Zdravím,
letos se daří - tři defekty. Bohužel mám hydrauliky a po sundaní kola se musí brzda seřídit.
Proč je to tak hloupě uděláno? Konstruktéři kol už nejezdí na cyklo výlety?
Shánění kola s V brzdami jsem už vzdal. Ale dělají se aspoň nějaké pořádné hydrauliky co mají šrouby na seřízení polohy brzdy vůči kotouči?
Brzdu jsem nakonec pokaždé seřídil doma - v klidu s pořádným světlem se to dá doladit. Do hodiny to mám většinou hotové.
Bohužel to znamenalo jet 50 - 60 km jen s jednou brzdou. To se mi s V brzdami nikdy nestalo. Stačilo je trošku povolit aby nedrhly, nebo nejhorší co se mohlo stát byla výměna lanka.
Pokud jsou brzdy v pořádku a máš v pořádku i rám a náby, tak kola jen naklapneš a jedeš, nic neseřizuješ. A když už je něco ohnutého, tak je dobré si poznačit "funkční polohu" a tak kola nasazovat vždycky. A když ani tohle nepomůže, třmen brzdy je na dvou šroubech a dá se doladit i v terénu během pár minutek.
-1
Tak, souhlas. A když už se to musí venku seřizovat, tak ve většině případů na hrubé seřízení stačí povolit třmen, silou zabrzdit a v tomhle stavu utáhnout, aby se to nepohlo. Definitivní dotažení už po odbrždění. Není to dokonalé, ale většinou to stačí na odstranění škrtání.
0
Souhlas, po nasazení kola nemám žádné problémy.
Doladuji max. když měním destičky a to stačí jen povolit třmen zabrzdit a utáhnout.
0
Mě se stává,že když jedurychleji tak občas slyším zvonit kotouč o destičky.Nedělá to když jedu kolmo.Jak to seřídit.
0
Co znamená, že jedeš kolmo ? A za jakých okolností (nejedeš kolmo) tedy zvoní ?
0
Nevím jak to popsat prostě jedeš trochu nakloněný na stranu,nebo jako když kličkuješ ze strany na stranu tak je to trochu slyšet.Snad je to pochopitelné,doufám.
0
To skoro vypadá jako když se ti vlní kola, měkký výplet, "gumové" ráfky?
0
Je možné poznat měkoučký výplet mám 109 kg a když se opřu do řidítek tak mě přijde,že to chytý o kotouč více.
0
Zajímavé je ,že na zadním brzdovém kotouči to neškrtá.
0
Může být pružnější ráfek a v kombinaci s pro hnutím vidlice, která bude taky asi víc pružit ti pak škrtá kotouč když víc zabereš.
0
jj, jasně.
To vypadá, že se kroutí a prohýbá nába nebo osa. Vlní se kolo vůči vidlici. Tím se nahne kotouč vůči pevnému třmenu s destičkama.
Taky by se mohla kroutit celá konstrukčně měkká vidlice (jedna noha vůči druhé), potom by se vychylovala i jinak pevná nába. Někde tam to bude.
Co je to za kolo ? Jaká nába, jaká vidlice ?
0
Kolo je toto:https://www.akumo.cz/cube-acid-hybrid-one-500...
Na kole je najeto 200km
0
Je to nové kolo, tak by neměl být problém. Jenže vidlice na kole není žádný velký zázrak a tak nejspíš i dost pruží, tak s tím asi toho moc udělat nepůjde. Asi nebudeš moct tolik zabírat a když, tak se budeš muset smířit, že kotouč občas zazvoní.
0
Jak se správně šteluje mezera mezi kotoučem na brzdách.Povolíš oba šrouby a zmáčku páčku a pak dotáhnu ty šrouby?
0
Ano, ale zpočátku dotahovat hodně jemně a na střídačku oba šrouby a silou až po chvíli. On má jinak ten třmen tendenci se kroutit a nic neseřídíš.
0
Nekdy, kdyz se ti to pri dotahovani kroutido strany, tak si posvitis baterkou a bez zamackavani brzdy to nastavis okometricky na stred a dotahnes, aby byla na obou stranach kotouce stejnomerna mezirka.
Taky je potreba mit pistky ciste a pripadne nepatrne maznute, aby chodily stejnomerne a pravidelne, dobre a nastejno se vracely. To je videt okem.
-1
Co bys jako chtěl od vidlice za litr? :-)
Na tvoji váhu je málo tuhá (nohy jen 30mm) a v zatáčkách se kroutí .
0
Turisticka lacina vidlicka na motorce... Kdyz kolo naklonis a naperes do nej dvoj az trojnasobnej vykon, nez od bezneho cyklisty, nemuzes se divit, ze se krouti. Jen fyzika. Dej tam poradnou vidli (cca 10tis a vys) a je sance, ze by to mohla ustat. Proste vyssi vykony vyzaduji tuzsi ramy, vidlice, kola. To se obejit neda.
-1