Prosím poraďte mi odolný silniční plášť. Mám na zadním kole Continental Grandprix Gt a 4 roky jsem nepíchla, ale ten už se nedělá. Na předním kole mám bohužel nějaký šmejd, pořád lepím a potřebuji ho vyměnit. Cena kolem 1000 Kč. Děkuji
Nový obyčejný plášť je odolný proti průpichům. Nesmíš si koupit nějaký ultralight a musí mít nějaký vzorek. Prostě mezi duší a silnicí musí být n3jaké "maso", které absorbuje trny. I mezi Maratony se dá najít ten, který má nejmenší vslivý odpor. Jinak Swalbe Maraton je snad neprůstřelný, ale platíš za to vyšš8m valivým odporem.
-3
není hloupé nebo nešikovné mít kždý plášť jiný? Uvažuji o Schwalbe plášť One 365 Performance - nebo ten maraton (jaký je rozdíl?). O rychlost mi nejde, stejně jsem relativně pomalá, ale jezdím i v zimě.
0
Používám značku Continental na treku několik desítek let pro jejich dlouhou výdrž, neprůraznost a valivý odpor- za tu dobu jsem neměl defekt ani na šotolině či makadamu. Mají hustě tkanou osnovu (PSI) a odolnost vúči propíchnutí- bohužel jsou dražší a na silničku je v nabídce jen max. jemný vzorek nebo hladký, což na jízdu v zimě vhodné není. Na zimu bys musela mít druhou sadu se vzorkem jiné značky, nebo širší plášť se vzorkem. (https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse... )
0
...oprava- jasně že ne PSI, ale TPI.:-(
0
Nejodolnější silniční Schwalbe je One Plus - nástupce Durano Plus.
Marathon Plus bude asi ještě odolnější, ale není to přímo plášť na silničku. Ale vyrábí se i v šířích 25, 28 a půjde tam nasadit.
0
Mít každý plášť jiný není problém. I já to tak na jednom kole mám: vzadu odolnější, vepředu s lepší přilnavostí za mokra. Pokud mají stejný nebo podobný rozměr a pasují do nich stejné duše, ničemu to nevadí.
U Schwalbe pozor, že není maraton jako maraton:
* Marathon Plus - nejodolnější, co mají v nabídce, skoro nepropíchnutelný. Ale taky těžší, pomalejší a míň pohodlný. Za mokra nebo sněhu dost klouže.
* Marathon (bez plusu, někdy zvaný Greenguard) - o něco tenčí a lehčí než Plus, ale pořád velice odolný a přitom o něco líp jezdí. Za mokra klouže víceméně stejně. Nedávno mu udělali jiný vzorek, ale ten jsem ještě nezkusil.
* Marathon Racer - lehčí, ale údajně ne o moc rychlejší a přitom míň odolný. Tohle vím z druhé ruky, sám jsem ho nezkoušel.
* Marathon Mondial - o něm vím jenom že existuje.
0
Ono dnes za 1000Kč už se toho moc kvalitního koupit nedá. Pokud jsi byla spokojená s Continentalem, tak je tady tahle možnost: https://www.koloshop.cz/Continental-Gatorskin...
Rozhodně pojede líp, než jakýkoliv Marathon.
0
a je lepší, než Continental GrandPrix 5000 silniční plášť kevlar 25 - 622 černá? Na ten se taky zmůžu.
0
Proč ne, jen bych řekl, že odolnost bude o fous horší, ale za to by mohl jet o trochu líp.
Hlavně bych vybíral co nejširší, co se do kola vejde. Klidně 28 nebo 32mm. Nejede to hůř, ale je to nesrovnatelně pohodlnější, samozřejmě při odpovídajícím tlaku.
0
Zatím nejodolnější plášť, který jsem měla, je Specialized Espoir.
https://www.cyklo-vondracek.cz/plast...
Mají ho v různých variantách (sport, elite, patka drát i kevlar). Najezdila jsem na Sportu drát se silničním kolem přes 12 tisíc bez defektu, dala jsem ho na Favoritku, kde jezdím i šotolinu, a mám najeto přes 7 tisíc s jedním defektem.
Po výborné zkušenosti s Espoir, jsem na silničku pořídila údajně ze všech nejlepší Armadillo :-)
https://www.cyklo-vondracek.cz/plast...
Zase ho mají v různých verzích a šířkách, mám Elite s kevlarem. Na silničce zatím 4 tisíce bez defektu a není vidět žádné opotřebení, má to kontrolní důlky.
Předtím jsem dlouho měla na Favoritce Schwalbe Lugana, ta vydržela kolem 6 tisíc, ale ke konci se v kvalitě pohoršila.
0
A co pláště schwalbe, doporučili mi Schwalbe one 365, že je nejodolnější, ale ten je jen na elektrokola. POtřebuji 25x622. Vyznáte se někdo v těch pláštích, j jich 3 habaděje.
