Zdravím,
koupil jsem hodně tvrdý řetěz KMC X8.99. Potřebuju ho zkrátit. Jenže běžná nýtovačka, co je do ruky a točí se vrtulkou připevněnou na šroub s trnem, to prostě nejde. Zapáčil jsem očkovým klíčem a vrtulku jsem ze šroubu ulomil. Normální levné řetězy jsem s tím roznýtoval tak 10x.
Poraďte, jakou nýtovačku na to použít? Jakou používají v servisech na tak tvrdé nýty? Do servisu s tym nejdu. Budu koupit rodině elektrokola a chci ať hodně jezdíme. Čtyry řetězy s častější obměnou než do teď, i dražší nýtovačka se oplatí.
děkuji
Asi tě zklamu, ale co vím, i profi servisová nýtovačka řetězů je v principu pořád ta samá vrtulka na šroubu do ruky.
Pohnutku koupit pořádnej nástroj "bez ohledu na cenu" chápu a v tomhle směru bych ti doporučil prostě něco robustního.
Například tahle značka tuším zásobuje dílny
https://m.alza.cz/sport/park-tool-nytovac...
Nápověda po čem koukat obecně: velký průměr toho šroubu kterým se lisuje
To je jak na ty motorkové řeťazy :-D Je ale nutné mít řeťaz, který vyžaduje vlastní kategorii nářadí, těžké nářadí, popř. nejsu to schopný opravit, když venku potřebuju?
Ostatně je to problém kdejaké "polní" dýky, kvalitnější echt ocel prostě potřebuje kvalitní brousek a nestačí jen valoun z potoka na přiostření pro ukrojení chleba či rovnou plátku salámu, nemluvě o syrovém mase :-D
Málo muziky za spoustu peněz. Mám prastarou kovovou nýtovačku podobnou té od FORCE
https://www.kupkolo.cz/nytovac-retezu-force-hg...
Zkusil jsem moderní s protitrnem a odrovnal jsem ji. Nepřesně jsem založil řetěz a ulomil jeden vodící zub. Chce to kus poctivého železa. A na cesty nýtovačka integrovaná do multiklíčů. Taky funguje.
Pokud potřebuješ řetěz zkrátit, tak odbruš článek a zbytek čepu už lehce vyrazíš.
Řetěz jenom zkracuj a použij rychlospojku. Moderní rychlospojky už zvládnou přehazovačku a samovolně se nerozpojují. Přesto je dobré na cesty s sebou nějakou nýtovačku vozit. Nikoliv tu dílenskou, ale současně by měla být schopna čep vystrčit.
Otázka:
Běžná nýtovačka ... vrtulku jsem ze šroubu ulomil. Poraďte, jakou nýtovačku na to použít?
Odpověď:
Nikoliv tu dílenskou, ale současně by měla být schopna čep vystrčit.
Vaše Chytrá horákyně.
Tak když jsi tak chytrý, tak jistě dokážeš poradit. Se svými zkušenostmi jistě vysypeš několik lehkých cestovních nýtovaček, které přenesou sílu z očkového klíče přes tu vrtulku až na šoub bez ulomení.
No a když řešení nemám, tak nemluvím a neblábolím hovadiny, jen abych se za každou cenu ke všemu vyjádřil... jako jeden nejmenovaný rozumbradísek :-))
Hlavně, že ty přinášíš skvělé připomínky k tématu diskuse. Jen musíš za každou cenu rýt a otravovat.
"Lehká a cestovní" nebylo součástí zadání.
Klidně si s sebou tahej dílenskou, ale já mám NA CESTY nýtovač na multitoolu.
Přesně tak, používám spojky a řetězy jenom zkracuju, nikdy žádný problém, je to praktičtější a méně náchylné na chybu, někteří výrobci dodávají řetěz rovnou se spojkou. Kdo dal mínus je pitomec.
Na kole s sebou vozím multitool s nýtovačem, spojku a kousek řetězu, zatím jsem to nepotřeboval.
Řekl bych, že si měl pouze smůlu na nýtovačku, která byla asi vyrobená v pátek odpoledne :-)
Vezmi jinou, hlavně takovou co vede trn rovně. Viděl jsem už takovou co měl trn mírně šikmo.
Zdravím,
podle Tvého popisu si budu myslet, že problém je v ulomené vrtulce (není divu) a že závitová tyčka samotná je v pořádku a zejména že jsi neulomil vyčnívající čep ze závitové tyčky.
Problém se tedy jmenuje Jak vyvinout větší otáčivou sílu na závitovou tyčku s čepem.
Je-li tomu tak, pak zkusím jen nahlas přemýšlet. Třeba k tomu někdo napíše vlastní zkušenost.
Zkusil bych horní konec závitové tyčky zbrousit do čtyřhranu. To by se s dostatečnou přesností snad mohlo povést i rozbrusem (nebo pilníkem, máš-li 10 let času).
No a na vzniklý čtyřhran by už šlo nasadit vratidlo s redukcí samec - samice. Prostě abys měl v ruce čtyřhrannou broskvičku s pákou, kterou bys nasadil na ten zbroušený čtyřhranný konec závitové tyčky.
Mluvím-li na Tebe španělsky, pak si najdi obrázky
"vratidlo gola" a
"redukce gola samec - samice".
No a nebo potom už jedině řešení viz obrázek.
Geniální řešení zejména co se týká použitelnosti na cestách...
Tedy :D :D abys nanabyl hloupého domnění, že tě snad chválím. S tvými duševními pochody jeden nikdy neví.
..... hmm, to ale sebereflexe....máš palec nahoru :-)
Tento přístroj má tu výhodu, že ho mohou používat i slabozrací. Najdou ho i bez brýlí.
Dále je vhodný i por nešiky. Stačí vložit kolo, řetěz, jedno jak, přístroj spustit a on to již vše do nerozebiratelného celku spojí sám.
Kovys
https://www.kovys.cz/p/nytovac-retezu-hg/
používám chvvilku (necelých 20 let), řetězy 1 až 10 r., nevím kolik set ks. Funguje.
Mám tu samou, taky řádově desítky let a taky si ji chválím, nikdy žádný problém, rozpojí jakýkoli řetěz.
Pokud je odpor při lisování tak velký, že na to nestačí síla ruky, znamená to, že je řetěz v nýtovačce špatně usazený a snažím se tlačit čep proti dorazu místo do dírky. Použít větší sílu není řešení.
Na malou nýtovačku jsem neměla sílu, koupila jsem tuto: https://www.moxma.cz/nytovace-eou/5998-nytovac... a jsem spokojená, jde mi to s ní dobře.
A dá i desítkový řetěz ? Ofiko je jen do devítky.
Ptá se na řetěz KMC X8.99, to je tuším pro 6-8 pastorků.
Kvůli tomu mám i kleště v nářadí. Teda nejen kvůli tomu, třeba i lanka brzdová.
co je to "běžná nýtovačka"? přesný typ, typ řetězu.. jinak informace na hovno. Nebo jen příprava na nějakou "zásadní" marketinkovou informaci zcela o hovně?