Řešil bych jen dvě věci, jestli chceš v zásadě něco co tlumí vibrace ( dnes spíš gelové, dříve hodně korkové), ty jsou většinou o něco silnější než obyčejné ale s těmi zase máš o něco jistější úchop.
No a pak povrch jestli preferuješ hladké nebo spíš zdrsněné pro pro jistější úchop.
Barvu si určitě dořešíš sám v návaznosti na kolo :)
Měl jsem kdysi měl modré boky plášťů, tak jsem jen kvůli tomu dal nové modré omotávky :) ale už mě to přešlo to ladění barev...
0
Asi zdrsněné.
Bavlna?
Jo a jsem expert na monster módu; Značka ponožky do sandálů... Občas mi to i vadí, ale to je již jiné téma...
0
Kožené od Brookse, za ca 1600 to hned tak nikdo mít nebude :)
Osobně bych šel do něčeho, co bude trochu tlumit rázy a bude mít lepidlo (něco takovýho na silničce mám, značku nevim, ta mi byla buřt, zato vim, že je to černý, což je praktický.... na krosku jsem si pořídil modrý gripy a je věčně vidět, jak jsou zapatlaný)
0
Ano Brooks nechci a bude to černé. ;)
Díky za tip s lepidlem.
Je to tlumení třeba? A funguje vůbec? Na MTB ani leho jsem nějak tlumení v gripech nepotřeboval. Pamatuji i odpružené představce a tlumení v omotávce zatím řadím do stejné kategorie: "možná pomůže, ale nezachrání." Ale rád si nechám poradit od zkušenějších.
0
Funguje - zvětší to plochu, za kterou to držíš a něco to i zatlumí. Z beranů obmotaných bavlnou jsem si při dlouhejch štrekách přivezl i puchejř nebo otlak, z tohodle ne.
0
Jasně, že tlumení funguje.
Příp. můžeš koupit speciální gelové vložky pod omotávku. Nebo namotat dvě omotávky na sebe.
A ani barevná není problém. Když se ušpiní, stačí obyč mýdlo a kartáček na ruce. Za chvíli je zase čistá. Kdysi jsem vozil i bílou a šlo to vyčistit pěkně.
0
Hm, já ti nevím, většinou to stejně držím shora za ty brzdový páky. Ale omotávky jsou dobrý, řidítka mě nestudí, když to za ně chytnu. A byly by asi aji moc tenký bez omotávek.
0
Tak jak kde , ale na většině českých silnici nižších kategorií povrch nebývá nic moc a když někde narazíš na dlažbu nebo budeš na silničce sem tam brousit nějakou šotolinu ( typicky na cyklodálnici Zeleneč - Lázně Toušeň) tak jseš pak rád, že vibrace nejdou přímo do rukou, funguje to.
Ani karbonový rám s vychytávkami typu Zert( to mám :) nechytí všechno a nakonec po pár tisících km zjistíš, že ruce zbytečně trpí
Pokud máš zkušenosti jen z leha nebo MTB s odpruženou vidlí tak sám časem poznáš, že bylo lepší hned od začátku tlumit vibrace jak nejvíc to jde... a omotávky jsou nejednoduší, pak gelové rukavice, karbonová vidle případně sedlovka nebo celý rám :)
0
S těma silnicema jsi mi připomněl tohle :-)
https://www.youtube.com/watch?v=eqKk932HaYk
0
Najel jsem na silničce dost a omotávky doporučuji. V zimě "holá" řidítka ukrutně zebou, a i jedna vrstva omotávky trochu tlumí i rázy, což je u silničky (kterou pravděpodobně hustíš na víc než leho nebo MTB) na našich silnicích potřeba. I když jsem berany držel nejčastěji asi za brzdy, přece jen se možnost vícero úchopů a pak i nějaká mezivrstva hodí. Mám berany se dvěma vrstvami omotávek i na trojkolce.
0
Souboj se "zarostlou" sedlovkou dopadl jak?
8-)
0
Nespěchám na to. Dvakrát jsem to prolil a nic se nezměnilo. Nemám v garáži velký svěrák a tak jsem zatím bral jen za sedlo. Klidně počkám do jara a až bude tepleji, zkusím to pomocí nějaké kleštiny upnout za kruhovou část sedlovky u bráchy do pořádného svěráku a zaberu za páku celého rámu. A buď povolí má záda nebo ten zarostlý spoj. Taky se může zbortit sedlovka a pak už ten kus co zbude v rámu odvrtám.
0
Ještě mně napadá, provrtat díru skrz tu trubku, co čouhá z rámu, do díry nasunout tyčku a zkusit s tím otořit.
Když nic jiného, tak budeš mít lepší úchyt na tah směrem ven.
0
Zeslabí a naruší materiál, snadno pak tou tyčkou roztrne, ukroutí.
0
Však ju stejně chce dostat ven, ne. A kulatá díra není tak nebezpečná, jako vrub. a umožní to ve směru otáčení klepnout.
0
Jenže při vrtání vrub snadno vyrobí a pak už to jede. A s utrženou trubkou už toho moc nenadělá.
0
Nechci ji "jen" dostat ven. Ctěl bych ji zachovat při obnovení možnosti nastavit různou výšku sedla.
Jak bych ji provrtal, už bych jí nevěřil, že na nějakém drncáku neprdne a skončí to přinejmenším roztrženým pozadím. Zničím-li ji i při upnutí do kleštiny, alespoň budu mít pocit, že jsem udělal všechno nedestruktivní, co jste mně poradili a nebude mě to tolik mrzet. Ta sedlovka je pěkná a zachovalá.
0
...má jedinou vadu krásy- zubama se drží rámu....:-(((
0
presne toto se mi stalo.
nejdriv jsem ukroutil zamek, pak dal napric sedlovkou sroub M8 a pak jsem shanel vystruzniky.
(zbortila se)
0
...jestli na ni nepomůže velká páka instalatérského hasáku na trubky s lepenkou pod čelistma, tak je to na odvrtání...:-(((
-1
Korkovou omotavku Ti tady radilo víc lidí.
V devadesátých letech se tradovalo že ty které mají větší kusy korku jsou lepší.
Pochopiteně tu pravu radost Ti udělá jen Cinelli ;-).
jen mezi náma- fungovaly mi všechny stejně.
Spíš než na pásek samolepky ovšem věřím na Chemopren - oblast kde se držíš nejčastěji radši napatlej a po zaschnutí chemoprénu začni omotávat.
0
...a pak vyměníš omotávku i s řidítkama.
Vždyť ta samolepa drží víc než dostatečně. A když je solidní i napodruhý.
Měnil jsem na fungl kole řidítka, omotávku opatrně sundal a namotal na druhé. V pohodě drží, ani se nehnou.
0
uschlý chemopren pouze zvyšuje tření....
(jo, mas pravdu da se to pochopit jako zavadlý - v tomto případě by se to slepilo)
0
Jak jsem to pochopil:
Doporučuješ na korkové omotávky nanést Chemopren, necháš zaschnout a omotáš.
Na velikosti korku nezáleží.
0
Jsem to teda pochopila tak, že chemoprénem natřeš řidítka v místě, kde je držíš ("oblast, kde se držíš"). Až to uschne, jak to omotej.
0