reklama

Negativní vzduchová komora u tlumiče

Dokázal by někdo vysvětlit význam negativní komory u vzduchového tlumiče a ve kterých případech se její vliv využije? Význam tlumení odskoku (rebound) chápu pro zpomalení návratu do výchozího stavu, ale smysl negativní komory a její vliv na jízdní vlastnosti mi není jasný.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 09.11.2020
Autor: ondrap

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Zjednodušeně - zvyšuje citlivost vidlice. Takový jakoby "posilovač", usnadní a zrychlí nástup propružení.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 10.11.2020
Autor: ronda
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Něco podobného jsem četl, ale není ve výsledku totéž, když se v pozitivní komoře sníží tlak, což také usnadní stlačení? Údajně někteří výrobci negativní komoru přestávají používat (rockshock).

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 10.11.2020
Autor: ondrap
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Není to totéž. Snížením tlaku se zvýší sag, hloubka propružení, mění se vlastnosti vidle.
Samozřejmě, že pro toho, kdo má vidli jen na to, aby se to nějak houpalo je to fuk. Při správném nastavení vidle a využití vlastností to nějaký smysl má.
Může být, že změnou konstrukce a materiálů výrobci dosáhli vyšších citlivostí vidlí i bez zbytečné komplikovanosti negativkou. Že se to technicky přežilo.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 10.11.2020
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Přechod u Rockshox z Dualair (positivní a negativní)na Soloair je spíše z důvodu snadnějšího nastavení vidlice. U Dualair jsou možnosti nastavení širší.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 10.11.2020
Autor: Andy5
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

vzhledem k tomu, že nárůst tlaku se změnou objemu není lineární, asi ta negativní komora nějaký smysl má.
Tipnul jsem si, jak asi, jen si udělej odečet grafů
jo a ten graf má X ovou osu vlastnĚ opačně, nárůst tlaku jde se stlačením, Takže "0" je nula možného zdvihu, na konci je ten zdvih možný plný.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 10.11.2020
Autor: cibi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Vypadá to, že bude lepší pružina, že se chová předvídatelně a snad i citlivěji reaguje, díky absenci tření pístu. Nevýhoda pružiny ve vyšší hmotnosti na ebajku až tolik nevadí.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.11.2020
Autor: ondrap
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Pouze z toho co sleduji mladší kolegy- postupně přešli na s vzduchovoé vidlíce všichni...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.11.2020
Autor: cibi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Já mám na mysli zadní pružinu. U přední vidlice je trend asi jednoznačně vzduch, ačkoli důvod k tomu nevím, princip a klady/zápory jsou snad v obou případech stejné.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.11.2020
Autor: ondrap
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Vyladit pružinovku je o dost větší a nákladnější alchymie, než u vzduchovky,kde si pohraješ s objemem komory a s tlakem.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.11.2020
Autor: ronda
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

No, uvidíme. Síla pružiny by měla hmotnostně odpovídat mojí potřebě, tak kromě nastavení odskoku (rebound), by nemělo být další třeba.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.11.2020
Autor: ondrap
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

274 cyklistů (8 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024