Prosím o radu. Do starého Favorita potřebuju nové zadní kolo. Nevím, jestli na ořech pasují všechny kazety, například jestli půjde tohle:
kolo: https://remerx.cz/zapletena-kola-hit-622-sa-gbs...
kazeta: https://www.kupkolo.cz/kazeta-force-7-pastorku...
Přehazovačku bych nechal původní s páčkami na rámu, takže rozteč pastorků mi nevadí.
Dík za rady.
-mám pocit, že Favorit má rám s šířkou 125mm
-silniční náboje jsou 130mm
(remerx2523 je silniční)
+toto je řešitelné, trochu roztáhneš rám.
-kazeta 7 rychlostí je užší než 8 rychlostní
(tj i ořech)
+jde to řešit podložkou mezi dráty a kazetu
ALE BACHA- tento náboj má alu ořech - kazeta se ti do něj zakousne. (protože síla od šlapání se bude přenášet přez maličké plošky)
píší: >>>>Doporučujeme použít kazety pastorků s centrálním unašečem, které zabraňují vymačkávání těla ořechu
0
mi to nejak zblblo, tak dokončuji zde
kazety se společným unašečem se , pokud vím , začaly dělat (u horáků) jako 8x XTR, a potom 9x XTR+XT. u silnice to bude podobné.
tj - najdi si něco s ocelovým ořechem
0
Já tedy vidím u náboje RX 2523 rozměr 135 mm
https://remerx.cz/zadni-naboj-pro-v-brzdu-nerez...
0
no já ho našel jako silniční se 130mm.
https://www.remerx.cz/zadni-silnicni-naboj-pro...
maji v tom u Remerxů nevěstinec!
0
...pár věci u tohoto projektu na co si dát pozor:
- staré páčky nejspíš nebudou mít potřebný záběr aby zvládli více než 8.kolečko, proto lepší páčky vyměnit
- stejné platí pro původní favorit přehazovačku.
- pokud je favorit ve verzi "for the proletariat", tak má patky vysekané z plechu tlouštka 4.5 - 5mm. Vy tam budete dávat náboj s rychloupínákem a proto bude lepší patky vyměnit za zprávný typ (viz. fotky). S výměnou patek bude spojeno i výměnu brzdového můstku (nejspíš je tam momentálně kus plechu) a také stabilizační zpěrku u zadní vidlice. Toto umožní šetrné upravení geometrii zadní stavby pro nový náboj.
-pro tento projekt bych doporučil použít náboj typu FH-RS300, lze ho snadně upravit na OLN rozměr 125mm.
…takže v závěru, je to trochu o tom jaký je na novém náboji ořech ale také o tom jak to udělat aby po zásahu vše zprávně fungovalo. Obdobný zásah jsem nedávno provedl u rámu jízdního kola své manželky (Gerber 80. léta), výsledek je fajn a při tom byl zachován dobový vzhled rámu/celého kola.
Takže s chutí do toho!
0
Ty kované patky nejsou Favorit, viď?
(2 oka se závity)
0
Na plechových patkách jsem za socíku s rychloupínáky jezdil snad 5 let.
Tj jde to i bez toho.
Ta výměna patek + lak by výrazně přesáhla cenu kola.
Samozřejmě, má smysl u kola které je rodinným stříbrem.
0
Díky za reakce. To kolo rozhodně není rodinné stříbro, spíš takový paskvil jako "silnička". Mě jde o laciné a jednoduché řešení. Ty záludnosti s hliníkovými ořechy jsem neznal. Tak jsem ještě chvíli pátral na netu a možná zvolím nějaké laciné zadní kolo se šroubovacím vícekolečkem.
0
To by mi taky přišlo nejlepší, zadní kola s nábojem na šroubovací kolečko se dají koupit už od čtyř stovek, obávám se, že to ale všechno bude s trek/MTB rozměrem 135 mm.
0
To mám na Favoritu, šroubovací osmičku a v pohodě se do vidlice vejde. Akorát jsem musel přecentrovat na střed. Možná bude na výměnu šlapací střed kvůli řetězový lince.
0
Jo, šroubovací kolečko je cesta. Vůbec by mě nenapadlo, že tam je takový cenový rozdíl. Za 650 Kč kolo i s šestikolem. Se středem nic dělat nemůžu, je to předělané na průmyslová ložiska, nová dělaná osa, ocelové kliky a dělané klínky - to mě přežije.
0