Prosím poraďte mi odolný silniční plášť. Mám na zadním kole Continental Grandprix Gt a 4 roky jsem nepíchla, ale ten už se nedělá. Na předním kole mám bohužel nějaký šmejd, pořád lepím a potřebuji ho vyměnit. Cena kolem 1000 Kč. Děkuji
Nový obyčejný plášť je odolný proti průpichům. Nesmíš si koupit nějaký ultralight a musí mít nějaký vzorek. Prostě mezi duší a silnicí musí být n3jaké "maso", které absorbuje trny. I mezi Maratony se dá najít ten, který má nejmenší vslivý odpor. Jinak Swalbe Maraton je snad neprůstřelný, ale platíš za to vyšš8m valivým odporem.
není hloupé nebo nešikovné mít kždý plášť jiný? Uvažuji o Schwalbe plášť One 365 Performance - nebo ten maraton (jaký je rozdíl?). O rychlost mi nejde, stejně jsem relativně pomalá, ale jezdím i v zimě.
Používám značku Continental na treku několik desítek let pro jejich dlouhou výdrž, neprůraznost a valivý odpor- za tu dobu jsem neměl defekt ani na šotolině či makadamu. Mají hustě tkanou osnovu (PSI) a odolnost vúči propíchnutí- bohužel jsou dražší a na silničku je v nabídce jen max. jemný vzorek nebo hladký, což na jízdu v zimě vhodné není. Na zimu bys musela mít druhou sadu se vzorkem jiné značky, nebo širší plášť se vzorkem. (https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse... )
...oprava- jasně že ne PSI, ale TPI.:-(
Nejodolnější silniční Schwalbe je One Plus - nástupce Durano Plus.
Marathon Plus bude asi ještě odolnější, ale není to přímo plášť na silničku. Ale vyrábí se i v šířích 25, 28 a půjde tam nasadit.
Ono dnes za 1000Kč už se toho moc kvalitního koupit nedá. Pokud jsi byla spokojená s Continentalem, tak je tady tahle možnost: https://www.koloshop.cz/Continental-Gatorskin...
Rozhodně pojede líp, než jakýkoliv Marathon.
a je lepší, než Continental GrandPrix 5000 silniční plášť kevlar 25 - 622 černá? Na ten se taky zmůžu.
Proč ne, jen bych řekl, že odolnost bude o fous horší, ale za to by mohl jet o trochu líp.
Hlavně bych vybíral co nejširší, co se do kola vejde. Klidně 28 nebo 32mm. Nejede to hůř, ale je to nesrovnatelně pohodlnější, samozřejmě při odpovídajícím tlaku.
Zatím nejodolnější plášť, který jsem měla, je Specialized Espoir.
https://www.cyklo-vondracek.cz/plast...
Mají ho v různých variantách (sport, elite, patka drát i kevlar). Najezdila jsem na Sportu drát se silničním kolem přes 12 tisíc bez defektu, dala jsem ho na Favoritku, kde jezdím i šotolinu, a mám najeto přes 7 tisíc s jedním defektem.
Po výborné zkušenosti s Espoir, jsem na silničku pořídila údajně ze všech nejlepší Armadillo :-)
https://www.cyklo-vondracek.cz/plast...
Zase ho mají v různých verzích a šířkách, mám Elite s kevlarem. Na silničce zatím 4 tisíce bez defektu a není vidět žádné opotřebení, má to kontrolní důlky.
Předtím jsem dlouho měla na Favoritce Schwalbe Lugana, ta vydržela kolem 6 tisíc, ale ke konci se v kvalitě pohoršila.
A co pláště schwalbe, doporučili mi Schwalbe one 365, že je nejodolnější, ale ten je jen na elektrokola. POtřebuji 25x622. Vyznáte se někdo v těch pláštích, j jich 3 habaděje.
Před pár týdny jsem dával na kolo Schwalbe Durano Plus v tomto rozměru, prý maximální ochrana proti defektu pro závodní stroj, nejodolnější silniční od Schwalbe, pro mne je to dostatečný důvod věřit, že vydrží hodně.
Už mají najeto pár stovek km a na zadním plášti je ještě vidět uprostřed takový ten otřepek z výroby, tak asi vydrží i dost vysoký nájezd.
A neříkal to chat GPT? Mě ho totiž tvrdí taky, ale taky si protiřečí (například doporučil pláště s vysokým TPI - apo konfrontaci se teda omluvil, že to bylo zavádějící) a celkově s ním mám jen negativní zkušenost (snaží se zalíbit, takže odhadne, co chci a to mi doporučí a taky si dost vymýšlí, když neví). ale osobní zkušenost stovek Km je docela přesvědčivá. I špatný terén?
Ty máš tedy odvahu si nechat od toho blbého robota radit. Vždyť jen opisuje z internetu a vymýšlí si něco mezi těmi poznatky z netu. Sice se to tváří věrohodně, ale je to jen interpolace a naprostá fixe.
90% procent po kvalitním asfaltu, zbytek po nekvalitním :-) ale moje dlouhodobá zkušenost s kvalitou Schwalbe je veskrze pozitivní, například jsem dojel třikrát do Španělska, občas i po šotolině, štěrku, bez defektu(marathon, supreme).
Na zimním kole jsem měl za x-let a desítky tisíc km, jen jeden defekt, na Marathonech, tenkrát se mi nějak podařilo píchnout o hřebík, hlavičkou napřed, takže to vydrželo zimní posypy a podobné věci.
Na silničce jsem pár let jezdil kevlarové durano taky bez defektu.
Jak jsem psala výše, několikrát jsem otočila Schwalbe Lugana. Než k tomu připsali dvojku (Lugano 2), tak jsem na ně nemohla říct ani popel. Odolné proti defektům a za cenu čtyř stovek vydržely těch 6-7 tisíc občas i po šotce. Pak k tomu přidali dvojku a za tři stovky jsou drahé, s těma původníma se to nedá srovnat, dělají to z nějaké jiné směsi a ještě odfláknuté, viz foto zcela nového pláště, který šel bez použití do kontejneru. Jeden ten Lugano 2 jsem ojela asi tři tisíce, pak se v tom nekrytém plátně ve vzorku vyboulil a byla jsem ráda, že to vydrželo k vlaku. Tím u mě důvěra ve Schwalbe skončila. Chvíli jsem sice uvažovala o těch Duranech, ale po zkušenosti s Espoirama na silničce a porovnání váhy s Duranem jsem přešla na Spešly.
Nemohl to být padělek? Mně se tyhle nové zatím vůbec nezdají, že by s nimi mohl být problém.
Je to ten úplně nejlevnější silniční plášť od Schwalbe. Parametry podle testů vychází taky dost bídně. Takže co od toho čekat?