Zdravím,
před týdnem jsem poprvé lepil duši na 29' kole s TLR ráfkem (plášť Bontrager XR3). Myslel jsem, že na tom nechám ruce. Nakonec jsem to nějak na sílu a s montpákami udělal, ale neumím si představit, jak bych to dělal na cestě. Hlavně to pak něšlo nafouknout, tak aby plášť zapadnul do drážek na ráfku a nešmajdalo to.
Máte nějaké tipy, jak se to dělá nějak normálně? Běžně s sebou v batohu nevozím kompresor, abych to mohl nafouknout, ale ruční pumpička na tohle zjevně nestačí....
Díky.
Doma mám tohle https://1url.cz/Tzpxh a sebou v báglu vozím v maličké lékovce několik mililitrů. Po nasazení pláště prstem vmáznu na ráfek a patka snadno přiskočí. Pomohlo by to i patce přes hranu ráfku.
0
V pneuservisech používají "mýdlovou vodu".
0
Jo, pomáhali si kdečím, když nic šikovnějšího nebylo. A určitě se i dneska nějaký takový retro-pneuservisák najde. No a doma jednorázově mejdlo nebo saponát taky poslouží. S vychytávkama je to ale trošku jiná práce.
-1
Díky, určitě vyzkouším.
0
Jak psal vysočina, pomůže i mejdlovka, ale s tímhle je lepší práce. Akorát se to blbě shání. Narazil jsem na to jen v jejich eshopu s příšerným poštovným. Ale třeba to nějaké pneuservisy vedou.
No a nebo si to objednat i se záplatama a lepidlama na kolo. Mají tam kusovky v různých velikostech. Bezkonkurenčně nejlepší.
0
Kdysi jsem na praktickejch musela vyměnit dušu na zadním kole od traktoru. Měla jsem nárok na jednoho pomocníka a i tak to šlo blbě, práca na půl dňa. Nemáš používat gumy od traktoru, na jízdní kola se dělají jemnější, lehčí. :-)
Na normálních s drátěnou patkou a i ty širší a hrubší (35mm) přetáhnu na ráfek rukou. Na stahování používám dvě páčky, je to pohodlnější.
-5
Osoba, která dokáže přezout traktor už dokáže přezout všechno. Jen prát se s takovou osobou je zjevně nebezpečné.
-2
jo... ty gumy od traktoru už tam byly... nejdřív jsem myslel, že je ani nesundám... Dost mě to překvapilo, jiný kola dělám rukama bez montpák. Doufám, že to k něčemu je (a ne jen k tomu aby každý druhý hobík hned platil servisu za lepení duše).
0