reklama

Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

Ahoj, prosím o radu.

Už podruhé se mi stalo, že brzdová páka při výměně kola (zadní kolo, potřeboval jsem vyměnit píchlou duši) ztratila odpor, je propadlá. Nevím jak se to stalo, neslyšel jsem žádný ošklivý zvuk, syčení, prasknutí, nic...

Momentálně jsem vytáhnul a prohlídnul destičky - už je to stejně jedno - uvnitř osazení se na nic nenapojujou, podle mě jsem tam nemohl něco odtrhnout / přetáhnout / špatně zatlačit atp. ale nevím. Matky na kabílku brzdy jsou na obou stranách pevně utažené, kabílek nejeví známky poškození.

Tušíte někdo, co se mohlo stát? Je možný, že jsem třeba někde zavadil brzdou, kabílkem, nevím. Opravím to sám nebo do servisu? Jinak pro referenci: klasický základní úkony kolo, domácnost, přístroje, atp. si opravuju od základky sám, nejsem sice žádnej McGyver, ale určitě něco normálně dávám. Tak vůbec netuším, no.

Předem díky za rady.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.07.2023
Autor: Nikanuur

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Takhle od pasu bez dalších informací bych tipnul, že se ti podařilo zmáčknout brzdovou páku když jsi mezi destičkama neměl kotouč. Tím jsi posunul haldu kapaliny směrem do třmene.
Poklud máš zároveň nedostatek kapaliny v zásobníku na páce, nemá tato kapalina být čím nahrazena - zavzdušněný systém.
Pokud vyjmutí zadního kola provádíš předhydraulickou metodou postavení kola na řidítka a sedlo, šanci na výše uvedené to jen zvyšuje.
Když pomineme možnost, že je na brzdách něco poškozeno z důvodů nesouvisejících s tebou popsané příhody, nemáš moc jiných možností než brzdu odvzdušnit. To je úkon který po nastudování YT návodů průměrně zručný jedinec zvládne i bez kontaminace celého obýváku.

Přeji mnoho štěstí.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.07.2023
Autor: Sodoma
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Tyjo! Díky moc za info, podle toho co jsem s kolem dělal (a jj překlopil ho taky) to bude nejspíš ono. Tím spíš, že se dozvídám tuhle informaci dnes poprvé. Sakra, taky mi mohli v obchodu něco říct, když jsem se jich ptal, co a jak s brzdama :/

Njn., aspoň jsem chytřejší teď. Ještě jednou díky a kdybychom se někdy viděli, máš u mě dva panáky :3

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.07.2023
Autor: Nikanuur
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Také se mi hydraulické brzdy propadaly po postavení kola na sedlo a řidítka. Po obrácení zpátky na kola se po chvíli vrátil původní stav. Než začneš opravovat, chvíli počkej, pomačkej páčku.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.07.2023
Autor: kenny8
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Občas, tak jednou ročně, odšroubuj doplňovací šroubek ve vyrovnávací nádrždce brzd na řídítkách o doplň tam brzdovou kapalinu. Ona se totiž brzděním ztrácí nejen u auta, ale i u kola. Pokud je jí tam málo, tak se mohou tyhle věcí náhle dít. No a otáčení bicyklu vzhůru kolama tomu jen nahrává.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

No vida, o co všechno přicházím, nemaje na kole takové broskvo--- chci říci moderní vymoženosti.
;-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Zejména přicházíš o brzdící brzdy.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

proč? Podobný systém (tj čelisti s gumovejma špalkama na ráfek) mám na silničce a i závodící cyklisté se shodují, že kotoučovky, zejména hydraulické, jsou u některých kategorií kol spíše pozérství, než nějaká užitečnost.
Spíš než na tvaru těch vlastních čelistí (i prastaré brzdy WEINMANN vertical budou stále fungovat bezvadně a to co tam má, vypadá jako jejich kopie, jestli to nejsou přímo ony), záleží na materiálu toho brzdového špalku....
PS já na svých kolech vynechal i měniče převodů. Co nemám, to se nemůže rozbít.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Lze vynechat celý bicykl.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: kenny8
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Tomu se říká pěší chůze.
Nicméně já radši jezdím na velocipedu.. třeba na tomhle, který si v roce 1910 postavil Boža Kubrychtch, závodník a olympionik, pozdější sportovní činovník a velkoobchodník (to si své dřívější závodní kolo opatřil blatníky, světlem a novinkou, čelisťovou brzdou od Weinmanna

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Gratuluju, právě sis do přestřelky přinesl kámen.

