ahoj, chtěl bych ss zeptat jestli se čisté ráfky bez výplety nějak kupují speciálně na přední nebo zadní kolo.nebo je to úplně stejné
konkrétně mám ráfky 559 x17 mm vnitřní rozměr, a je tam 32 děr. brzdy jsou hydraulické.a vzadu je 9 kolečko .a jsou tam rychloupínáky.
moje představa je koupit na zadní kolo ráfek
559 x 22 ,a na přední 559 x 30 a přehodil ty dráty a náboje ze stávajících kol.
stačí když vyberu jakýkoliv nevypletený ráfek 32 děr, 559 x22 a 559 x 30 a půjde to vše přehodit?
nebo musím řešit ještě něco jiného ?
Rozdílné se dávají spíš výšky ráfků u silniček. Na horácovi to bude mít jaký smysl ? Navíc širší vepředu. Nebo to je výška ? 30 na šířku už se mi zdá nějak moc. Předpokládám, že na to chceš nazout nějakýho sněhuláka, ne ? Vleze se ti do vidlice ? A když už, tak větší baňule bývá obvykle vzadu.
Různé ráfky můžou mít různou výšku a délka závitu na drátu nemusí úplně sednout.
0
chtěl jsem dozadu ráfky vnitřní šířka 22 mm ,na kola 2,35 -2,4 víc místa tam není. a dopředu kvůli pohodlí si dám tlusté gumy tak 2,5-2,6 tak jsem myslel rátek 30 mm vnitřní šířka.bude to krásně pružit ,já nezávodim
0
mám tam středový pohon tak mě hmotnost netrápí ale možná 30 mm bude hodně
0
Mám úplně stejný názor na věc jako tady nade mnou ronda.
Pláště šířky 2,5 - 2,6? Projdou vůbec vidlicí? (podle fotky to je starý typ vidlice s rychloupínákem, může v tom být problém. Ane nedávno koupila kolo s pláštěma 2,3 a byly to takové bakule, že jsme je měnili za 2,1).
0
Mám na předním ráfku 30 mm 2,8 palcový plášt´(středový pohon). Širší plášt´-lepší tlumení a vpředu hlavně větší přilnavost v zatáčkách. Samozřejmě podmínkou je vidlice, která pobere širší plášt´.
0
na 2,6" plášť 30 mm ráfek v pohodě, na 2,35 bych se nebál ani 25 nebo 27mm
Pokud bys chtěl nechat dráty, tak by ráfky musely mít stejný ERD, ale obecně se doporučuje dát dráty a niple nové, to už je v celé akci minimální položka.
0
vzadu místo nemám tam bych nechal pláště buď 2,25 co mám teď nebo 2,35 .
a dopředu teda 2,4 ,max 2,5 asi
vpředu mám teď na každé straně 2 cm místa ,ještě to nafotim
mohl bych použít tyto ráfky š.23mm ?
https://www.cycology.cz/rafek-remerx-wer-523...
jestli by šly přeházet ty věci z mého 17mm
náboj, asi ty dráty a chtěl bych autoventilek co mam
0
nevím jestli se místo ve vidlici měří zde ? tam je teď cca 20 mm od pláště po plast vidlice
0
Tu těžkou širokou gumu, ve které budeš mít duši budeš muset foukat na reletivně vysoké tlaky. Jinak budeš cvakat duši o ráfek na každém rantlu. Nebude to pohodlnější, bude to jen o hodně těžší na nejhorším místě, které na kole existuje. Už jsem ti to radil v minulém tématu na stejné téma.
Mě stačí na sjezdovém kole v kamenitých korytech guma 2.4" a ty si chceš pořídit na cyklostezky minimálně 2.6". Dává ti to smysl?
Dej si na kolo bezdušové 2.25" Rocket Ron nebo Racing Ralph, vyber si tu měkčí směs aby guma držela v zatáčce a hlavně jezdi. Slepé uličky nechej jiným.
0
ja jsem o tom dost přemýšlel a četl jak jsi psal ale potom já nejsem moc šikovnej a i kluci do kol trochu dělají s tím mají občas problém to zprovoznit.a ty nižší tlaky zas prý uplatím víc v terénu a když jezdím většinou cyklostezky tak to asi tolik nevyužiju.myslíš to dobře ale já bych si s tím nevěděl rady
0
Stejně navíc bude foukat místo čtyřech tři a půl. Takže i ten ráfek je vcelku fuk. Při nízkém tlaku by se to pod ním na asfaltu kroutilo a vozilo jak při pomalém defektu. Místo pohodlí průda.
0
tomu nerozumim teď foukám na 3 je to tvrdé jak beton
0
No dobře, tak půjdeš na dva a půl. Každý gumy chtějí trochu jiný tlak, tak jsem to jen tak ilustračně střelil. Každopádně nebudeš jezdit na žvejkačkách, jako se jezdí někde po šutrech, takže řešit ráfky je skoro zbytečný.
0
vlastně asi jo, zatim mužu dát gumy na stávající ráfky a neřešit to. a ráfky vyřešit později
0
jj, jezdi a nejspíš přijdeš na to, že nemá cenu si přidělávat práci.
0
Pokud chceš použít původní výplet,
je třeba aby ráfek měl stejny nebo blízký průměr pro dosednutí drátů (označuje se ERD)
viz obr.
zdroje:
https://www.remerx.cz/hit-21
https://www.remerx.cz/grand-rock-3019
ze zkušenosti:
rozdíl ERD +2-3mm a -1-2mm nedělá problém
k rozhodnutí zda nový výplet nebo ne, přispěje: -pohled na výplet v oblasti "za" kazetou, - zda nejsou dráty načaté od řetězu (máš tam plastový talíř, takže toto problém nebude)
-kolik jsi na tom najezdil (a kolik toho ten výplet vozil)
-zda jsi už měnil nějaké dráty.
0