reklama

Vyplétat či nevyplétat.

Už jste mne rozštípli, že se mi na cestě nechce lepit duše, ale přežil jsem to. Teď mne zajímá jiná záležitost. Klasici tvrdí, že pokud začnou ve výpletu praskat špice, je třeba celé kolo vyplést znovu. Je to pravda nebo stačí doplňovat prasklé? Zatím radši přeplétám, ale Žofka mne nahlodal s tím vyhazováním půllitrů a triček a tak si to radši ověřím u znalců, abych zbytečně nevyhazoval náruče špic.

[ Zpět ]
Datum: 13.06.2006
Autor: Peldy

Re: Vyplétat či nevyplétat.

     

Mně se to tedy takhle hromadně ještě nestalo, ale v cyklu, kam chodím, jsem se připlet k někomu, kdo tam s tímhle přišel, a tomu řekli, že by se to mělo přeplést celé (ty dráty taky podléhají nějaké únavě materiálu).

[ Zpět ]
Datum: 13.06.2006
Autor: Airline
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vyplétat či nevyplétat.

     

Ahoj, moje osobní zkušenost je přeplést celé kolo. I když jsem prasklé dráty vyměňoval, postupně praskaly další. Na cestě je to potom nepříjemné, zvláště když jich během cesty praskne více, což se mi také stalo.

[ Zpět ]
Datum: 13.06.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (ferda)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vyplétat či nevyplétat.

     

Kdysi v dávnověku jsem vozil obyčejné levné ráfky a dráty a občas se mi stalo, že dráty praskaly (hlavně ty u pastorků, aby to stálo za to...). Vždy jsem vyměnil jen ten prasklý drát a jezdil jsem dál. Většinou za dvě sezóny jsem ráfek probrousil a tak jsem ho vyhodil i s výpletem.
Pak jsem přešel na Mavic a DT Swiss a od té doby mi nepraskl jediný drát (možná mám jen kliku, ale už jsou to desítky tisíc km) - mám FS i HT a vůbec je v terénu nešetřím. Problém s probroušením ráfku sice zůstal, ale výplet jsem použil znovu do nového ráfku a dráty stále držely. Teď třetí sezónu vozím kotoučovky, takže už nemám problém ani s ráfky.
Možná je i tohle cesta, ale není nejlevnější (ráfek cca 1500,- a drát za 16,-). V mém případě se to ale bohatě vyplácí.
Jo, abych nezapomněl - dráty nepraskají, přestože vozím zeslabované na FS 2.0-1.8-2.0 a na HT 2.0-1.5-2.0

[ Zpět ]
Datum: 13.06.2006
Autor: ckp13
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vyplétat či nevyplétat.

     

taky při výměně ráfku neměním výplet. Dráty mi taky prakticky nepraskají, a to mám možná i nějaké obyčejnější. Je asi třeba mít kolo správně vycentrované a vypletené tak, aby byly dráty stejně napnuté.

[ Zpět ]
Datum: 13.06.2006
Autor: PavelŠ
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vyplétat či nevyplétat.

     

Taky nevidím důvod měnit výplet kvůli jednomu, nejvejš nekolika drátům. Prasknout může i drát novýho výpletu, což se mi stalo. Ale měl by se nahradit drátem stejného typu.

[ Zpět ]
Datum: 13.06.2006
Autor: abernathy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vyplétat či nevyplétat.

     

Já tušil, že to s těma dušema překousneš. Dráty mě na rozdíl od duší nějak neopouštěj, tak jen z doslechu: Příčinu bych viděl v nevyváženém zaměření vašeho klubu. Že vy to čím dál tím víc směřujete k tomu "gastro"? Prý se pro takový případ vyrábějí speciální gastrocyklistické dráty. Obzvlášť pevné. :')

[ Zpět ]
Datum: 13.06.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vyplétat či nevyplétat.

     

Pokud si pamatuj dobře Pružnost a pevnost ze školy. Tak "obyčejná" ocel na dráty bude mít větší houževnatost tzn. že dráty se postupně vytahují a pak prasknou. No a pokud prasne jeden tak ty ostatní jsou už vytaženy a mají tendenci dále praskat. U nerezu je houževnatost minimální ale za to větší pevnost. Takže jeden drát praskne a ostaní dráty nejsou příliš ovlivněny. Ovšem přesně se to dá určit z čísla materiálu.

[ Zpět ]
Datum: 13.06.2006
Autor: ekib
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vyplétat či nevyplétat.

     

Materiálový spor tady proběhl nedávno v souvislosti se šrouby do předtavce. Konsensu nedosaženo. :-)

[ Zpět ]
Datum: 13.06.2006
Autor: abernathy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vyplétat či nevyplétat.

     

Vážení dík za rady. Rekapitulace. Jedná se o ráfek Remerx Grand Rock, výplet nerezovými špicemi. Vyjímečně jsem jej nepletl já, protože jsem kupoval celé kolo loni v listopadu. Celkem vylítlo 7 drátů, které jsem postupně nahrazoval. Poslední dva včera v podvečer. Tím je rozhodnuto a dneska večer ho přepletu. Servismen mi při koupi drátů potvrdil, že opravdu je v podobném případě vhodné přeplést celé kolo. Howgh

[ Zpět ]
Datum: 14.06.2006
Autor: Peldy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na celoroční vyjížďky a kulturu.

Hledám: Kamarádku na celoroční vyjížďky a kulturu.
09.10.2025
Ahoj, jezdím celoročně silnice / gravel. Mám rád památky, kulturu, literaturu, rád zajdu do kina....

Hledám: Parťáka na kolo

17.09.2025
Cyklistka s e-kolem hledá prima parťáka -+ 60 let na pohodové společné vyjížďky do okolí Prahy.

Hledám: Kamarád /ka na kolo.

14.09.2025
Ahoj. Přidej se. Plán ....Stezka Českem (původně Cesta Českem[ ]) turistická trasa v Česku. Více na Email…
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

328 cyklistů (5 přihlášených)

Slovinsko na kole - 3. část - moře

Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025