Po deseti letech (hlavně tedy zimách) mi na městské skládačce začínají odcházet mechanické kotoučovky Force: kvůli korozi ve slaných břečkách srostl ocelový seřizovací šroub pevné destičky s hliníkovým třmenem, takže už ji není jak seřizovat a po sjetí poslední 0,1 mm budu muset celou brzdu vyměnit. A když už, tak proč rovnou nezkusit jinou technologii? Hydraulika vypadá jako něco, co by mělo být proti slané vodě z principu odolné, ale nikdy jsem ji na vlastní kůži nevyzkoušel, tak se radši zeptám: je šance, že si tím polepším, nebo mi za pár let zkoroduje taky? Existují nějaké odolnější nebo méně odolné typy, něco, na co si při výběru dát pozor?
Maje zkušenost s obojím:
Pokud jde o korozivzdornost, asi si tím mírně polepšíš - hydraulické brzdy nemají žádná jemnomechanická štělovátka, do kterých by se koroze mohla snadno zakousnout. Jediný potenciálně slabý bod mě napadá odvzdušňovák, ale ten je mimo brzdný vnitřek a tak se dá v nejhorším founout nějakou měděnkou, pokud jezdíš ve fakt korozním prostředí.
Pokud jde o funkci, polepšíš si určitě, chod je mnohem příjemější, dávkování jemější... Prostě lepší.
Pokud jde o servisovatelnost, je to trošku otázka.
Na jednu stranu se to jednou smontuje, odvzdušní a pak na to nešaháš a do sjetí destiček, které pak vyměníš, systém víceméně jen pro sichr odvzdušníš a jezdíš vesele dál.
Na druhou stranu když někde hodíš tlamu tak, že porušíš těsnost vedení, jsi bez brzdy až do servisu, protože s tím pomocí kapesního klíče nic neuděláš, kdyby ses rozkrájel. Ale to je spíš extrémní případ, obecně spíš jezdíš a neřešíš.
Pokud bys měl zájem, čistě ze známosti ti můžu přenechat zbytek po mém ladění brzd na tříkole. Je to pochopitelně nesourodá sada komponent, ale měla by být po smontování funkční (tedy na kusy komplet).
0
Ty znáš nějaký případ kdy při jízdě a nějakém pádu došlo k poškození hydrauliky brzd?
Já za celá léta neznám jediný případ a ani z doslechu. Ohnutý kotouč jsem už párkrát měl, vím, že může dojít k poškození páky, ale o jiném možném poškození nevim.
0
Mám doma dvě hydrauliky Tectro, které jsem na horáku zaměňoval za Shimano. Můžeš je mít hned, rád ti je daruji, ale jsou z principu blbé. Brzdí dobře, ale na páce jsou "gumové" , jakoby nebyly odvzdušněné. Raději si kup pořádné brzdy.
-2
Díky za rady a nabídky. Součástky pořídím radši nové a "sourodé", ať je jistota. Keramické pístky nezreznou a odvzdušňovací šroub můžu třeba zakápnout tavkou, zbytek by měl být neprůstřelný. Na páky se sůl nedostane.
Ztrátu těsnosti jsem viděl na jednom kole, které jsem servisoval: hadice od zadní brzdy byla moc krátká a při otočení řidítek nadoraz (na to stačí pád při špatném zaparkování) se vytrhávala z koncovek. Na to si dám při montáži pozor. Druhé potenciální nebezpečí je držák košíku na řidítkách, ten se při karambolu může protočit. Jednou mi takhle ohnul bowden, hadičku by teoreticky mohl ustřihnout. Ale po takovém karambolu je stejně mimo provoz celé kolo, tak na brzdách nesejde.
0