Mám jenom takový blbý dotaz. Měnil sem na silničce představec a jenom mně zajímám jak drží vidlice na silničním kole oproti horskému, kde když se vytáhne šroub na hlavovém složení, tak vidla vypadne sama a na silničce se nic takového neděje. Díky
Klasická vidlice s rozpěrným klínkem na představci drží v rámu závitem za horní matici hlavového složení. Představec je zasunutý do trubky vidlice a zaklíněný klínkem, který přitahuje onen horní šroub vedoucí na vrchol představce. Toto je už v podstatě opuštěná koncepce. Ten horní šroub jen upevńuje představec ve vidlici aby se točil spolu s vidlicí. Různým zasunutím představce do vidlice se dá měnit výška řídítek.
Nové vidlice ahead mají vytaženou trubku vysoko nad hlavové složení a tu trubku objímá a okolo svírá představec. Před vypadnutím vidlici drží představec. Onen horní šroub s ježkem je tam vlastně jen pro snadnější montáž představce a pro naměření délky přečnívající trubky z vidlice, která se musí odříznout. Po zkrácení trubky vidlice už nelze výšku řídítek měnit. Toto spojení je robustnější a trubka v místě klínku nepraská.
Ani jeden typ vidlice by po uvolnění toho horního šroubu neměl z rámu vypadnout.
-3
Takže když vytáhnu ten horní šroub, tak vidlici zatažením rukou dolů nestáhnu z rámu?? Co ji tam teda drží, když sem měnil představec aby se nějak neposunula nebo nesjela??
0
Ne nestáhneš. Pokud máš starou koncepci, tak jí drží matice hlavového složení. Poud máš nyní běžnější Ahead, tak jí drží představec.
-1
A když sem měl představec sundaný, tak co brání vidlici se nějak pohnout, sesunout??
0
Horní šroubovací vnitřní kroužek hlavového ložiska, a nad ním našroubovaná kontra matice...obé povolíš buďto příslušným nástrčkovým klíčem 32 apod., nebo zásekovým klíčem který lze na hradit šroubovákem a kladívkem...vše aby šla doladit vůle v ložisku.
0
Když jsi měl představec sundaný, jak vypadal?
A. Měl na konci té trubky, co se zasouvá do vidlice dovnitř v rámu klínek, který se přitahuje tím šroubem nahoře?
B. Nebo se naopak ten představec utahoval dvěma šrouby jako vnější objímka trubky vidlice, která koukala cca. 10cm nahoru z rámu?
V případě A drží vidlice maticí hlavového složení na rámu. Nemůže upadnout, dokud tu matici nepovolíš.
V případě B po stažení představce je vidlice už volná a vypadne z rámu. Drží ji právě ten představec.
-1
Představec klasický s klínkem:
https://www.kupkolo.cz/predstavec-force-basic...
Představec Ahead s objímkou trubky vidlice
https://www.kupkolo.cz/predstavec-ritchey-comp...
-1
jasné že B, dva boční utahovací šrouby...chtěl se jenom vědět, když se dělá vytahnutí představce na zemi stojícím kole opřeném o zeď, tak jestli se vidlice nemůže nějak při vytaženém představci nějak posunout do jiné pozice
0
Právě jsem ti dala pod maleho jardu video.:-)
-1
U ahed složení drží vidlici před vypadnutím takový plastový nebo kovový konus, který je pod horní krytkou hlávka. Je natlačený mezi horní ložisko a krk vidlice. Když do vidlice svrchu trochu ťunkeš, tak se uvolní a vidlice vypadne.
0
Tady v tom videu názorně ukazuje, jak se ten kroužek uvolňuje:
https://www.youtube.com/watch?v=pARonM0tFpM
-1
Tady je návod na výměnu vidlice ahead:
https://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/vymena...
-1
Představec se nandává/sundává při tomto uchycení nezávisle a upevňuje se rozpínacím klínem v krku vidlice.
Na krku vidlice je závit a na něm jsou dvě matice (mezi ně se někdy dávají vymezovací podložky), které drží vidlici v hlavové trubce.
-2