Tak jsem o víkendu na lehosrazu v Polsku zjistila, že mi do mého dvouosobového stanu prší... Zkusím zaimpregnovat, ale současně bych výhledově asi radši řešila jinak.
Že bych ještě někdy vyrazila na čundr s někým, s kým bych i chtěla spát v jednom stanu, nevidím jako pravděpodobné. Nový jednoosobový "ultralajt" mám. Tj. na ty různé srazy, kam stejně jedu autem by možná nebylo od věci pořídit stan kempingový. Nemuset vylézat po čtyřech vidím v mém věku jako nespornou výhodu a na váze v tomto případě zas tak moc nezáleží.
Nemá někdo tip na něco s dobrým poměrem cena-výkon? (Ideálně dvouložnicový, aby byl využitelný i na akce s vnoučaty třeba.)
Teď je výstava stanů, tam by jsi si vybrala. Za mě se vyplatí:
Nafukovací konstrukce, lehce a rychle se staví
Vymyšlený tak, aby se dalo vycházet v dešti a nenapršelo přitom dovnitř, to kupodivu všechny nemají.
A důležitá je výška předsíně, někdo dělá kupodivu vysokou ložnici a nízkou předsíňku.
Kdysi jsme koupili Vango
Nojo, možná vybrala... ale mám to poněkud z ruky. :-(
On by teda nebyl problém si vybrat, ale není to nic, co bych používala denně, tak bych ráda šla cestou maximální finanční úspornosti, která ještě nebude znamenat úplný aušus a to už je ten výběr horší.
My máme dvojložnicový Jurek Campy.
Nevím jak je zkušenost přenositelná a o čem vlastně vypovídá, ale: koupili jsme (tak 2011) dvojložnicový Coleman (typ nevím, můžu dohledat), byli jsme s ním ve Skotsku, a po návratu jsme ho reklamovali, že se začaly rozjíždět švy. Byl blbě ušitý, dvojitý šev měl jednu stopu mimo překryv těch látek.
Pak jsme si koupili Jurek Campy pro 4 lidi, to fungovalo, i když byl o nějakých 10-15 cm nižší než ten Colema. Ale kvalita provedení je oproti Colemanu nesrovnatelná. S tím jsme jezdili dalších asi 10 let, až pak jsme jeli po pár letech kdy byl stan uskladněný (ta Čínská komunistická chřupka) do Norska (https://www.fi.muni.cz/~kas/fotky/norsko2022... ). Už první noc v Německu to trochu prokapávalo, tak jsme koupili dvě pixle impregnačního spreje, a někde pod Preikestolen jsme je na stan vystříkali. Nicméně o dva dny později lilo jak z konve, stan propršel, a my jsme absolvovali nouzový ústup v lijáku z kempu v 5:30 ráno a cestu autem asi 200 km do Bergenu pro jiný stan.
I koupili jsme v tamním Intersportu jediný stan pro čtyři, který tam byl. Ten nepromokl, i když nízkou kvalitou se blížil tomu Colemanu. Další rok jsme s ním jeli na Fareské ostrovy (https://www.fi.muni.cz/~kas/fotky/foroyar2023... ), a v jedné velmi větrné noci stan rupnul, praskly tyčky a vítr ho úplně rozebral. Ještě že šlo o kemp na fotbalovém hřišti, kde majitel nás (a několik podobně postižených nešťastníků) vzal do "šaten" přespat pod střechou. Tak jsme další den jeli do Torshávnu a koupili malý stan pro dva, a zbylí dva jsme zbytek pobytu přespávali v autě.
Známí si z nás dělali srandu, že na každou dovolenou potřebujeme nový stan. Na další dovolenou jsme opět koupili Jurka Campy 4, a kvalita provedení tam furt je. Akorát asi holt nesmí člověk čekat, že to vydrží dýl než deset let nepromoknout. Nebo se s tím musí udělat něco speciálního, co jsem zatím nezjistil.
Tak nevím, jestli jsem poradil.
Vlastně docela jo. Jednak ten můj promoknuvši stan už mám taky určitě přes deset let a loni do něj ještě nepršelo, takže mě to trochu s tím smířilo, že je to zřejmě po takové době už přirozená únava materiálu.
