reklama

Obyč osy

Zdravím, jednou jsem si byl kupovat v jednom, dle mého názoru, kvalitním servisu (soukromník) novou, klasickou plnou osu na věrného Favorita a trochu jsem si při tom postěžoval, že se tyhle osy jak vpředu tak vzadu furt ohýbají a to si dávám bacha na díry apod.
Už jsem přemýšlel i o koupi nějakých vysokopevnostních šroubů, ze kterých bych si tu osu uříznutím hlavy šroubu udělal, ale nemám zdání o výsledku.
Pan servisák mi ale směle odvětil, že tyhle osy nejsou nijak kalené, naopak materiál je nic moc a jsou dosti měkké a že je běžně na kolech při servisu rovnají. Stačí prý kladivo a trocha opatrnosti a zručnosti.
Osobně mi nikdy pevná osa nepraskla, sám jsem si do starých favoriťáckých os zkusil několikrát praštit a musím se s tím tvrzením vcelku ztotožnit,je to opravdu měkká ocel, ohne se hned ale nepraská.
Samozřejmě všeho s mírou, kdybych se jo snažil, tak jí po pár ohnutí tam a zpátky asi zlomím, ale na takové menší korekce, asi proč ne...
Vaše názory a zkušenosti ? Díky.
Sportu zdar a cyklistice zvlášť

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 28.03.2020
Autor: harryson

Re: Obyč osy

     

Moje zkušenost je, že jestli ti nejde o zachování originál veterána, je lepší vyměnit ten starý měkký střed za něco kvalitnějšího. Můj favouš má natočeno něco přes 13000 km, zadní střed má jakýsi noname low-end (možná Shimano) rozměrově shodný s tím původním, a osu jsem na něm nikdy neohnul. Kontext: vážím 70 kilo a náklad max. 20, nesnažím se rvát kopce vší silou a dírám v silnici se pokud možno vyhýbám (hlavně kvůli ráfkům).

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 29.03.2020
Autor: NightRider
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Obyč osy

     

Dík, tato informace ( že lze osu srovnat)
je pro mne nová.

Ad samovýroba: dají se udělat z materiálu tak čsn 15 130 (25CrMo4)
ale:
1-závit withwort a u orginálu válcovaný
2-tepelné zpracování (kalení, popuštění)
3-mně praskla (překalená)
Kdysi jsme měl osu dělanou z Cr-mo, skončil jsem stejně u rychloupínáků, které vydrželi mnohem víc.
Jen pozor, rychloupínák má jiné konusy (závit)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 29.03.2020
Autor: cibi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Obyč osy

     

Není zač, jak říkám, zdělil mi to jeden cykloservisák soukromník (dříve snad i závodil a obchody mu jdou), že u nich je to běžná praxe a evidentně si nikdo nestěžoval.
Určitě ale záleží na ose, tohle jde bezpečně praktikovat jen u těch opravdu obyčejných plných os, které nejsou kalené. Upřímně jsem se ale zatím s žádnou kalenou obyčejnou plnou osou nesetkal.
Tak mě zajímá, jak to vidí ostatní.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.03.2020
Autor: harryson
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Obyč osy

     

Na starších kolech s přehazovačkou se ta strana u vícekolečka ohýbala často. Čím větší počet pastorků, tím "snadněji". Také jsem je rovnal, pokud to nebylo moc. S přechodem na kazety a rychloupínáky, je pokoj.
Vyložení os je menší a pokud náhodou prdne, rychloupínák to podrží.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.03.2020
Autor: drak
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Obyč osy

     

Loni jsem opravoval kolo švagrové a taky byla křivá zadní osa- koupil jsem v prodejně/servise novou jako celý komplet(tvrdší- černou i s osazením(konusy, matky...)Od té doby drží rovná...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 01.04.2020
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Obyč osy

     

Prasklá osa zase není tak hrozná.
Když jsem jezdil pořádně, tak se mi to stalo dvakrát na Favoritu.

Poprvé, to jsem měl nájezd kolem 10 tisíc km. V pohodě jsem dojel domů, kde jsem osu vyměnil. Kopce pěšky, po rovině lehce šlapal a dojelo to až domů.

Podruhé, to jsem měl nájezd kolem 15 tisíc km. To jsem už s sebou vozil osy (přední a zadní) jako náhradní díl. K baráku jsem to měl pár kiláků, tak jsem dojel zase po té prasklé ose, vyměnil jsem ji až doma.

Teď je ten Favorit jako retro uloženka. Na tachometru má blízko k 25 tisíc km, užívá si důchodu tak jak já. Občas se něm projedu, je to ale takový duševní masochismus, konfrontace jak šlapu pěšky tam kde jsem dřív v pohodě vyjížděl. Tak ho asi přece jenom časem prodám, najde-li se zájemce. Není to žádná F1 ani žádná F12. Obyčejná F8, mnoho součástek už nepůvodních, tak snad někomu do obchodu anebo do hospody. Darovat do Afriky to retro kolo nebudu.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.03.2020
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Obyč osy

     

Do Afriky kola s ocelovým rámem a s torpédem, blbovzdorná.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.03.2020
Autor: AV
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Obyč osy

     

Raději motyku s ilustrovaným návodem k použití, případně jednoduchým textem v jejich rodné svahilštině pro šamana jestli teda umí číst.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.03.2020
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Obyč osy

     

Favority neberou, teda vezmou je od Tebe, a prodají na aukru aby zaplatili kontajner do afriky.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.03.2020
Autor: cibi
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Obyč osy

     

By mne teda zajímalo, jak dlouho takovému negramotnému černochovi bude sebeblbuvzdornější kolo byť s torpédem jezdit?

Přece ho vyřadí první defekt. Nebude to umět zalepit. Použít soupravu k lepení kol je náročnější než kopání motykou. Vyžaduje chápat text, tam nestačí obrázky.

A tak první defekt znamená, že chvíli bude jezdit po ráfku než úplně rozseká plášť a duši, nepojede mu to vůbec, protože rozsekaný plášť mu bude drhnout o rám. Tak to nechá v přírodě a dál jde pěšky. Chvíli bude hyzdit přírodu než zavane kolo písek. Normálně kolo mohlo skončit v hutích a přinést dál užitek. Tak se dělá ekologicky po Africe bordel.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.03.2020
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Obyč osy

     

prosimtě, nech toho.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.03.2020
Autor: cibi
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Obyč osy

     

Čeho jako? Já nevím.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 01.04.2020
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2

Re: Obyč osy

     

Já mám také obyčejný typ, poslední ročník "made in Czechoslovakia" 1992. Krásný taková tmavomodro-fialová barva. Sundal jsem ho z půdy po mamce,která s ním brázdila Orlické hory. Teď jezdí kolo po plzeňském kraji. Rozebral jsem ho do posledního šroubku, vyčistil, namazal, dal jsem si s ním práci a vlastně mě naučil opravovat kolo (alespoň ta starší). Většina součástek je původní, nebo jsem si je sehnal... No a teď parádně jezdí. Jen mě zlobí ty osy, tak se tady ptám na to rovnání.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.03.2020
Autor: harryson
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

301 cyklistů (16 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024