Ahoj, mam plaste Hutchinsom Python MRC High a nevim, jestli nemam opacne nasezeny zadni plast...Polepy jsou jen na jedne strane a mam je oba vlevo. Na plasti je napsano FRONT << ROTATION >> REAR. Znamena to FRONT plast na prednim kole a REAR na zadnim, potom by ale byla rotace na prednim kole opacna nez na zadnim a behouny by se tocili proti sobe! A nebo znamena FRONT "otaceni smerem dopredu ve smeru jizdy" a REAR "dozadu (couvani)" V jednom obchode mi tvrdili jedno a jinde zase druhe, tak nevim...Diky
Pochopil jsi to spravne. Front je pro predni kolo a rear pro zadni, tak respektuj smer tech sipek. Vzorek sice bude proti sobe, ale to je zamer. U plaste predniho kola se ocekava vedeni smeru a u zadniho zase trakce, zaber, proto to hodne vyrobcu resi opacnym smerem dezenu. Jini vyrobci vyrabeji rovnou specialni plaste pro predni a zadni kolo.
0
Přesně tak, mám to samé na Schwalbech.
0
Na jakých?
0
Nobby Nic.
0
.. i na Fredovi, Jackovi a Samovi to tak je. :')))
0
No já jsem si teď objednal 2x RR Evolution, tak se ptám, jestli to tam bude taky
0
Je to tak jak píše vasek ono to je americké značení oni mamíci mají všechno nějak po svém, měl jsem americkej náklaďák a ten měl dvě nádrže přední a zadní a přepínali se ne palubce přepínačem a ten měl taky značení Front a Rear :-)
0
To s REAR jako couvani maji zafixovane automobiliste. Nevim proc, auto nevlastnim. Kazdopadne jsme meli na toto tema diskuzi s kolegy z prace a trosku mi trvalo jim vysvetlit, ze kolo moc casto necouva a je tim tedy mineno umisteni na zadni kolo ve smeru rotace REAR :)
Jinak Pythony na predni chce znacnou davku odvahy. Osobne bych si tam dala spis neco se vzorkem. Dozadu je to ale skvela pneu.
0
ja mam na Hutchinsonech jenom sipky takze to neresim:-) Ale behouny se toci predni i zadni stejnym smerem! Asi nejak novinka:-)
0
Tak to máš kliku. Aby se ti točily každej jiným směrem, musel bys mít růžovej rám ohnutej do "U". :-)
0
Buď rád, že tam nějaká šipka je, já jsem musel najít na netu fotku kola, abych věděl, jak pláště nasadit :-)
0
Ja si teda myslim ze je to jen detailne vypsany smer otaceni (dopredu,dozadu) na obou kolech stejne! zadne predni a zadni kolo se tam nerozlistuje! Opacny smer behounu je prinejmensim divny... jde videt ze to pekne mate:-)
0
Aby nedošlo k nedorozumění, bavíme se o pláštích na horská kola (s pohonem na zadní kolo :-). Tam opravdu má přední i zadní kolo jinou funkci. Pro ten opačný směr rotace mluví i to, že zadní kolo zabírá směrem dopředu, zatímco přední, pokud někdy "zabírá", tak při brždění. Tedy vlastně dozadu, opačně než zadní.
0
Tak uz ted nevim, ja jsem si taky myslel, ze je to detailne rozepsany smer a ze behoun by mel byt na obou kolech stejnym smerem...navic kdyz se zadni kolo otaci opacne, tak nabira bordel a hazi mi to zada vic, nez kdyby byl stejne jako predni....Fakt nevim, chtelo by to navod, ale ten mi k nim nedali:-)
0
"Většina plášťů Schwalbe je na boku označena šipkou, označující doporučený směr rotace. Při použití by plášť měl běžet ve směru šipky.
Mnoho MTB plášťů je označeno šipkami Front a Rear. Šipka Front označuje doporučený směr rotace pro přední kolo a naopak šipka Rear pro zadní kol."
Dle: http://www.schwalbe.com/gbl/en/tech_info/profil...
0
.. jestli to nakonec neznamená, že přednim kolem se má jet dopředu a zadnim dozadu. :')
0
Díky Žofko, ale tuhle variantu bych asi zavrhnul:-)))))))))) Ale podle toho odkazu to bude asi tak jak pises...Diky moc, aspon jsem zase o neco chytejsi...Clovek ma pocit, ze vsechno vi a pak ho zmate takova blbost jako napis na plasti:-)
0
Mě teda ještě odborníci v servisu říkali, že důležitější je správná rotace u předního pláště. (Tam je asi nebezpečí, že by mohl špatně držet stopu, možná i pro to brždění to bude mít význam. Špatně nasazenej zadní by asi někdy hůř zabíral, to ale neni nebezpečný.)
0