Za druhé - na Jurka jsem se už dívala a v užším výběru by i byl (i když teda se cenově pohybuje fakt při horní hranici toho, co by se mi tak chtělo utratit). Takže mi jeho "recenze" taky přišla vhod.
I na Colemany jsem se dívala... a díky tobě právě dívat přestala. :-)
Tohle právě člověk nikde ve srovnání parametrů nenajde - ten Jurek má hliníkové tyčky, a byť je trochu nižší než ten Coleman (a o dost nižší než ten Intersportový norský (čínský) stan, tak z toho mám o dost lepší pocit.
Abych to teda úplně nepřechválil (ale v tom si jsou výrobci docela rovni): co je to za módu dávat ke stanům kolíky které mají kolmo zařízlý konec, namísto toho, aby byly dole špičaté? To jim nařizuje nějaká zasr*ná evropská bezpečnostní norma nebo co? Doporučuju buďto zašpičatit třeba na brusce, nebo dokoupit skutečné špičaté kolíky.
Ale jako Jurek je dost drahý, no.
Kolmo zařízlé konce jsou technologická optimalizace: jedno střihnutí lisem místo několika vteřin obrábění na dalším stroji. Úspory jsou poměrně výrazné a většina zákazníků si nestěžuje.
Ideální kolík k jakémukoli stanu (včetně celty) jest hřebík krovák. Dá se sehnat bez problémů v požadované délce, stojí pár šupů a když se poškodí, snadno se nahradí :)
A když si na něj přivaříš asi 3cm od hlavy kolmo kousek hřebiku, pak to skvele drzi snury a i se vyborne vytahuje ze země. Jen je to těžké, pouzivame jen pri prevozu autem( pristresek, predstan ke karavanu)
Sprej je tak na goratex bundy, aby ještě dýchaly. Musí se udělat u stanu pro mechanické vlastnosti vulkanizace. Používám na vodní bázi, nevypadá to pak jak ponča armády USA a nevydrží to ani 2 roky, ale neviditelné nárusty hmotnosti to celkem omluví. V podstatě každý stan s "vodorovnou" plochou nahoře začíná protíkat dřív než "áčkové" typy. Jezdím nyní s Cloud Upem od Naturhike, čína jak prase, a po 3 letech kvůli tomu prostě neprotíká a to jsem zespodu nevulkanizoval paranoidně švy. Jurka Tramp 2,5 jsem po snad 12letech na kupoli zespodu natřel a v pohodě. Ale otázka do kdy, plachtu nevozím pro potřebě porcelánu.
Nyní čekám na stan se silikonovou kopulí 15D a tam tuším ty vulkanizační nátěry zespodu o dost dřív než u Jurka, bo materiál.
Švy jako takové zatírám i u svých placht. No, decová lahvička za 260Kč na zhruba poctivých 8m švů apod. ...
Dáš mi tip (nejlépe odkaz) na konkrétní výrobek? Ten stávající stan každopádně zkusím ještě znovu "zpoužitelnět", alespoň na nějakou dobu.
https://www.nalehko.cz/lepidlo-na-svy-mc-nett...
https://blog.nalehko.cz/lepeni-svu-podle-six...
Byla by moc velká hovadina koukat semhle?
https://www.decathlon.cz/p/prutovy-stan-arpenaz...
"Papírovými" parametry by mi víc než vyhovoval, cenou taky. Ale zas nejsem tak bohatá, abych mohla kupovat levné věci a netuším, co od toho v nějakém tom střednědobém horizontu čekat. (V tom dlouhodobém se zřejmě s omezenou životností musí počítat u všech.)
https://www.testy-spotrebicu.cz/testy-stanu/
Tady ty stránky různých "testů" (řekněme s výjimkou D-testu, ale ten není zadarmo) jsou úplně k ničemu. Sbírají informace s webových stránek a soustředí je na jedno místo. Já potřebuju někoho, kdo má živou zkušenost a ne že umí googlovat, to umím samozřejmě taky.
Ale kuš.... zzzzz webových stránek... dobu pro opravu jsem prošvihla :-(
Známí ho mají, minulý víkend s námi byli u jezer v Sasku a na nic si nestěžovali. Je docela prostorný pro 4 osoby. Mají ho asi 2 roky, protože s ním byli už i loni.
Tady ho vidíš v reálu v našem base kempu. nechal jsem tam jednu postavu pro ilustraci výšky.
