vyjedu, i když vlastním lehociped, který projede stejný terén (ale hůř se s ním třeba lozí po skalách) a na silnici je srovnatelný se silničkou. Obojí je ale dáno také vhodným výběrem typu plášťů a tlaku v pneumatikách (tedy do terénu jinak než na silnici - ale většinou se i v terénu dá jezdit na silničních). Silničku mám taky a rozdíl oproti horskému kolu je opravdu obrovský.
Nejvíc nechápu jezdce na drahých silničních závodních kolech (nad 50.000). Za tu cenu se dá pořídit slušný lowracer, který je ještě výrazně rychlejší. A v podstatě nechápu i jezdce na závodních silničních kolech za 25.000, za tu cenu se dá pořídit dobrý turistický lehociped, který je stejně rychlý, pohodlnější a dá se jezdit i po šutrech. Závodní silniční kola pod 15.000 beru jako dobrou nízkonákladovou variantu.
0
Aby nám to bylo jasný, jenosi - na ptáky a lehocipeďáky jsme krátký.
0
:-))))))))))))))))
0
a zapoměl jsi dodat další důležité skutečnosti jako posed (aerodynamika, asi nejdůježitější faktor), zpřevodování (někdy jsou i dva zuby moc). Velikost kol zde hraje zanedbatelnou roli, možná sis neuvědomil, že obvod u silničky a horáka je téměř shodný, cca 211cm / 205cm. Geometrie na rychlost jízdy má pramalý vliv, raději přemýšlej o valivém odporu pneumatik (přilnavost směsi, nahuštění atd.)
0
O pneumatikách jsem ale psal a vice jsem to nerozebíral, protože to je snad každýmu jasný, že nižší valivý odpor a vyšší nahuštění u silničky je samozřejmě jedno z nejpodstatnějších pro rychlou jízdu po silnici. A geometrie kola přece přímo souvisí s posedem, který je nižší, nataženější a aerodynamičtější a proto umožňuje podstatně rychlejší jízdu. Větší velikost kol je také důležitá pro klidnější a stabilnější jízdu. Chtěl jsem jen vysvětlit, že není možné docílit podobných vlastností u kola horského jako u kola silničního pouze výměnou kol za tenčí a hladší. Prostě do terénu patří horák a na silnici silnička. Přeji všem spoustu šťastných a rychlých silničních kilometrů :-)
0
to vis ze to ujedes, nebi to zas takovej problem...
0
Mám kamarádku,která je hodně málo víkendovej jezdes a dala 205kiláků za 13hodin,tak nevidím jedinej důvod proč bys to nemšl ujet.Tak ať se Ti to zadaří:)
0