Dobrý den, koupil jsem si silniční kolo focus posazené na Dura-Ace a plánuju ho vzít do Chorvatska na kopec Sveti Jure. Ale chtěl bych se zeptat, zda si myslíte, že převody vzadu 25 a ve předu 32 budou stačit. Popřípadě, za jaké převody to lze odlehčit.
Děkuji za info
Tak to musíš vědět hlavně ty, co vyšlapeš! :-)
S převodem 32:25 do hor je pro zdatného cyklistu, takový ví, co dá. Pokud nevíš, tak to bude určitě moc těžké.
Já i na silničce disponuji převodem 22:34 :-D
Odlehčit se vždy dá dvěma způsoby: zmenšit převodníky nebo zvětšit pastorky. Někdy je potřeba udělat obojí...
-1
Pokud bys jezdil na kole, né na zábradlí, tak bys musel ten poměr přehodit, dopředu 25 a dozadu 32. Ale to jsou mé preference převodů MTB na turistickém "těžkém" leháču.
A jinak ostatní parametry převodu máš jaké? Furtšlap to asi není. Kondici máš jakou, popř. roční nájezdy? Plán máš z mého pohledu celkem smělý.
0
Zadní převody jsou 11-25 a ve předu je 36 a 52 . No moc naježděno popravdě nemám, ale hrají hokej, takže něco v nohách mám ????. Třeba stoupání Monte Zoncolan nebo Mount Ventoux nebyl problém na trenažéru kolem 3,4 - 3,6 W/Kg ,ale pravě nevím, co tam bylo za převody.
0
No, natrénováno na trenažéru. Mrkni na Jindrův zelenáč v jeho vláknech a kde všude byl ochoten kolo tlačit. Myslím si, že Tvou kombinaci by si vzal jen omylem.
0
Na Zwiftu se s tou realističností dá dost čarovat, takže to ti moc neřekne. Pokud máš věrohodně změřeno 3,5 W/kg tak už nejsi úplná lemra, ale zase to není kdoví co.
0
Pro běžní jezdění by tenhle převod měl stačit, ale do kopců bych si tam dal katetu s 28 z a to by už mělo dobře stačit i ve větším stoupání. Ta 28 je pro takové turističtější ježdění, kazeta do 25 je víc pro hobíky.
-1
:-) :-) myslím, že budou. A když ne, tak půjdeš ze sedla...
0
Sveti Jure je stále po silnici, není tam žádný dramatický sklon, ale je to velice dlouhé. Převýšení od moře je 1762m. Jel jsem to na horáku a na konci jsem to už jel na kašpárka 22x34 a kus i tlačil, aby stehna tolik nehořela. Převod určitě stačil, stačil by i těžší, ale mé nohy to už nedávaly. V tu dobu jsem najížděl okolo 2000km/rok a bylo mi něco přes 50 let.
-2
Rozsah od 3,0 do 9,9 metrů ujetých na jedno šlápnutí - na lehkou závodní silničku asi OK, ale mně osobně by do kopců nestačily. S kazetou 11..32 zubů by se spodní konec posunul na 2,4 metru, to už by mělo být v pohodě (případně 2,2 m při 34 zubech). Šly by samozřejmě namíchat i pomalejší převody, ale už to podle mě nemá smysl, protože je rychlejší slézt a strkat.
Tady je kdyžtak kalkulačka a pár čísel k porovnání:
https://nightrider.mzf.cz/prevody.htm
0
Tak teď vážně.. koukni na bike-forum, tam je spousta pravověrných silničářů a hobíků. Tam se jistě odpovědi/rady dočkáš.
Loni v červnu jsme byli v Provance. V mobilheimu s námi byli i dva kluci, silničáři. Jeden zapálený hobík, co sledoval watty a tak. A ten měl na kole vepředu 50-36 a vzadu kazetu s největším pastorkem 28 zubů. Mont Ventoix dával celkem v pohodě, jeli z Bedoinu. Tu 28mičku kazetu tam měl právě pro ty kopečky. To jsou jeho slova, když jsme večer u vínka klábosili.
0
Ještě mám jeden dotaz, jak na Tour, Giru atd. mohou jezdit 30 vzadu a předek 36-52 to je hrozně lehké ne ?
0
Řekl bych, že ví proč. Co takhle sleduju závody, tak jezdí převážně vyšší frekvence. Vezmi si třeba Frooma před časem, jakou frekvencí v kopci utrhával soupeře. Muselo mu to vyhovovat.
0
Oprava - dvojplacku měl 50-34 :-)
0
Tohle je klasický dotaz typu "Pane Lorenc, uvezu to?"
Vidím, že dál píšeš, že nejlehčí převod máš 36/25, to je hodně těžký převod. I profíci do horských etap vozí lehčí
https://www.cyclingweekly.com/news/racing/giro...
Z Makarsky na Sveti Jure nastoupáš 1750 m na 30 km, místy jde sklon i přes 10 %.
Já bych to na tom jet nechtěl, radši opačný poměr 25/36.
Pokud chceš nějaký bližší info co s tím, tak napiš přesné modelové označení klik, přesmykače a přehazovačky.
0
Ještě čistě teoretický, vyměnit poslední 4 pastorky, aby to bylo 11-30 by mělo jit ne ? Abych tam kdyžtak nemusel dávat celou novou kazetu Dura-Ace za 9k.
0
Silniční Důra má 5 největších pastorků titanových. Řekl bych, že budou snýtované do jednoho komponentu. Pokud je někde koupíš, pak by to mělo jít. Přehazovačka s krátkým ramínkem vezme největší pastorek 30zubů. Jo a celá kazeta se dá koupit kolem 6kk. Pokud budeš jezdit kopce i do budoucna, pak nákup celé kazety určitě nebudou vyhozené peníze. Přehodit kazety je otázka chvilky.
0
Takže máš 11 rychlostní. 11r kazety se dají zaměňovat, stačí Ultegra nebo klidně i 105
https://www.kupkolo.cz/kazeta-silnicni-shimano...
https://www.kupkolo.cz/kazeta-silnicni-shimano...
11-30 nebo 11-28 podle toho jestli máš přehazku RD-9000 nebo RD-R9100. Převodníky nejmenší na to jsou 50-34.
Dura-Ace je sada pro profíky, takž tam není přehazovačka s GS ramínkem, kdybys chtěl kazetu 11-32 nebo 11-34 musel bys dát přehazku s GS ramínkem Ultegra nebo 105.
0
Teď koukám, že sem to napsal obráceně, RD-R9100 zvládne 11-30, RD-9000 jen 11-28.
0
Je to o tom, kolik máš natrénováno a taky o tom, jezdíš-li silově nebo frekvenčně.
Na jedné své silničce jsem měl 53/39 a 11/28 a vyjel jsem na tom prakticky všechno. Většina dlouhých kopců je o hlavě, ne o nohách.
Mě by 32-25 asi stačilo. Tobě může, ale i nemusí...
0
Osobně bych šel na jistotu a převody předimenzoval, je to lepší varianta než v půlce kopce zjistit, že máš moc těžké.
Pokud máš desítkové řazení, měrně levně lze na silničku instalovat kazetu 11-36, dělal jsem to na podzim, konkrétně - koupil jsem kazetu Shimano CS-HG50 - 10 a zadní silniční přehazovakču nahradil horskou Shimano Deore Shadow, RD-M592 (ramínko: dlouhé - SGS) když nepočítám práci, vyšlo mě to na necelé dva tisíce, dát kolo do původního stavu je otázka cca 15min.
0