No, díky, to jsem skoro ani nedoufala, že najdu někoho, kdo fakt reálně ví, oč jde. Spíš jsem sondovala, jak moc je dobrý nápad jít do "dekáče".
Co jezdíme v čechách po kempech tak těch dekatlonáckých je tam mraky. Někdy předloni jsme si jeden decatlonácký pořidili jako nástavbu obytnáku a za ty peníze naprostá spokojenost, ale to je taková kostka spíš jako by zastřešený altán,
Jinak když už budeš v dekathlonu, koukni tady na ten stolek.
https://zahradni-stolky.heureka.cz/f:12022:412769/
Je teda nízkej a na naklepávání řizku moc vhodnej neni ale jinak je z něj manželka nadšená.
Quechua nizky rozkládací stolek. Stojí asi 400 kč.
Takovej latkovej konstrukčně něco jako rybářský židličky, já v něj moc duvěru neměl ale ten teda slouží fest, Alena ho používá hlavně v kombinaci s lehátkem, k tomu sedí vejškově perfektně.
Stolek mám tady tento https://www.4camping.cz/p/stul-zulu-outdoor... Na ranní snídani tak akorát.
Joo, to je taková klasika, když jedeme s vnoučatama bereme taky větší stolek. Jinak místo klasických stanových kolíku používám vruty v kombinaci s akučkou, to se osvědčilo a ten vrut si najde cestu i skrz ruzný kameny a hlavně to drží v zemi.
Pravda, nízký stolek by vlastně měl zas tu výhodu, že bych si už nemusela vozit židličku, protože by byl výškově tak akorát, abych u něj mohla sedět rovnou na tříkolce... :-/
Prosím co přesně je za výrobek ten zelený přístřešek?
Uvažuji o přenosném samostojícím přístřešku pro lokální zakrytí pracoviště. Nejen pro nouzové dokončení práce při náhlém dešti, nejen proti slunci. Ale třeba i programově pro práci v dešti na jednom malém místě, typicky při provádění průzkumné sondy.
Dosud jsem zkoumal jen nůžkové party stany. To, co je na obrázku, vidím poprvé.
Ď. za příp. odp.
Přístřešek od Husky, koukni na jejich webovky. Mame ten mensi, 3.5x3.5m, dela se i o 1metr vetsi. Mame k nemu i dve bocni zasteny.
Spali jsme v něm dva roky po sobě 14dní v kempu ve Španělsku, i nějaká ta bouřka byla a byli jsme spokojeni, i s kvalitou zpracování. Pak jsme koupili dodávku, od té doby je nevyužitý. Koupený v r. 21, jako nový, za tři a půl bychom ho prodali.
Bo kdyby ses chtěla na něco zeptat tak samo že odpovím, kupovat ho od nás nemusíš :-)
Díky moc za další info i za nabídku. Určitě o ní pouvažuji. Ale mám Decathlon pět minut autem, takže spíš půjdu do nového se záruční dobou.
Pokud tedy nezvolím ještě něco úplně jiného, ale čím dál víc bych se k němu klonila.
Jediné, co mi, jakože individuálně, úplně nesedělo, je ten systém Fresh a Black, konkrétně to poměrně důkladné zastínění.
Hlavně ráno bylo ve stanu šero a měli jsme tendenci spát zbytečně dlouho.
V tomhle směru mi mnohem víc vyhovuje jednoplášťový Tarptent, večer lze mnohem déle existovat bez čelovky, ráno větší šance samovolného procitnutí po rozednění.
V kempu, kde je hodně lidí, třeba i umělé osvětlení, to ale může někomu vyhovovat, nevím, jsem zhýčkaný ze spaní nadivoko.
A v silnějším dešti, větru, není předsíňka dokonale chráněna před deštěm, pokud není vstup uzavřen, ale to je asi u většiny stanů normální.
To je přesně provedení, před kterým jsem varoval. Za deště musí být zavřený, do otevřeného prší.
Jasně, s tím, že když prší, musí být stan zavřený, počítám. Koneckonců, pokud to není jen nějaký jemný deštík za bezvětří, tak otevřeným oknem či dveřmi mi naprší i do domu, takže u stanu mě to nějak nepřekvapí.:-)
Podle mě toto má pevnostní problém, že ty pruty nejsou překřížené. Ale tak třeba v tom nebudeš spát v takových větrech, jako jsme zažili ve Slovinsku, v Norsku, a zejména na těch Faerských ostrovech.
