Měl jsem mnoho let na kole Avid Juicy, brzdily vcelku dobře, ale natrápil jsem se taky s tímhle. Nevracely se stejnoměrně pístky. Zkoušel jsem možný, nemožný, rozebral jsem třmeny, čistil. Nakonec jsem koupil i originální sadu nových pístků a gumiček. Po krátkém čase jsem byl zase tam, kde před tím.
Skončilo to tak, že mám na kole nová Shimana, nic necvrnká a nepřibrzďuje, kontrola a výměna destiček a odvzdušňování je jednodušší.
To jsi ale asi číst nechtěl, co ? Já dlouhou dobu taky ne :-)
0
Díky za odpověď. Je pravda, že výměna destiček je kumšt, alespoň pro mne. Vypadá to, že tedy budu investova. Takže tedy Shimano je dobrá volba?
0
Určitě a jít do vyšších tříd. Těch pár korun na víc je pak hodně znát na kvalitě a průběhu brzdění.
0
O.K. Tak poraď, u kterých mám začít...
0
Záleží jak moc náročný terén a sjezdy jezdíš, ale určitě bych nešel pod základní řadu Deore, číselně od 6000. Pro náročnější sjezdy je dobrý na přední kolo dát 4 píst.
0
Fajn. A myslíš, že je dobré mít ve předu větší kotouč, teď ho mám?
0
Netuším co máš za kotouč, zkus napsat rozměr :-)
Nevim taky jak náročné sjezdy jezdíš, a jak rychle. Závody nejspíš nejezdíš, ale i tak to někdo rád pustí.
Větší kotouč samozřejmě znamená lepší brzdění, ale zase ten kotouč musí být kvalitní a nesmí se kroutit.
Ale nezapomeň, že kdo brzdí ten prohrává :-))
0
Chápu, těžké sjezdy nejezdím, ale pustím to rád. Kouknu na ty brzdy od Shimana a uvidím. Zrovna teď rozměr kotouče nevím. Ale myslím, že Tvé rady budou dostačující. Díky moc.
0
Nejspíš budeš mít vpředu 180 mm, což v naprosté většině běžně stačí.
0
Minimálně to ničemu nevadí, pokud ho tam máš, v klidu ho dojezdi.
Pokud teda není zvlněný nebo tak něco...
0
Využiju tohle téma.
Mají pístky všech brzd při pohybu dostatečně pevné vedení, nebo u běžné řady drží spíš jen nějakým tím těsněním?
Totiž zjistil jsem, že teprve třetí destičky se mi už zas sjíždějí "šípovitě".
A to přesně v tom směru, jak jsou strhávané silou kotouče a vychylované z rovnoběžné polohy.
Jak už jsou destičky šikmo obroušené, tak při dosednutí jsou tlačené stále víc zešikma a po návratu do klidové polohy už i pístky zůstanou trochu šikmo (viz foto). Díky tomu pořád zbývá nějaké místo pro kotouč a funguje to. Jenom chtějí postupně čím dál přesnější nastavení.
Tak jsem destičky prohodil mezi sebou. Hned je poznat, že mají tendenci se srovnávat a pomůže to životnosti jak jejich, tak i samotných brzd, jestli to tedy bude stát za řeč.
Co je zvláštní - dělá to zas jen přední brzda.
Mechanická kotoučovka dřív na tom místě dopadla ještě hůř, až nešla seřídit.
Asi to bude dobrou vidlí, co pochytá úplně všechno, v kombinaci s nabušeným pláštěm, takže brzda se pořád silně třese.
Zadní o něco míň (těžší kolo i vidle), ale hlavně - brzda je tam vůči otřesům kola otočená o 90°, takže případné zvětšování vůle v tomto směru nemá vliv na rovnoběžnost destiček při brždění.
Závěr mi z toho plyne, že pro tohle zacházení je potřeba asi dost jiná třída brzd.
A nebo jsou to nesmyslné nároky, chtít od něčeho životnost aspoň 50 tisíc km, nebo radši ještě víc?
0
50tkm se mi zdá od brzd fakt přehnaný požadavek.
Pak bych se tě zeptal co je to za brzdu?
Nedávno jsem tady totiž sháněl tip na třmen, který má pístky v ose destiček, což tohle vypadá že má.
Efekt o kterém mluvíš se skutečně děje, pístky v brzdě jsou vedené zejména těsněním, takže k vychýlení dojít může (a dochází jak sám vidíš). čím dráž po žebříčku půjdeš, tím těsnější výrobní vůle pravděpodobně nalezneš. Dalším trikem můžou být čtyřpístkové třmeny - více pístků menšího průměru -> relativně delší vedení a menší vysunutí.
Běžným trikem který proti tomu bojuje u dvoupístkových brzd je právě vysunutí osy destiček proti pístkům tak, aby na straně která je "vtahovaná" mezi pístky byla destička "delší" - lépe se tak vzepře.
0
Jo, to jsou ty Tektro, co jsem ti na ně dával tip.
Ale budou v současnosti nejspíš nesehnatelné.
0
Pístek je držený pouze v gumičce "čtvercového" průřezu a právě díky tomu správně pracuje. Při brzdění se s pístkem našponuje a po uvolnění tlaku kapaliny gumička pístek vrátí do výchozí pozice, aby deska dál netlačila na kotouč.No a desky tam bývají v podstatě volně, takže můžou být strhávané kotoučem při přibrzdění.
No, nevím, řešit šípovitost sjíždění destiček po několika desítkách tisích km... ;-)
Když jsou zvlášť vydařené podmínky, dají se desky sjet až na plech klidně i za vydatnější víkend. Na silnici samozřejmě ne. Ale jestli je tohle fakt stav po padesátce, tak je to podle mne naprosto v pohodě (a výrobce desek by tě možná vzal i do reklamy :-)
Velmi dobrou zkušenost, co se týká vlastností a hlavně výdrže mám s organickými (oranžovými) Alligatory HK-VX xxx podle tvého typu brzd (má např. Axit)
0
To není po padesátce, tu od toho zatím jen čekám.
Možná 30 tisíc bude mít.
Destičky jsou to možná i čtvrté. Dával jsem tam různé, i ty šedé Shimano za stovku, tyhle jsou modré - nevím co, asi taky něco levného.
Ale zadní to fakt nedělá. Chtěl jsem je prohodit taky a nebyl důvod.
No a dřív se sjížděly krásně rovně i přední, takže něco se postupně děje v brzdě.
0