Dobrý den,
Chci se zeptat jak zjistím kolik podložek dát na pravou stranu kliky,tak aby chod řetězu byl optimální?
Mám kolo 2018 Men's Camber Comp Carbon 29 - 2x
Už nějakou chvíli hledám a nemůžu nic najít..
Středové složení PF30, a sram 1x12,
Děkuji za každou dobrou radu.
Zadej do Gůglu "řetězová linka" a hledej.
-1
A co řešíš? To kolo to má z výroby tak, jak to má mít. U klik a středu tohoto typu se řetězová linka podložkama neřeší. Řeší se to buď převodníkem s ofsetem nebo volbou správných klik pro daný rám (klasika / BOOST)
0
A nejde to prostě změřit šuplérou? Řetěová linka by měla vést do středu kazety a ten změříš od středu zadní náby. Pak dáš tolik podložek, aby ses dostal do této správné řetězové linky.
-1
To už dávno neplatí, že by řetězová linka měla vést do středu kazety
0
Mohl bys to vysvětlit? Logicky vzato, kam jinam by měla vést a proč? Tohle mne opravdu zajímá.
0
Inu, pokrok nezastavíš, všechno je jinak. :-) Změnilo se akorát to, že Eulerovo číslo se při jejím výpočtu nezaokrouhluje na tři desetinná místa, ale na sedmnáct.
https://www.spoke.cz/jak-urcit-retezovou-linku/#
0
Shimano MTB kliky pro současná moderní kola s pohonem 1x12 mají řetězovou linku 52 mm pro běžný náboj s OLD 135 mm a 55 mm pro Boost, což rozhodně nevychází na střed kazety. Důvod je rozšíření zadní stavby pro širší pláště aniž by se musela zbytečně i prodlužovat.
0
Zadní stavba je širší, tudíž kazeta se posunula celkově ven od středu a řetězová linka zůstala zachována. To chápu, ale asi to není optimální, nýbrž jen akceptovatelné.
0
Zadní stavba vzadu u náboje je pořad stejná, vnitřní šířka 135 mm, ale aby se vešel široký plášť se zadní stavba prudce rozšiřuje hned za středem a aby převodník nebyl v kolizi se zadní stavbou dal se převodník dál od rámu, jinak by se zadní stavba nemusela moc prodlužovat.
Podle tohohle článku
https://www.wolftoothcomponents.com/pages/boost...
je střed kazety na 44/47 mm klasika/boost a optimální linka z hlediska řetězu 46/49 mm, ale převodník je 52/55 aby se tam vešel (jiní výrobci to mohu mít trochu jinak) a i tak je většinou něco jako 36Z max.
0
Aha, už rozumím. Kvůli kolizi převodníku s trubkami zadní stavby se musela řetězová linka posunout ven od středu rámu a tím i středu kazety.
U starších rámů by šlo zachovat původní řetězovou linku, ale bude potíž s přesmykačem, který nebude chtít jít tak blizko k rámu. To jsem už zažil.
Tak díky za vysvětlení a poučení.
0