No, to je pravda. To určitě nebudu. :-) Primárně to bude jen stan na víkendové "slehy".
Nekřížené pruty nejsou problém, nejdůležitější věc proti větru je důkladné ukotvení. Vyloženě vichřici jsem nezažil, ale poměrně silný nárazový vítr ano. Jediné stany, které s ním měly problém, byly nekvalitní velké altány a starší iglúčka s popraskanými pruty. Získané zkušenosti:
- V rozích nestačí jedna šňůra v úhlopříčném směru, musí být dvě a tvořit trojúhelník, který brání rohové tyčce v pohybu do stran.
- Vázat šňůry jenom za poutka na plachtě nestačí, pokud nejsou opravdu dobře navržená a bytelná. Lepší je vázat i za spoje tyčí. To ale platí pro hranaté altány, na ohnutý prut se toho moc přivázat nedá.
- Bacha na spoje tyček a prutů. Když je ukotvení moc volné, vítr může nadzvednout vrchlík a rozpojit je. Kopulím to většinou nehrozí, protože pruty drží pohromadě předpětí plachty.
Ifčo, když do auta v pohodě naložíš dvě tříkolky, snadno si uděláš lůžkovou úpravu a máš plechový stan do kterého ti určitě pršet nebude. Stačí potom jenom nějaký šikovný přístřešek k autu.
No, hele - neudělám. Nemá to rovné "dno" a pokud bych tam dala něco dostatečně vysokého, aby mi to to dno srovnalo, už bych tam zas nedala tu tříkolku.
Ne že by mě to nenapadlo, ale je to bez šance.
(Ty dvě tříkolky tam taky nenaložím "v pohodě", je to celkem náročný tetris. Ale už to máme s Arnoštem natrénováno.)
30 cm vysoká skládací postel a máš rovinu. Pod dostatečný úložný prostor na věci.
Např: https://tinyurl.com/yrz2lrju
nebo https://tinyurl.com/ytvvszep
Kouknu, doma, přístup mi zablokoval firemní firewall.
Ale fakt si nemyslím, že bych to do tohoto zavazadlového prostoru ještě dokázala dostat. A pokud ano (ten kempingový stan nakonec taky nějaké místo spotřebuje a kdyby to lehátko bylo hodně kompaktně složitelné, tak třeba by se tam někam vmáčklo), tak pokud bude postel tak vysoká, aby byl pod ní prostor na věci, už nebude prostor nad ní pro mě. To auto je na takové vymyšlenosti prostě malé.
Všechno jde :-)
https://horama.cz/cestovani/jak-jsme-si...
Ovšem chybí fotka, jak odjíždějí a mají tam k té nástavbě ještě naložené dvě tříkolky. :-)
Ifčo já ti to nenutím, jen jsem ti to navrhnul. Ale znáš to "Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody". :-)
Ale jo, nápad obecně vzato zajímavý. Pro moje potřeby bohužel zrovna ne, takže když nedokážu najít důvod, proč to chtít, pochopitelně nehledám ani způsob.
Bydlení v normálnim osobáku má jeden zásadní problém, když už jsi starší a bydlíš v něčem kde se nedá ani kloudně sednout na židličku, po dvou dnech to začne být už minimálně docela nepříjemný. Pokud to plánuješ pouze na léto do tepla, stan je jednoznačně pohodlnější. Teda pokud si nevezmeš na letní tydenní dovolenou autem stan do kterýho se musíš plazit.
Já jezdim v zimě kempovat s caddy a tak po třech dnech už problémy s křečema v nohou jak v tom autě jde v podstatě pouze ležet, klečet.
To je takovej problém si židličku dát ven? Přece se v tom autě neválíš celej den, tam akorát přespíš... A v noci si fakt na židličku nesedám, ani když se někdy vzbudím, o si dám pod hlavu druhej polštář a chvíli si čtu, než zas usnu :-)
Všichni co jsou v kempu pod stanem tam maji i osobní auto, asi k tomu musí mít nějaký duvod proč nespí pouze v osobáku. Ono když jedeš osobákem na dovolenou do kempu, tak jsi ráda že se v tom autě dá cestou do toho kempu alespon sedět, jak bys s těma věcma, vařič, židličky, stolek atd chtěla v tom autě bydlet ?
