reklama

Seřízení hydraulických brzd

Dobrý den. Mám na kole hydraulické brzdy Avid. Kolo jsem kupoval starší. Brzdy mi přibržďují, i když nebrzdím. Samozřejmě jsem se je snažil seřídit na třmenech. Poradíte, kde mám začít? Díky

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Autor: Rošťák

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Měl jsem mnoho let na kole Avid Juicy, brzdily vcelku dobře, ale natrápil jsem se taky s tímhle. Nevracely se stejnoměrně pístky. Zkoušel jsem možný, nemožný, rozebral jsem třmeny, čistil. Nakonec jsem koupil i originální sadu nových pístků a gumiček. Po krátkém čase jsem byl zase tam, kde před tím.
Skončilo to tak, že mám na kole nová Shimana, nic necvrnká a nepřibrzďuje, kontrola a výměna destiček a odvzdušňování je jednodušší.
To jsi ale asi číst nechtěl, co ? Já dlouhou dobu taky ne :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Díky za odpověď. Je pravda, že výměna destiček je kumšt, alespoň pro mne. Vypadá to, že tedy budu investova. Takže tedy Shimano je dobrá volba?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Autor: Rošťák
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Určitě a jít do vyšších tříd. Těch pár korun na víc je pak hodně znát na kvalitě a průběhu brzdění.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

O.K. Tak poraď, u kterých mám začít...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Autor: Rošťák
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Záleží jak moc náročný terén a sjezdy jezdíš, ale určitě bych nešel pod základní řadu Deore, číselně od 6000. Pro náročnější sjezdy je dobrý na přední kolo dát 4 píst.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Fajn. A myslíš, že je dobré mít ve předu větší kotouč, teď ho mám?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Autor: Rošťák
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Netuším co máš za kotouč, zkus napsat rozměr :-)
Nevim taky jak náročné sjezdy jezdíš, a jak rychle. Závody nejspíš nejezdíš, ale i tak to někdo rád pustí.
Větší kotouč samozřejmě znamená lepší brzdění, ale zase ten kotouč musí být kvalitní a nesmí se kroutit.
Ale nezapomeň, že kdo brzdí ten prohrává :-))

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Chápu, těžké sjezdy nejezdím, ale pustím to rád. Kouknu na ty brzdy od Shimana a uvidím. Zrovna teď rozměr kotouče nevím. Ale myslím, že Tvé rady budou dostačující. Díky moc.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Autor: Rošťák
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Nejspíš budeš mít vpředu 180 mm, což v naprosté většině běžně stačí.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Minimálně to ničemu nevadí, pokud ho tam máš, v klidu ho dojezdi.
Pokud teda není zvlněný nebo tak něco...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 04.04.2021
Autor: Sodoma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Využiju tohle téma.

Mají pístky všech brzd při pohybu dostatečně pevné vedení, nebo u běžné řady drží spíš jen nějakým tím těsněním?

Totiž zjistil jsem, že teprve třetí destičky se mi už zas sjíždějí "šípovitě".
A to přesně v tom směru, jak jsou strhávané silou kotouče a vychylované z rovnoběžné polohy.
Jak už jsou destičky šikmo obroušené, tak při dosednutí jsou tlačené stále víc zešikma a po návratu do klidové polohy už i pístky zůstanou trochu šikmo (viz foto). Díky tomu pořád zbývá nějaké místo pro kotouč a funguje to. Jenom chtějí postupně čím dál přesnější nastavení.

Tak jsem destičky prohodil mezi sebou. Hned je poznat, že mají tendenci se srovnávat a pomůže to životnosti jak jejich, tak i samotných brzd, jestli to tedy bude stát za řeč.

Co je zvláštní - dělá to zas jen přední brzda.
Mechanická kotoučovka dřív na tom místě dopadla ještě hůř, až nešla seřídit.
Asi to bude dobrou vidlí, co pochytá úplně všechno, v kombinaci s nabušeným pláštěm, takže brzda se pořád silně třese.
Zadní o něco míň (těžší kolo i vidle), ale hlavně - brzda je tam vůči otřesům kola otočená o 90°, takže případné zvětšování vůle v tomto směru nemá vliv na rovnoběžnost destiček při brždění.
Závěr mi z toho plyne, že pro tohle zacházení je potřeba asi dost jiná třída brzd.
A nebo jsou to nesmyslné nároky, chtít od něčeho životnost aspoň 50 tisíc km, nebo radši ještě víc?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.06.2021
Autor: Radek
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

50tkm se mi zdá od brzd fakt přehnaný požadavek.

Pak bych se tě zeptal co je to za brzdu?
Nedávno jsem tady totiž sháněl tip na třmen, který má pístky v ose destiček, což tohle vypadá že má.
Efekt o kterém mluvíš se skutečně děje, pístky v brzdě jsou vedené zejména těsněním, takže k vychýlení dojít může (a dochází jak sám vidíš). čím dráž po žebříčku půjdeš, tím těsnější výrobní vůle pravděpodobně nalezneš. Dalším trikem můžou být čtyřpístkové třmeny - více pístků menšího průměru -> relativně delší vedení a menší vysunutí.
Běžným trikem který proti tomu bojuje u dvoupístkových brzd je právě vysunutí osy destiček proti pístkům tak, aby na straně která je "vtahovaná" mezi pístky byla destička "delší" - lépe se tak vzepře.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.06.2021
Autor: Sodoma
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Jo, to jsou ty Tektro, co jsem ti na ně dával tip.
Ale budou v současnosti nejspíš nesehnatelné.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.06.2021
Autor: Radek
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Pístek je držený pouze v gumičce "čtvercového" průřezu a právě díky tomu správně pracuje. Při brzdění se s pístkem našponuje a po uvolnění tlaku kapaliny gumička pístek vrátí do výchozí pozice, aby deska dál netlačila na kotouč.No a desky tam bývají v podstatě volně, takže můžou být strhávané kotoučem při přibrzdění.

No, nevím, řešit šípovitost sjíždění destiček po několika desítkách tisích km... ;-)
Když jsou zvlášť vydařené podmínky, dají se desky sjet až na plech klidně i za vydatnější víkend. Na silnici samozřejmě ne. Ale jestli je tohle fakt stav po padesátce, tak je to podle mne naprosto v pohodě (a výrobce desek by tě možná vzal i do reklamy :-)
Velmi dobrou zkušenost, co se týká vlastností a hlavně výdrže mám s organickými (oranžovými) Alligatory HK-VX xxx podle tvého typu brzd (má např. Axit)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.06.2021
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

To není po padesátce, tu od toho zatím jen čekám.
Možná 30 tisíc bude mít.

Destičky jsou to možná i čtvrté. Dával jsem tam různé, i ty šedé Shimano za stovku, tyhle jsou modré - nevím co, asi taky něco levného.
Ale zadní to fakt nedělá. Chtěl jsem je prohodit taky a nebyl důvod.
No a dřív se sjížděly krásně rovně i přední, takže něco se postupně děje v brzdě.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.06.2021
Autor: Radek
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Seřízení hydraulických brzd

     

Modré, levné, to by mohly být Force. Jestli jo, tak ty vydrží prd, mizí před očima.
Přední vždycky dostávají násobně víc zabrat, pokud se brzdí správně.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.06.2021
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

206 cyklistů (10 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024