reklama

Aerodynamika leha

Zvýší se rychlost jízdy lehokola zakapotováním prostoru za sedačkou? A jak by se v tom případě vyřešil úložný prostor na zavazadla (postranní nosiče by zřejmě být nemohly - nebo ju?)

[ Zpět ]
Datum: 20.03.2007
Autor: AV

Re: Aerodynamika leha

     

Ja myslim, ze urcite.....
A aerodynamice nezalezi jen na "predku" telesa, ale i na "zadku"...Vzduch ti obteka cele teleso.... a pokavad mas na konci telesa neco neaereodynamicke, muzou ti tam vznikat turbulence, ktera te bude brzdit. V podstate za kazdym valcem (coz muze byt i lidske telo na klasickem kole) vznikaja turbulence. Ted si presne nepamatuju, jak se jmenuje, ale stridave se za tebou delaji viry... Muzes to videt, kdyz vezmes treba tuzku a pomalu s ni budes pohybovat ve vode (ponorenou kolmo do vody).
Pokavad zlepsis na konci telesa odtokove hrany, muzes tyhle turbulence snizovat nebo uplne odstranit. Staci si vzpomenout na nejakej zaber z aerodynamickeho tunelu...

[ Zpět ]
Datum: 20.03.2007
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Aerodynamika leha

     

Rozhodně. A věci dáš právě do toho zakapotovaného prostoru (ocasní skříň neboli tailbox).

[ Zpět ]
Datum: 20.03.2007
Autor: PavelŠ
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Aerodynamika leha

     

Vzadu za zády ti vzniká většina aerodynamického odporu, vlečeš za sebou pytel rozvířeného vzduchu. Pokud ten prostor vyplníš něčím, co se plynule zužuje do špice, bude to dost poznat. V podstatě si při stejném oblečení i posazu zmenšíš odpor asi o 10% (možná i víc), takže počítej s nárůstem průměrné rychlosti asi o 2-3km/h. Čím vyšší jsou tvoje rychlosti tím víc se to projeví.
Může to být protivné v silném bočním větru, protože boční plochu to silně zvětší. Zvýší to hmotnost kola, záleží na provedení, jestli to zvýšení bude podstatné. Dát si na kolo tailbox a pak na něj něco naložit zvenku postrádá smysl, zruinuješ všechno co tím tailboxem získáváš. Takže věci buď dovnitř nebo to při větší expedici nechat doma.

Plexištít vepředu pomáhá víc na vzpřímenějších kolech jako jsou LWB než na ležatějších. Jedině u LWB může mít větší přínos než tailbox. Pokud ovšem u SWB kola použiješ kombinaci obojího, jejich výhody se sečtou, nárůst průměru může být až o 5km/h (3-4 je ovšem realističtější očekávání).

[ Zpět ]
Datum: 20.03.2007
Autor: Jirka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Parťačka na kolo

29.04.2025
Ahoj, hledám parťačku na jarní cyklovyjížďky Praha a okolí, na pohodu, nejde o kilometry, ale o to užít si jízdu.

Hledám: Věřím, že ještě potkám lásku.

25.04.2025
Život je náhoda a musí se mu jít naproti… a tak tu jsem a říkám si, že třeba zrovna tady bude moje druhá polovina…

Hledám: Jsem jaká jsem.

25.04.2025
Já bez závazků, hledám parťáka pro život, který už je na tom také podobně. Pouze vážně, ale s nadhledem a…
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

176 cyklistů (0 přihlášených)

Pobaltí 2023 - 2. část

...s mírným zpožděním... Z Litvy do Lotyšska Tuto cestu jsem si poprvé ani nepsala žádný deníček, ani nic…
Peggy | 24.04.2025

Norsko 2024 aneb za tučňáky a pižmoni

Dovrefjell Dovrefjell je pohoří v jižním Norsku v krajích Møre a Romsdal, Trøndelag, Innlandet. Na severu je…
šíp | 23.04.2025

Slunce, smích a první letošní kilometry po Vltavské cyklostezce

Začátek dubna nám letos nadělil opravdu krásné počasí - modrá obloha, lehký vánek a příjemných 17 stupňů.…
Mirila | 21.04.2025