Ano, dá se hodit tak že s ním někoho zabiješ, ale řekněme, že ten s automatem firmy Hekler&Koch to má výrazně snazší...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Sodoma
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Proč, tohle má 8,5 kilo a na rozdíl od HK se to nezasekává... střílel jsem z kde čeho, i z tohodle krámu....

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Si někdy vyzkoušej kolo s kotoučovkami, ale opatrně, aby ses nesbíral před ním ze země. Jinak se podívej na Tour de France, jestli tam ještě uvidíš kolo bez kotoučovek.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

já kolo s kotoučovkama mám..... a ze země se nesbírám....

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

To je zrovna dost blbej argument.
Co jsem tak pochytil já, tak zrovna profesionální závodníci mají na kotouče dost rozporuplné názory. Krom panické hrůzy, co všechno jim takový kotouč ufikne při hromadném pádu, je často propíraná otázka aerodynamiky, kdy prý vhodně tvarovaná čelisťovka (prý) splyne s rámem, narozdíl od třmene s kotoučem.

V profesionálním silničním cyklistování jsou kotouče dost na sílu tlačeny prodejci kol čistě z reklamních důvodů.

Což ovšem z Favoritova příspěvku nedělá příspěvek o nic inteligentnější... :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Sodoma
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Tak se také podívej na tu Tour. Už tam kola s čelistma neuvidíš. To řezání kolen už je dávno odstraněno. Stačí tomu kotouči po vyseknutí na lisu obrousit vnější hrany.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

já tedy blbě vidím, první obrázek, co na mě vypadl a zcela jasně identifikuju 3 čelisťovky :)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Také jsem tedy hledal na fotkách. Dával jsem si práci, aby to byly opravdu letošní fotografie. Ano i letos se ještě ráfkové brzdy najdou, ale je jich opravdu asi hodně málo. Z fotek procento neurčím. Zato jsem k tomu našel pěkný komentář, ale je 2 roky stary.
https://www.welovecycling.com/cs/2021/09/03...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Neprůkazné, respektivě nevypovídající o ničem.
Jak jsem řekl, výrobci to tlačí z reklamních důvodů, jezdci jezdí na tom co dostanou.
A tak na tom "holt" i vyhrávají.
Všimni si té věty
"...je federace UCI zakázala a vzápětí zase na nátlak výrobců povolila..."

Pro sjezdové MTB disciplíny jsou kotoučovky jednoznačné plus, na silničkách, kde drtivou většinu času trávíš naopak na pedálech místo na brzdách je výhoda kotoučových brzd přinejmenším diskutabilní.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Sodoma
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Když tvůj výrok přeformuluji se zachováním významu, tak tvrdíš zhruba toto:
Poněvadž se na silnici většinou jede kupředu a málo se brzdí, tak jsou účinnější brzdy zbytečné.
Tak třeba v okamžiku hromadného pádu se účinná brzda jistě docela hodí. Chápu, že ve sjezdu, kdy se to všichni snaží zrychlit nejsou brzdy skoro třeba.
Pokud vycházela kotoučovka těžší než ráfková brzda, tak to mělo opodstatnění, ale to už skoro neplatí.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

V podstatě přesně to říkám.
Jelikož jedou všichni maximálně vpřed, brzdy používají málo. I v tý hromadě kde se pravidelně rozbíjejí jsou jim účinější brzdy k prdu, protože
a) stejně jedou tak nalepený na sobě, že cokoliv ubrzdit v případě kolize je z říše snů
b) beztak koukají metr před sebe a ne na cestu
c) i kdyby to ubrzdil jeden, druhej mu najede na záda

A jen pro jistotu: já netvrdím, že jsou čelisti na ráfcích lepší než kotouče, chraň bůh, já jen říkám, že v případě závodních silniček jsou ráfkové čelisti ve valné většině případů natolik dostačující, že "komplikovat si život" kotoučovkama prostě není přínos co by stál za řeč.
Ale nejsem závodník, tak třeba něco míjím...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Sodoma
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

souhlasím.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Účinnější brzdy mají velký význam i na silnici. Kdo může brzdit ve sjezdu před zatáčkou později a důrazněji, má výhodu. Platí i na rovině, třeba v zatáčce před spurtem. Brzdění s menší námahou je dobré i pro lepší koncentraci a přesnost řízení, pohotovější manevr při dlouhém závodě.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: kenny8
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Ale na tom, že běžná hydraulická kotoučová brzda na běžném kole je podstatně účinnější než ráfková brzda a zvláště než čelisťová ráfková brzda se asi shodnem.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