0
Před pár týdny jsem dával na kolo Schwalbe Durano Plus v tomto rozměru, prý maximální ochrana proti defektu pro závodní stroj, nejodolnější silniční od Schwalbe, pro mne je to dostatečný důvod věřit, že vydrží hodně.
Už mají najeto pár stovek km a na zadním plášti je ještě vidět uprostřed takový ten otřepek z výroby, tak asi vydrží i dost vysoký nájezd.
0
A neříkal to chat GPT? Mě ho totiž tvrdí taky, ale taky si protiřečí (například doporučil pláště s vysokým TPI - apo konfrontaci se teda omluvil, že to bylo zavádějící) a celkově s ním mám jen negativní zkušenost (snaží se zalíbit, takže odhadne, co chci a to mi doporučí a taky si dost vymýšlí, když neví). ale osobní zkušenost stovek Km je docela přesvědčivá. I špatný terén?
0
Ty máš tedy odvahu si nechat od toho blbého robota radit. Vždyť jen opisuje z internetu a vymýšlí si něco mezi těmi poznatky z netu. Sice se to tváří věrohodně, ale je to jen interpolace a naprostá fixe.
-2
Moc se mi líbí definice, že AI je jako člověk, který má skutečně načteno hodně knížek i když si moc nepamatuje, ze které byla ta konkrétní věc. Ale rád se považuje za chytrého, co má na vše odpověď a ještě k tomu je mírně opilý.
0
90% procent po kvalitním asfaltu, zbytek po nekvalitním :-) ale moje dlouhodobá zkušenost s kvalitou Schwalbe je veskrze pozitivní, například jsem dojel třikrát do Španělska, občas i po šotolině, štěrku, bez defektu(marathon, supreme).
Na zimním kole jsem měl za x-let a desítky tisíc km, jen jeden defekt, na Marathonech, tenkrát se mi nějak podařilo píchnout o hřebík, hlavičkou napřed, takže to vydrželo zimní posypy a podobné věci.
Na silničce jsem pár let jezdil kevlarové durano taky bez defektu.
0
Jak jsem psala výše, několikrát jsem otočila Schwalbe Lugana. Než k tomu připsali dvojku (Lugano 2), tak jsem na ně nemohla říct ani popel. Odolné proti defektům a za cenu čtyř stovek vydržely těch 6-7 tisíc občas i po šotce. Pak k tomu přidali dvojku a za tři stovky jsou drahé, s těma původníma se to nedá srovnat, dělají to z nějaké jiné směsi a ještě odfláknuté, viz foto zcela nového pláště, který šel bez použití do kontejneru. Jeden ten Lugano 2 jsem ojela asi tři tisíce, pak se v tom nekrytém plátně ve vzorku vyboulil a byla jsem ráda, že to vydrželo k vlaku. Tím u mě důvěra ve Schwalbe skončila. Chvíli jsem sice uvažovala o těch Duranech, ale po zkušenosti s Espoirama na silničce a porovnání váhy s Duranem jsem přešla na Spešly.
0
Nemohl to být padělek? Mně se tyhle nové zatím vůbec nezdají, že by s nimi mohl být problém.
0
Je to ten úplně nejlevnější silniční plášť od Schwalbe. Parametry podle testů vychází taky dost bídně. Takže co od toho čekat?
0
Ty původní bez dvojky běhaly a vydržely hodně. Ty úplně první Schwalbe Lugano ještě pořád mám jako nouzovou rezervu, kdyby byly akutně potřeba a nový plášť eště nedorazil. Povrch mají po 7 tisících bez prasklin, prostě jen sjetá střed do hlaďoučka. Sundala jsem je, protože jsem měla víc defektů, což beru jako známku ojetí. Jak k tomu dali tu dvojku, tak je to naprostý šunt.
0
To fakt vypadal takhle po 3000? To je docela mazec. Klasické jsem také dřív měl a s nimi jsem měl pozitivní zkušenost, ale dvojky jsem nezkoušel.
Asi opravdu kvalita, nebo třeba špatné skladování u prodejce/výrobce?
0
Dvojky jsou proti těm původním o několik řádů horší.
0
Dobré vědět, sice jsem je ke koupi nezvažoval, ale teď vím, že i kdyby byly ve výprodeji za pár korun - vyhnu se jim. :)
0
Mám dobrou zkušenost se Schwalbe marathon Almotion bez přívlastku.
Toto starší provedení je s drátovou patkou a s použitím duše.
Je odolná proti průrazu a zároveň má velmi malý valivý odpor.
Měl jsem i Marathon Plus, ale ty odpory nestojí za „zázračnou” vloženou vrstvu.
Schwalbe Marathon SUpreme byly také vynikající a také s nízkým valivým odporem.
0