Mám kolo se Sram kazetou a ta se mi najednou z ničeho nic začala protáčet, vůči ráfku. Když šlapu némá to žádný efekt, točí se šlapačky, řetěz, přehazka i kazeta, ale kolo se neroztočí. Když točím klikama nazpět není ani slyšet cvrček. Kolo jsem se pokoušel rozložit a dostat se k problému, ale zasekl jsem se u kazety, protože nemám stahovák.
Mohl by mi někdo poradit jak tento problém levně vyřešit, a nebo je jediná cesta vydat se s tím do servisu??
Zalepené praporky, nebo zlomená pružina tamtéž.
Buďto servis, nebo nakoupit nářadí a učit se montovat. Na tohle takzvaný bič a klíč na matici kazety. Pak asi inbusáky a něco stranového. To záleží co je to za nábu a jak se leze do ořechu. Na trubce jsou určitě videa, jak na to, na netu návody.
0
Když jsem se učil zvedat kolo na zadní jako malý parchant, povedlo se mi praporky dokonce olámat -> výsledek stejný, nutná rozborka stejná.
Vzhledem k nutnosti nákupu nářadí (dost specifického), pokud se nechystáš si s postupem času zařídit "dílnu" na kolo doma, volil bych cestu servisu.
0
Děkuji, jsem rád, že s tím máte zkušenosti, nejspíš budu volit servis.
0
Jednorázově se asi nevyplatí pořizovat nářadí, ale při druhé, třetí návštěvě servisu už jsem s domácím nářadím těžce v plusu. Nemluvě už o operativnosti a v sezóně i zoufalým čekačkám v servisu
0
když jsem takovéto věci na favoritu zvládl já, o kterém se rodiče vyjádřili , že se rukama neuživí...
0
No, jestlis to zvládnul na fávu se šroubovacím vícekolkem, tak pak už nemůže být žádný problém.
0
Ale jo, přesvědčil´s mě. Šroubovací vícekolečko a nastavení krku vidlice je vlastně totéž.
0
No - s problémem rozšroubování máme asi všichni, a nějaký úspěšný návod či postup neexistuje a končí to rozbruškou - viz spousta videí.....
Je zajímavé, že třeba zatuhlý píst uvolnit jde ale u šroubovacích vícekoleček či volnoběžek???
0
Ale že jste se seběhli zrovna k tomuhle :-)
0
Ty uvolňuješ šroubovací kolečko rozbruskou? Zkus to povolovat na druhou stranu :D
A co jsi dělal než byly k dispozici rozbrusky? Tos to řezal ruční pilkou na železo?
0
Máš na Favu origoš šroubovací vícekolečko a jednostěnné ráfky nebo´s upgradoval na kazetu a dvojstěnné?
0
Už dávno mám 8 kazetu a dvoustěnné remex ráfky. Z toho Favorita mám rám a z Esky blatníky.
0
Byl jsem na pochybách, vejde-li se 8. kazeta (mám ji na krosu) do zadní stavby. Děkuji za dobrou zprávu.
Mám na chatě těžké krosové kolo (Start s ocelovým rámem) a chtěl bych místo něj Favo (qůli váze) - křivoklátsko váhu kola neodpouští ...
0
Nevím jak s kterou nábou. Asi bys musel vzít silniční. Pro starý fávo rám mi zbyla kola na MTB nábě a musel jsem ho dost hlasitě přemlouvat, aby tam vlezla. Je to takhle provozované jen na trenažeru, tak je to fuk.
0
Uvidím. Mám těch původních kol (s jednostěnným ráfkem) docela dost, ale neustále je na kole docentrovávat se mě nechce.
0
Já si ten rám nechal roztáhnout. Stačí na to závitová tyčka a dvě matice. Ocel tak snadno nepraská.
0
Favoriťáckých rámů mám nejméně šest. Fialový, červený, bílý. Žlutý a modrý (mají opravovanou horní rámovou trubku), a pak dva s různými odstíny originální modré metalízy. Jsi-li z Prahy, můžeš si přijet vybrat, ale žádný z nich nemá "jednicové" kované patky (vyhazováky). Ten nejhůř vypadající je ustrojený a bylo to mé kolo na trénování.
0
Děkuji za nabídku.
V kolárně mám zeleného a modrého, ten modrý má vyměněnou vidlici za Olpranovskou (V-brzda).
V garáži dva modré + tří/čtvrtečního s torpédem (dívčí?)
Ke kontejnerům či na šroťák naprosto nevhodná kola. Pátrám, koho bych obdaroval
0
Není za co. Zmátlo mě to "Mám na chatě těžké krosové kolo (Start s ocelovým rámem) a chtěl bych místo něj Favo (qůli váze) - křivoklátsko váhu kola neodpouští ...". Jinak souhlasím s tím, že taková kola je škoda vyhodit.
0
No - to se raději ptejte těch, co to na oněch videích předvádějí....
0
Nevím, jak silné pružinky používá v kazetě Sram, ale u "tuzemského" šroubovacího vícekolečka ( kde jsou takové "vlásky") , se mně stalo, že se praporky jen přilepily ve starém mazivu. Stačilo to propláchnout benzínem bez demontáže.
0