"podstatně účinnější" zavání technickým termínem. :-)

Já bych to uzavřel s tím, že pro běžného uživatele jsou v konečném důsledku (sečteno napříč výkonem, silou nutnou k ovládaní, náročností na údržbu atd, atp) hydraulické kotouče příjemnější k užívání, ačkoliv jak dokládají někteří tady, rozhodně nejsou nezbytnost potřebná k životu.

Osobně bych si kolo bez kotoučů pořizoval nerad.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Sodoma
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Hlavně brzdění za mokra je bezpečnější - brzda totiž zabírá dřív než ráfková.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Já po velkém dešti v Praze obččas odmašťuji ráfky benzínem. Ráfková brzda pak brzdí výrazně lépe. Za mokra to brzdí blbě.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Také souhlas. Kde mi přijde kotoučová brzda naprosto zbytečná a komplikující situaci je koloběžka. To vozítko je totiž tak koncipované, že účinně brzdit na tom nejde. Zadní brzda se okamžitě odlehčí a přední brzda překlopí koloběžku i s jezdcem přes přední kolo. Nebrzditelná elektrokoloběžka řítící se městem rychlostí 50km/h a kličkující mezi auty je dokonalé sebevrahovo vozítko.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Eh...
Zrovna na kolobce mi trochu chybí...
Mám 12" přibližovadlo a díky terénu okolní krajiny poměrně často jezdím dlouhé zkopce. Protože jsem přizdisráč co se nechce zabít, dost přibrďuju a ty pidikolečka mívají dost horké ráfky i když se je snažím různě střídat a všelijak tomu pomáhat.
Kotouče co můžeš zhavit podstatně beztresněji bych docela bral :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Sodoma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Aha, to mne nenapadlo. Já jezdím na koloběžce hlavně podél Vltavy a pak na nákup. K Vltavě mám sice dlouhý sjezd, ale po hladké silnici a tam brzdy, pokud není průser, nepotřebuji. Mám koloběžku s 16" koly a jede z kopečka docela svižně. Ale tenhle sjezd konám hlavně o weekendu, kdy je ta ulice vlasně skoro bez aut. O brzdu nezavadím.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

já měl kolobrndu motorovou a kotouče jsem na ní tedy dost oceňoval.. zejména ten zadní. S odlehčováním zadního kola žádnej problém nebyl, stačilo si na stupátku dát zadní nohu těsně k blatníku a přenést na ní váhu. Jezdilo to i 60 :)
Vzhledem k tomu, že nemám tolik času, abych zvládl jak kolo tak i tenhle krám, střelil jsem ho ....

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

To musím zkusit, přenést při brzdění váhu co nejvíc dozadu. Jsem zvědav, co to udělá.
Jak velká jsi měl kola? Ta váha se díky konstrukci nedá přenést moc za obvod toho zadního kola.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Nitro Scooters s 12" koly.. 49ccm a trochu jsem se pohrabal v karburátoru a v převodovce.... na první stupeň to jelo 25, na druhý až 60. Dalo se na to dát i sedátko.... to byla ale nuda.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

14:13 - "Tak se také podívej na tu Tour. Už tam kola s čelistma neuvidíš."
15:52 - "Ano i letos se ještě ráfkové brzdy najdou..."
A v 16:51 - "Když tvůj výrok přeformuluji..."

Dupy dupy dup, tvrdím a tvrdím.
Aneb bav se s volem o sobotě, když jde v pátek na porážku...
:-))

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Já se tu s volem nebavím.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Strč si mne na zase blacklist, ať tě to neštve a zchladni.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

> "Účinnější brzdy mají velký význam i na silnici. Kdo může brzdit ve sjezdu před zatáčkou později a důrazněji, má výhodu..."

No dobrá, o tom není sporu.

