Ahoj, sháním kolo na sportovní jízdu na asfaltové silnice (včtně těch nižších tříd - tedy i rozbité, a vyjímečně např. šotolinové/polní cesty; ne však do lesa (kořeny, větší kameny)), takže nechci čistě silniční kolo a rovněž ani cyklokrosové (menší komfort).
Řekl bych, že se mi nabízí varianty: kross/trek, horák s užšími plášti, gravelbike. Mohl by mi prosím někdo stručně vyjmenovat výhody a navýhody těchto typů kol (případně uvést další typy kol, která jsem opomněl, a které by připadaly v úvahu)?
Klidně se spokojím s neodpruženou vidlicí, dvojtalířem vepředu, ráfkovými brzdami. Cena orientačně kolem 20-25tis. Hlavní kriteria (částečně protichůdná) tedy jsou: rychlost, komfort, nenáročná údržba, spolehlivost.
(Je mi 40let, 185cm, 90kg, preferuji spíše frekvenční jízdu.)
Ještě jedna věc: Jsem v tomto směru poměrně lajk, ale zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi gravelbike a trekkovým/krosovým kolem, na které dám berany: berany mi celkem vyhovují (dřív jsem jezdil na silničním kole), ale netrvám na nich, rohy jsou také ok, a např. na kotoučových brzdách gravelbiku také netrvám.
Děkuji za rady
Cyklokroska nebo gravel bude vzdycky pohodlnejsi nez silnicka :-))
-1
Ale ne, díky Rondovi jsem si vypohodlnil silničku do maxima.
Na silničce musíš "po silnici". To už neplatí. Projel jsem kus Evropy na silničce Belgii a Holandsko mimo silnici.
Prostě lehké kilo co pruží jen tím karbonem, versus odpružené kolo. Záleží koliksi toho s sebou vezeš, kde spíš. Pokud málo, lehké kolo co sviští, pokud víc na turistu, na silničku zapomeň. Taky trasování, je to fajt jiné, valit silničkou nebo trekem. Obojí je fajn
-1
Gravel má podobné zaměření jako trek - pohodlný posed a širší pláště pro na rozbitý povrch (na rozdíl od CX, to je závodní kolo na onu specifickou disciplínu a o pohodlí nemůže být řeč) Rozdíl mezi trekem a gravelem je na pohled v řidítkách a tím, že na gravel se dávají silniční komponenty nebo komponenty z nic vycházející (Shimano letos uvedlo sadu speciálně pro gravel kola). Trekové sady vychází z MTB. Na treku bude většinou lehčí nejlehčí převod. Když dáš na treka berany, tak to natáhne posed, geometrie rámu počítá s rovnými řidítky. Treky jsou tedy koncipované spíš jako turistická kola než sportovní
Jestli je lepší gravel, trek nebo lehké XC HT MTB s rychlými plášti je spíš otázka preference, nedá se říct, co je lepší.
0