Ono v zimě se to dá, to sebou netaháš židličky stolečky nafukovačky. V létě nesmysl, leda že každý den jedeš dál a dál, ale jet s osobákem na týden na jedno místo a spát a bydlet jen v autě, no nevim nevim.
Ono taky někdy prší.
A ještě jedna vcelku zásadní věc, ono i když máš obytnou dodávku, když už s ní někde zaparkuješ, vyrovnáš ji do vodováhy, vytáhneš pergolu, vykrámuješ všechny věci tak když to máš pak pro další rohlíky 10/20 km nic moc to zase balit, dojet pro rohlíky a vše znovu. Pokud máš stan, tak uplně v poho. Vim o čem mluvim bo mám právě i obytnou dodávku a na to je právě taky super mit i stan kam z té dodavky jen přeházíš věci a nemusíš jen kuli nákupu všechno pakovat zase do auta a až se do toho kempu vrátiš hledat si tam jiný parkovací misto bo to tvoje už je obsazený.
> "když už ... vyrovnáš ji do vodováhy..."
V (postačující) vodováze je to ajn cvaj, ne?
kytarapepin: "Já jezdim v zimě kempovat..."
bara2: "To je takovej problém si židličku dát ven?"
:-))
Pobavilo. Také někdy tak perlím ;-)
Je mnoho možností, jak si to usnadnit a udělat pohodlnější.
https://www.google.com/search?q=car+tent&...
Jasně. Ta nejlevnější a nejpohodlnější z nich je koupit stan. :-)
U těch stanových nástaveb na auto je jeden drobný problém co zjistíš až v reálu, pokud nepatkuješ na tenisovim kurtu ale někde kde je to trochu šikmo tedy v podstatě kdekoli reálně v kempu parkuješ, pokud vyrovnáš auto vidorovně nájezdama už na to ta nástavba nepasuje.
Jsou prostě věci který fungují v poho a suprově pouze na googlu nebo youtube ale v praxi uplně moc nefungují.
Ono vcelku v poho najdeš v kempu vcelku rovný plácek 5/5 metru, blbě se už ale v tom kempu hledá vodorovný plácek 10/5 metru, takový bývají zabraný už ve čtvrtek, nejpozději v pátek ráno.
Prostě obytný osobák s nějakym přespávánim má smysl pro někoho kdo nomádí v podstatě pravidelně, nejezdí po kempech ale přespává někde na louce, cestě, u benzinky a chce aby to vypadalo že tam to auto jen parkuje, pak ano, bo s obyč autem to bude nejspíš v poho, s klasickým obytnákem tě vyženou i od benzinky bo tam nemáš přez noc co přespávat, od toho jsou kempy,proto právě třeba na takový styl cestování a přespáváni je vhodnější jen obyč dodávka která nevypadá jako obytná.
Já jezdim nomádit v podstatě každý vikend, bud sám, nebo s manželkou, připadně kámošem. Ale když jedu s manželkou a vnoučatama seriozně do kempu, beru stan a nevymejšlim hovadiny.
Tenisovym ????
> "...nejezdí po kempech ale přespává někde na louce..."
Nerozumím ti. Ta nástavba je přece na tom autě přimontovaná a deformuje se s tím autem. Nenasazuješ jí až v kempu na křivém plácku. S čím je problém?
Stanovou nástavbou jsem myslel stan, který je připnutý bud na boční, nebo zadní pátý dveře. Pokud nástavbou myslíš ten stan na střeše auta, to je samozřejmě v pohodě, to mužeš klidně parkovat šikmo nebo z kopce, určitě super kempování kde hrozí, že by tě v noci sežral třeba lev, docela ale na prd bydlet na střeše auta v českym kempu kdy jsi před spanim dal pár piv a několikrát za noc pak rozespalej lezeš z tý střechy dolu aby ses vyčural.
Né že by to nešlo napasovat do toho auta, ale přijel bych se podívat, jak si to vyrábí. Jinak od pohledu na seskládanou výšku by to musela vozit na střeše. Jako v jedno osobě i s trikem OK.