Ale - nestalo se toto vlákno diskuse už dávno jen a pouze akademickým bez praktického významu? Či si opravdu myslíme, že pro zakladatele tématu [nebo dokonce pro Favorita se skládačkou :-) ] jsou rozhodující zlomky sekund?

Za mě - kdo chce míti hydry, nechť je s pánembohem má.
I když si myslím, že pro hodně výletových cyklistů to není nic než móda.
Opakuji - kdo chce míti hydry, nechť je s pánembohem má.
Pro mě, pro starého konzervu, jsou nepotřebné a na obyčejném cestovním kole i tak trochu nepochopitelné. Zbytečně složitý krám. Čelisťová brzda se mi při výměně botek, což nastává tak asi jednou za hromadu let, zatím nikdy nezavzdušnila, a to ani když jsem kolo obrátil vzhůru nohamami kololy.

No a ty tanečky a dohady tady, kdo napočítá kolik čelistí na nezřetelné fotce, nebo to urputné lpění a lpění na kotoučích, které předvádí překračovatel povolené rychlosti ve sjezdu Jeremenkovy, když už mu teda ten svatý covid vzali, to mě baví, to mám místo Dikobrazu.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Už jednou jsem ti doporučil, abys mé příspěvky nečetl a neregoval na ně. Šetři si nervy a své osobní invektivy si strč do ...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Zdá se mi, že diskuse typu "kotoučovky- ráfkové brzdy" jde nějak "mimo mísu". Srovnávat tyto dva typy- když pomineme u kotoučovek ještě typy mechanické/hydry- je pro běžného cyklistu a jeho potřeby "o ničem". Nehoní totiž čas, nezávodí a na silnici hlavní výhodu- jízdu v blátě(pro kterou byly vyvinuty z hlediska bezpečného brždění)- nevyužije. Pro cykloturistu jezdícího do dálek a zemí s nízkými cykloslužbami/osídlením z hlediska údržby/poruchovosti jsou seřízená Véčka s kvalitními "botkami"dostatečně bezpečné jak z hlediska účinku, údržby a hlavně spolehlivosti, nemluvě o nákladech. Pokud někdo kupuje nové kolo, je na něm pro co se rozhodne- předělávat ale ráf. brzdy na kotoučovky je pro běžného cyklistu/cykloturistu buď vyhození značné sumy nebo být "in"....

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 06.07.2023
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Dovolil bych si drobně nesouhlasit.
Kotouče jsou extra plocha určená jen a jen pro brždění, krom různých sra*ek jsou spolehlivější i za mokra. Bržděním neopotřebovávaji ráfek. V případě nehody fungují i na nabouraném ráfku s těžkou osmou.

Osobní světoběžnou zkušenost nemám, ale co jsem se dočetl, obecně cestovatelé tíhnou k mechanickým kotoučům.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 06.07.2023
Autor: Sodoma
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Když jsem pořizoval nové ráfky pro dálkový speciál, tak jsem je dával na náboje s možností montovat kotouč. Pak jsem ještě nějakou dobu jezdil s osvědčenýma véčkama, ale letos jsem namontoval mechanické diskovky. Nemá to sice takový účinek jako hydry, ale řešit někde v nějaké pustině urvanou hadičku, není moc komfortní. A lanko a sada náhradních destiček zabere stejně místa jako lanko a gumky do véček. Za takový malý bonus krom všeho výše uvedeného nemusím trpět obavou, aby mi při sjezdech neprdla duše horkem. Ano kotouč se může přehřát a zvlnit, ale to už je o vhodné velikosti kotouče, materiálu destiček.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 06.07.2023
Autor: kotek
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

...nějak si nerozumíme... Nepopírám výhody kotoučů či mech. kotoučovek na dálk. cestách- jen jejich nesmyslnou a nákladnou výměnu za véčka, když není potřeba výměna kola/ráfku. Strach o prasklou duši ve dlouhých sjezdech eliminuji střídavým přerušovaným bržděním. Odpočinou si jak ruky, tak i brzdy- duše mi zatím nepraskla ani v 12-ti km sjezdu 8-12% bez nutnosti zastavení na naloženém kole(25kg). Samotná kola ani ráfky měnit nehodlám(nejsou opotřebeny)- tedy dojezdím na V-brzdách, to jen na bližší objasnění..

