Chcel by som vyprovokovat diskusiu o "bezudrzbovom" pohone bicykla. Su tu odkazy, ktore asi aj poznate, ale uplne vsetko este nemusi byt vymyslene...
http://flevofan.ligfiets.net/en/ch4-08.htm
http://www.bhpc.org.uk/HParchive/PDF/hp49-1999.pdf
str.11
http://www.mupocar.com/
Tieto pohony su podla prevodu:
a) 1:1 napevno alebo s volnobezkou
b) Prevod alebo prevody v náboji.
Dalsia moznost by mohla byt pohon kombinovany elektromotorom v naboji tak, ze pedalmi by sa pohanal stator elektromotora, a rotor by bol spojeny prednym kolesom. Otacky kolesa by potom boli suctom otacok
pedalovania a elektromotoru. Takto by sa dalo dosiahnut potrebny rozsah otacok bez pouziti retaze a ozubenych kolies, pripadne ani volnobezku to nepotrebuje. Krutiaci moment a otacky elektromotora by sa riadili podla specialnej logiky na zaklade pedalovania. Stator by mal mat dostatocny moment zotrvacnosti a preto by mal integrovane akumlatory.
Riadenie by mohlo byt ako flevo bike, alebo "klasicke".
To klasicke by vlastne bolo komplikovane:
Z jednej strany zavesene predne koleso kyvne, z druhej strany zavaseny pedalovy stred pevne. V tomto pripade medzera medzi statorom a rotorom by bola cast gulovej plochy! Pedale by mohli byt odpruzene (zdvih kolmo na tlak noch)
Hi Čábo!
Proč vymýšlíš něco, co bylo už dávno vymyšleno? Bezúdržbové kolo je každé, o které se nestaráš, jen jezdíš a když si lehne, opatříš si nové :-)
0
Mne osobne udrzba bicykla nie je az taky problem, ale vela ludi by privitalo aj nieco take.
Hlavnym cielom je skor spustit "brainstorming" na nete, kde by ste spustili fantaziu a napisali co vas napada po tom, co ste precitali moje "nezmysly"...
Moze to byt aj iny napad o lehocipedoch - napriklad anjeske kridla na lehotandem ako aerodynamicka brzda, aby pri dlhych klesaniach sa nepretazili brzdy a gumy, a podobne "hluposti" Mozno sa len dobre zasmejeme, aj tak sa to oplati.
0
Jo brainstorming - to jsme používali už kdysi dávno (-25 let?) a sem tam z toho i něco zajímavého vypadlo. No ale ve mně momentálně není nic zajímavého, co by mohlo vypadnout (jedině večeře). Ale možná mne ještě něco napadne. Nejlepší věci mne napadají v posteli než usnu.
0
co greenmachine? To mi přijde dostatečně bezúdržbový
http://www.flevobike.nl/content/view/16/79/lang...
0
Bezúdržbovost je supr věc, ale to, že není příliš rozšířeným znakem kol má svoje důvody. Musí se něčím zaplatit: buď snížením funkčnosti (málý nebo žádný rozsah převodů, ztráty v pohonu) nebo hitech složitostí (Rohloff náboj, třeba na té Greenmachine) a tím pádem spoustou peněz. Takže si musíme vybrat. Pokud chceme jezdit s příjemně zpřevodovaným pohonem, tak buď budem furt mazat, štelovat a vyměňovat, nebo zaplatíme nějakýc 30 tisíc navíc a máme pár let pokoj. Pro mě je to jednoduchý, na Greenmachinu prostě nemám prachy, jinak bych už dávno na Azubu po městě nejezdil.
0
Ja viem, ze ten moj navrch je trochu mimo, lebo je to z kategorie e-bike, a preto to nie je jednoduchsie ako bike klasickym pohonom s 24 prevodmi. Ale ak to porovname s pohonom klasickeho e-biku cize hybridu, je to ako napr. auto lexus-rx400h oproti klasickym hybridom. Nepotrebuje radenie prevodovych stupnov a predsa zvlada cely rozsah, pritom spalovaci motor pracuje len v uzkom rozsahu otacok.
Greenmachin sa mi tiez paci, je to dost " bezudrzbove" ale malo "bezzubee" (a bezretazove ci remenove) na tu diskusiu. Co sa tyka ucinnosti, klasicky retazovy prevod v cistom a neopotrebovanom stave je lepsi.
0
Greenmachine ma uvnitr normalni retez. Cisty a pekne namazany bez stop prachu a pisku.
0
Co takhle tam dat "jen" osmi nexus a retez zavrit nebo rozdelit na primarni a sekundarni a zavrit ten primarni. Nic nebude sbirat nizko polozena prehazovacka prte tam nebude. A cena neni az tak mimo jako rohhloff.
0
Tuto variantu používám již 2 roky a problém je jen v postupném "vytahování" řetězu. Rozsah rycholostí na běžné ježdění stačí. Ale stejně sním o Rohloffu.
0
Není nic jednoduššího než si jej koupit
0
No pokud nejdražší kolo cos kdy měl stálo míň než ten náboj, a jeho cena je tvůj průměrný roční příjem, tak to tak jednoduchý zas není.
0
jetej rohloff se dá koupit při troše štěstí i kolem 10.000, novej za 20.000
0
Mam pocit, ze kdybych ti ted rekla, ze jsem si koupila tretry sidi eagle 5, tak me asi zastrelis :)) Holt to chce zacit vydelavat...
0
Tak mu to radši neříkej ;-)))
0
Ja bych taky radsi nejaky levnejsi Specialized, tak do 3000 max. Ale holt mi nesednou :(
0
Nové kolo, nové boty... Nechceš snad tvrdit, že hodláš jezdit v těch starých propocených hadrech :o)))
0
Ještě jsem chtěl připsat i nového chlapa ;-) Ale to bych si nikdy nedovolil ;-))))))))
0
No chtela jsem, ale uz mi na nej z vyplaty nezbylo. Ledaze bych skocila nekam do sekace :)
0
I tam se občas dají najít zajímavé kousky :o)))
0
Aha, uz je mi jasne odkud je ten pouzity Mamut :))
0
To je fakt ;-) Ale musí se to tam pořádně prohrabat, na vrchu určitě nebude ;-)))
0
Ve wewerkove existuje takove magicke zarizeni... rikame mu pracka a dokaze spinave pradlo vycistit uplne dobela dobela, az my zirame vy zirate... teda.. ehm.. chci rict, ze proste docista :)
Nekdy bys tenhle vynalez mela taky zkusit :))
0
Zkusím se kouknout do koupelny :o)))
0
jak to souvisi se second hand chlapem?
0
Nijak ;-) Wewe odpovídala na "propocené hadry"...
0
Tenhle thread nijak, divas se do spatne vetve.
0
Tož dík za radu, ještě že tě mám...
0