No, a nyní tam vměstnej 2ks složené tříkolky.
2 jezdci + 2 kola :-D No a do toho to ležení :-D
Kola máš snad zásadně POD sebou, ne?
A dvoulůžko pohodlně NAD koly.
Jako na osobák, kterým jezdíš do práce, to taky není úplně špatné řešení pro parkování na firemním plácku po průtahu Štatlem :-D
Divil by ses!
Furgon je uvnitř velký, z venku malý.
Celková délka 4 997 mm.
Kam se vejde Oktávka, tam jsem se s Furgonem vešel také.
tak to sem nepochopil, že s tebou chce spát v jednom stanu...
Tos pochopil úplně špatně. Dva lidi a dva stany :-D
Místo stanu si vezeš ležení. S tříkolkama nespíš. Z obyčejné plachty uděláš přístřešek a můžeš pohodlně sedět.
https://photos.google.com/u/3/share...
Blbý je, že moje auto má na výšku metr čtyřicet. :-)
Tak pravda, ten velký dvouložnicový by nakonec stačil jeden.
Ovšem v tom by jádro problému nebylo. V té přepravě se dvěma tříkolkami už ovšem ano.
Asi tvoje velikost
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39...
Ty jezdíš se skládacím kajakem z NDR? Príma :)
Ale nebudeš mě přesvědčovat, že kdybych chtěla, jistě najdu způsob, jak tam přidat dvě tříkolky, že ne?
(A nejspíš to nebude moje velikost - mám nejmenší kombík, co se dal koupit. Fakticky je to jen ten původní osobák, který má o třicet centimetrů protažený kufr dozadu.)
Prosím tě, co je to za módu skrývat odkazy přes tinyurl namísto jejich skutečného uvedení?
Nehledě na to, že mi první odkaz ukáže že se mám kamsi zaregistrovat, a druhý rovnou řekne #sorryjako.
Mně první funguje dobře, druhý ne.
Dlouhé adresní řádky se často useknou a odkaz nefunguje, takže zkracování přes tiny to často řeší.
Mně odkaz bez problémů funguje doma, ale nepustí mi ho v práci, ale tipla bych, že to není kvůli tiny, ale že mi to právě nechce pustit tu původní stránku, protože je to temu.
Druhý odkaz nefunguje nikde.
To Ti podle nastavení zabezpečení nemusí pustit prohlížeče, bo odkaz je přesměrovaný pak jinam a patří to k základním ochranám. Zkusit vypnout štít u odkazu.
Píšu, že mi to doma funguje. V práci nemám právo na vypínání žádných štítů.
Tak tohle je ten druhý odkaz a proto
https://www.temu.com/cz/portable-camping-bed...
Postýlku si vezl Jindra, když jel poprvé s tou elektrocentrálou, pokud si pamatuji :-D
Tenhle stan se mi líbil na výstavě stanů. Není tedy dvojložnicový, ale šikovný dvojložnicový jsem neobjevil.
Nemá to zkřížené pruty, určtě by se to zhroutilo :-D Ale hlásí dost často jako vyprodané!
Nemá to žádné pruty, konstrukce je nafukovací. A moje zkušenost je taková, že tahle konstrukce je hodně pevná, rychle se staví, odpadá navlékání prutů do tunýlků.
...pruty v tunýlku vidím dva + hromadu kotvících špagátů. :-(
Jo, pruty jsou u toho kšiltu, hlavní jsou nafukovací. Kotvící špagáty potřebuje do větru každý stan.
Nízké polokulové stany s kříženými pruty to mimo extrémy zvládají skoro bez kotvení. Ale to nejsou stany primárně do kempu.
Jen tak pro info - ten dvouložnicový Decathlon už jsem si koupila. Dnes fasuji vnučky na prázdniny, tak si uděláme na zahradě testovací provoz.
Fotky a inspirace pro spaní v autech sem ale klidně dávejte dál. Mně to přijde fakt zajímavý a i si umím představit situaci, kdy by se mi to třeba i mohlo hodit.