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.07.2023
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Já jsem si na treku sundal Včka a dal kotoučky... mechanický tedy a ne hydry.. a jsem spokojenej. Rám přípravu měl a změnu jsem provedl při výměně odepsanejch kol. Na silničce se k tomu nechystám, mám hliníkový ráfky a důvodu nevisím.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 06.07.2023
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Pánové, pánové, pánové ... já vás tady čtu a vnucuje se mi taková otázka - nešel tudy kolem pračlověk Janeček? :)

A k těm kotoučovkám na silničkách - ano, z fyzikálního hlediska se z toho víc brzdného účinku vyloudit nedá, dokud vám nenamoknou karbonové ráfky, to teprve začíná ta pravá legrace.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Aviatik
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Mokrý karbonový ráfek klouže? Pouč nás, kteří se ke karbonu patrně nikdy nepropracujeme. Díky.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Hele, já tě naprosto chápu. Potom co se mi stalo viz. výše, tak jsem se naštval, že tyhle moderní křápy, který si sám obyč člověk neseservisuje už si v životě nekoupim.

No a jen co mi tady poradili a stačil jsem se poučit, tak vlastně docela dobrý. A taky jsem díky bohu zjistil, že to tak horký s tou poruchou vlastně být ani nemusí. Klasika, nevědomost prostě někdy bolí no (to mluvím o sobě kdyžtak).

Takže tak. Určitě ale kupuj co přijde lepší tobě - třeba ti k rozhodování napříště pomůže právě tenhle thread.

Zdar jízdě.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.07.2023
Autor: Nikanuur
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Jojo, někdo musí nést dál ten prapor konzervárenství; podjal jsem se tohoto nesnadného, leč krásného, úkolu.
"Tyhle moderní křápy už si v životě nekoupim" - toť líbezná voda z vonných růží míchaná s alhambrou a kolalokou do mých uší modernou unavených!

Vono to baroko není špatný pro voko, jak už věděli ti dva, jak to tam chtěli všechno zplanýrovat parním válcem, páč tam povede silnice.

No a hlavně - ruku na srdce - k čemu mi hydry na skládačce, na které, boje se démonických rychlostí, mám podle radaru rychlostní rekord závratných 32 km/hod, což jsem navíc odstonal divokou žaludeční feérií?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.07.2023
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Na skládačce brzdy vůbec nepotřebuješ, stačí táhnout nohy po zemi.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.07.2023
Autor: Brahma
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

Panejo, tady se to rozjelo co jsem tu pár dní nebyl.

Jinak děkuju tentokrát po novu kenny8; totiž nechtělo se mi jet o svátku do servisu a vzpomněl jsem si co tu říkal a podíval se ještě na nějaké dva tři youtuby. Destičky jsem otřel, písty zatlačil opatrně šroubovákem zpátky (nevypadalo to, že něco páčím a žádná tekutina nevytekla ani u brzd ani dole, tak asi dobrý). A pak když jsem vložil zpátky destičky a chvilku to nechal být ve stoje, světě div se začalo to trochu brzdit zase.

No, a teďka jsem právě dojel od posilovny, tam zpátky několik kiláků tam a ty voho! brzdy brzdí tak na 90% co předtím s tím rozdílem, že (hodně mírně) pískají.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.07.2023
Autor: Nikanuur
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

     

zkus odmastit jak desky tak kotouče, občas stačí, když ten kotouč poťapkáš zpocenou rukou aby to začlo kvičet.

Plus ber v potaz, že každý kotouč s destičkama tvoří sestavu do sebe zaběhlou - kotouč je z každé strany malinko jinak hrbatý (soustředně) a tak se ty destičky musí "oject" do tý příslušný hrbatosti. Pokud to rozebereš a pak složíš zpátky při nedodržení původních sestav, bude účinnost snížená.
Není to zlomená noha, za chvíli se to zase zajede a hotovo, jen prostě ber v potaz, že ani funglo nový desky nemají hned od startu 100% efektu.
Jsou i tací, co při výměně desek kotouč přejedou jemným šmirglem: jednak i to je způsob jak se zbavit mastnot a jiných sra*ek, jednak ho tím nesoustředným podrápáním změníš v "pilník" a zaběhnutí proběhne rychleji.
Samozřejmě za cenu o něco vyššího opotřebení desek, volba na tobě, ale je to spíš "technicky vzato" než "nový desky co 14 dní".

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 06.07.2023
Autor: Sodoma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

273 cyklistů (12 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024