Sedím a koukám na to bílo venku - a protože je pořád kolem nuly, přemýšlím, co na sebe? co na kolo pro bezpečnost? Již po několik večerů jsem "zatmila" a ty dojezdy v mlze a v šeru (až potmě) - z důvodu urychlení po hlavní silnici -jsou skoro o život. S využitím moderních nabídek termoprádla - i pod přílbu - nadále trpí pouze prsty, na rukou i na nohách. Jak to řešíte - když alternativa "zůstat doma" je neprijatelným řešením? :-)
Co se vám osvědčilo na osvětlení kola?
Díky.
Nevím, jak moc ti můžu radit s tím oblečením, protože jezdím na lehocipedu. Ruce mi nemrznou ani v tenkých vlněných rukavicích, protože mám spodní řízení (řídítka pod sedlem, rukojeti vodorovně a rovnoběřné se směrem jízdy, prsty částečně kryté páčkami brzd a řazení). Naproti tomu prsty u nohou mi mrznou pořád. Zkusil jsem i dvoje tlusté ponožky, ale ty nohy v úrovni sedla se holt prokrvují o něco méně, i když vlétě s tím broblém nemám (prsty nebrní). Co se týče osvětlení: používám blikačku zásadně v režimu blikání. Mnohem víc tak přitahuje pozornost řidičů avšimnou si jí z větší vzdálenosti. Je potřeba mít pořádnou blikačku, např. ten velký model od Cateye. Takové ty miniaturní bludičky 3x1cm jsou na nic. I tak se mi nezdá někdy dostačující, proto jako správný kutil vyrábím vlastní, s pětkrát větším výkonem - to už je trochu extrémní:-). Až bude hotová, můžu ti poslat obrázek. Dopředu jsem zatím dával vždy halogen, ale protože tam, "kde je vozovka souvisle a dostatečně osvětlena" je lépe vidět bílá blikačka, stavím i tu. Blikající světla mají tu výhodu, že neomylně znamenají "toto je cyklista, ne motorka". Řidič tak u daného objektu lépe odhaduje jeho rychlost pohybu. Že se potom stejně vykašle na nějaké objíždění, to už osvětlením kola neovlivníme.
0
...někdy mám dojem, že blikám jak vánoční stromeček, ale co se týče řidíčů a jejich "objíždění" cyklistů - máš pravdu - je to pouze v lidech. A prsty? - na to asi zbývá pouze říct - jak dobře,že brní...ještě.:-)
0
Ahoj, takže : a) k té viditelnosti - kromě standartní zadní červené blikačky , přední bílé blikačky a zároveň rozsvíceného halogenu používám ještě blikačku upevněnou na nohu - takže se během jízdy spolu s nohou pohybuje. dále používám v mlze či šeru i reflexní vestu při jízdě po silnici - není sice kdovíjak slušivá, ale rozhodně zdáli viditelná ....
b) k mrznoucím prstům - mám stejný problém, ale používám v zimě o číslo větší boty , dvoje ponožky (z moiry) a návleky. Rukavice klasické zimní vypolstrované. Když to nepomáhá, zahýbat si občas prsty, někdo doporučuje i namáznout nohy nějakým krémem zvyšujícím prokrvení.
0
Na lehocipedu by blikačka na noze nebyla vidět, takže mě to nepomůže, jinak je to dobrý nápad. Totéž platí o vestě. Mám nějaké reflexní pruhy na brašnách (jsou docela vidět, skoro jako odrazka), maximálně bych mohl nějakými dalšími třeba olemovat sedadlo, asi by to vypadalo efektně a podpořilo to přijíždějící řidiče v domněnce, že jede invalida (myslí di to hodně lidí). To pak objíždějí výrazně slušněji.
0
díky za odpověď - poptám se po nějakém krému. Návleky přes boty používám taky - hodně pomohou. Na oblečení mám reflexní nášivky (textilní) - taky jsou účinné. Zdá se , že problém zůstane v omrzlých prstech a bezohledních řidičích...
0
Je-li dost hustá, stačí na krájení nůž!
0