Pro vícedenní bydlení v kempu teda ne. Jak jsem psala, mám i ten jednoosobový ultralight na cyklo i pěšočundry a i když je hodně úsporný, pořád by spaní v něm dávalo o hodně větší komfort než spaní v kufru osobáku. Ale kdybych se někdy chtěla toulat světem s autem a bez kola s možností kdykoli kdekoli přespat, ty nápady jsou hodně fajn. (Někde u lesa je to jasný, ale pokud se takhle nocuje třeba na parkovišti, jak mají vyřešné WC? :-)
Toaleta se řeší třeba takhle https://www.temu.com/cz/1ks-p%C5%99enosn%C3%A1...
V obytňáku jasně. Mně šlo spíš o ta minimalistická řešení v osobácích. (Ale tam to nejspíš řešení nemá. :-(
Aaaaa, pardon. Už jsem si prohlédla kompletní dokumentaci, ono je to dokonce skládací...
Já jsem kuli wc potunil malý auto o stanovou nástavbu. Na zimní kempování stačí jeden malý kyblik na barvu pro manželku, druhý pro mě. Vejdou se ty kyblíky pod auto a na dva dny to stačí. Neplánoval jsem ale kempovat v městě na náměstí a navíc se to stejně moc neosvědčilo, teda ta stanová nástavba.
Co se pro wc v přirodě mimo kemp osvědčilo je převlíkací stan.
>...jeden kyblik pro manželku, druhý pro mě... na dva dny to stačí.
ŽIŠ, nechtěl bych teda vidět ty kyblíky po dvou dnech...
;-)
Jsou mi sympatické ty Rubínky!
V zimě když mrzne je to právě v pohodě, bo to zmrzne a nedmrdí. Na ty kyblíky jsem udělal sedací prkýnko. Bud to nějak vyřešíš a jedeš, nebo nevyřešíš a nejedeš.
Kristepane. Já to myslel jako vtip, ať už jakkoli špatný. Ty to myslíš s těmi kyblíky vážně?!? Odkládáte zbytky nestrávené potravy od kyblíku?!? To bych pochopil tak maximálně někde v ponorce.
A dobývat pak ten přimrzlý obsah z kyblíku ven a pak ten kyblík vymývat, to musí být také mňamka :-(
Vždyť máš na fotce normálně Thetford, nebo co!
Zamrzání chemické toalety jsem ve Furgonu řešil přidáním lihu jak do zelené, tak do červené vodičky. Pravda, v zimě jsem v tom nebydlel, jen jej používal i v zimě na stavbách jako svoji šatnu a kancelář. Tak do těch minus pěti to fungovalo.
Pochybuji, že se Vám chce v autě spát při nižší teplotě.
Kdo to nezažil: představa, že si auto vytopíte např. tím, že jednou za hodinu pustíte motor na pět minut, je zcela mylná. Auto má tolik prosklených ploch, že můžete mít uvnitř saunu jakou chcete a už při pár stupních nad nulou v tom po deseti minutách po vypnutí topení klepete kosu.
[Jo, kyblík znám také, když je na stavbě nouze nejvyšší a jiná možnost skutečně není. To je ale jiný příběh.]
Ne, tvl, má mimo záběr kyblík.
Naprosto vážně, tomu hovnu je to uplně jedno jestli padne do trávy, chemickýho wc nebo do kybliku od barvy.
Chemický wc zabírá v osobáku hrozně moc místa, kybliky od barvy se mi při přepravě vejdou do prostoru motoru.
Kyblík s hovny v prostoru motoru... Už dost, dost, prosím!!
Já mám v obou autech nezávislý naftový topení. Ale pokud je víc jak minus pět tak se lip vytopí caddyna než dodávka, nemusí v tom menšim autě jet topení víc na plno tak je potom ventilátor tišší.
Líp se vytopí? Když máš otevřené páté dveře a v nich ten látkový nesmysl??
Sleduji Tvoje zápisky z cest se zájmem a s respektem, je paráda, co podnikáš. Líbí se mi to a snad i malinko (jen malinko!) závidím.
Ale v tuto chvíli a v této kyblíkové diskusi musí jeden z nás být pod vlivem halucinogenních látek; a já to nejsem.
No, u motoru a mezi stanem a autem přepážka.
Televize mam v cadyně dvě, jednu vzadu, jednu na boku.
Ten pes je mi povědomý. Nepotkali jsme se loni někde u Moravského svatého Jána?
Asi dvakrát jsem s ní byl v kempu v Jedovnici a na batově kanále, loni ale už byla za duhovým mostem.