Poraďte mi prosím, jakou hodnotu nastavit do cyklocomputeru. Na pláštích mám 700 x 35C (mám crosse Authora, velikost rámu 20). Mám nějakou tabulku, ale tam tenhle rozměr není, přitom si myslím, že to je určitě standard. Tak nevím. Asi si to i sama změřím, ale chtěla bych znát tabulkovou hodnotu a porovnat to. Díky za odpověď.
Já jezdím krosse Authora Airline, velikost rámu 20", obvod kola jsem měřil dvěma různými způsoby VELMI PEČLIVĚ a aspoň stokrát: 2183 mm.
0
podla mna obvod plasta zavisi aj na vyrobcovi a dezene a v neposlednom rade asi aj na nahusteni pneumatiky. skus nafukat dusu na beznu jazdnu tuhost a zmeraj si obvod ocelovym pasmom. inak sa to neda. ak chces mat istotu, musis merat. aj ja mam standardnu velkost, aj ja som to 100x velmi precizne meral a nenameral som 2183mm! nepouzivaj krajcirsky meter! ten sa dost natahuje.
0
basku, já s krejčovským metrem nepracuji, použil jsem dvě různá ocelová pásma, pracoval jsem na hladké betonové podlaze, narýsoval jsem si linku a podle ní točil kolem. Jeden způsob měření mi vyšel 2180 mm, druhý způsob 2185 mm, tak jsem tam zadal střední hodnotu = 2183. Samozřejmě že záleží na nahuštění gumy, ale nebuďme takoví puntíčkáři. Podle tabulek, které jsem viděl v servisech, jedna doporučovala nastavit 2180 mm a druhá 2190 mm. A já pracuji přesněji než ňáká tabulka, anžto puntíčkář jsem!
0
A kolik jsi tedy naměřil Ty?
0
700 kolo to je 27 palců na tabulce je bud obvod nebo palce obvod podle pneumatik.udělat u ventilku čárku na zemi také a odtud ujet otáčku kola udělat značku pokud možno sedet na něm a změřit vzdálenost ujetou otáčkou kola
0
Už to tu myslím někde bylo. Kolo patřičně nahusti, postav ho na volné prostranství tak, aby ventilek předního kola byl přesně u země, a udělej si na zemi u toho ventilku značku. Nasedni a ujeď v přímém směru tak aspoň dvě (tři) otáčky kola, až je ventilek zase u země. Slez, udělej u ventilku značku, vezmi delší metr nebo pásmo, změř vzdálenost mezi značkami a vyděl dvěma (třemi). Hodnotu zadej do computeru. Selským rozumem k exaktnosti!
0
Jo už to tady bylo a to zde: http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=84
0
No, doufám, že nebudu čelit žalobě o autorský práva. Než bych to hledal, tak to dadši vysmahnu znovu. Ale odkaz je dobrej, je toho tam víc.
0
A co třeba použít Ludolfovo číslo
0
No ba, ba...s ním jsem pracoval...a myslím, že jsem tam cpal i přirozené logaritmy...
0
Nojo, ale jak přesně změřit průměr? I kdybych měl tak velkou šupléru, tak nevím, o kolik se ta pneumatika zatížením zmáčkne... Jediný zcela přesný postup je ten, co výše prezentoval LaMi.
0
Vy jste mi nějací puntíčkáři! Obvykle se do cyklocomputeru zadává stejně obvod zaokrouhlený na centimetr.
0
Zdá se, že to tu hodně lidí poněkud přehání. Tabulku taky nepoužívám, protože ta se opravdu může dost mýlit v závislosti na výrobci konkrétního pláště daného rozměru a na nahuštění. Nicméně rozdíl mezi nastavením 2180mm a 2183mm (pokud tvůj tachec vůbec jede v mm a ne v cm) je asi 1,3 promile, jinými slovy na tisíci kilomerů bude chyba měření 1,3km, na aktuální nebo průměrné rychlosti to vůbec nepoznáš. A pokud to naměříš při velkém tlaku v plášti a pak budeš jezdit často při menším, odchylka bude klidně i vetší než 1,3 promile a přesné měření ujetím tří otáček místo jedné ti stejně nepomůže.
0
pro všechny - http://www.sweb.cz/dromedar-klub/Jak%20na%20to...
0