Zdravim chci se zeptat, vlastnim kolo rokc machine blizard 50 29, a vidlici rock shox recon 120mm, a je možne vymenit např za 140mm? je mi jasne že se zmeni geometrie, ale spiš jestli to vydrži ram.diky za odpovedi :)
Hodně takových fullů má stavitelnou výšku vidlice, obvykle 100-140 mm, takže problém by být neměl.
0
A můžeš nám prozradit důvod takhle velké a dost zásadní změny?
0
vzhledem k tomu že jezdim dost sjezdy, a obcas si skočim. jeěte jsem nešel ani jendou na doraz, mam rezervu tak 5mm, a taky abych to mohl trocu vice pustit ve sjezdu
0
V tom případě bych ale pořizoval jiný kolo, které je na tohle přímo stavěné. Rozdíl 20 mm na zdvihu vidle je už docela dost a může to hodně změnit působení sil.
U 29" kol je už zdvih 120 docela dost a hodně pobere. A když sám uvádíš, že si ještě nešel na doraz na 120 mm, tak nějak nevidím důvod to měnit. I kdyby si občas šel až na těch 120, ale ne na doraz, tak je to v pohodě, vidle je konstruovaná na plný doraz.
Pro změnu zdvihu na 140 bych se dotazoval výrobce co on na to nebo alespoň hodně dobrých mechaniků co mají zkušenosti s těmihle změnami a úpravami kol pro sjezdy a skoky.
0
oka dekuju za odpoved, když jsem na tom skočil cca 50cm v rychlosti 25km tak nešlo nic na doraz ani tlumič ani vidle, je pravda taky že proto to mam trošku přifoukli. ale co si budem při skoku je nejduležitejši technika!
0
Koukám na parametry kola. Přední brzda 180 bude pro běžné ježdění dobrá, ale pro ostré sjezdy a zvlášť ty technické by to chtělo spíš 203. Přece jenom je to už dost velký průměr kola a jestli k tomu vážíš tolik co běžní downhiláci, tak bych řešil brzdy, občas jsou přece jenom i dost potřeba :-))
0
ty jsou v planu jako prvni, kotouč je jak bahno! :D
0
Ono taky celé brzdy 425 jsou na spodní hranici únosnosti, chtělo by to vyšší třídu a pro ostřejší sjezdy není špatné pořídit 4 pístové a pro dlouhé sjezdy i s chladičem.
0
vim o tom přesne po nečem takovem koukam
0
To je dobře, tomu kolu to bude taky mnohem víc slušet :-)
0
ještě jedna vec vejde se tam vetši kotouč?
0
Bez problému, je to na ně dělaný, jen k tomu většímu kotouči musí být také adaptér na ten kotouč.
0
dobře dekuju
0
a co by jste mi tak asi doporučil ?
0
Přední kotouč dvoudílný, ocelový s hlinikovým unašečem, 203 mm, třeba nějaký takový
https://cyklisticke-prislusenstvi.heureka.cz...
Zadní 180 mm může být ten co tam je pokud je trochu kvalitní, jinak stačí celoocelový.
A brzdy, to se blbě doporučuje, je jich dost, ale klidně Shimana BR M8xxx řada, určitě bude vyhovující i M7xxx
4 pístové jsou pecka, i cenová, možná krapet nadbytečná. Pěkné a určitě dostačující budou dvoupístové - keramické s chladičem.
Nevím jaký si sjezdař a jak ostré a technické sjezdy chceš sjíždět. Sám mám brzdy o pár tříd nižší a chci je taky vyměnit, ale určitě ne výš než je 6 řada, pokud bych nenatrefil na hodně slevovou akci.
0
Tady máš jedny, když se budeš chtít trochu rozšoupnout. A to jsou po slevě...
http://www.axit.cz/D131820_Avid_brzdovy_trmen...
-1
Nechci otevírat velkoobchod, mě stačí jedny brzdy, nemusím jich mít hned celý vagón :-)
0
To je za kus. Potřebuješ dva.
-1
Myslím, že za cenu dvou kusů toho tolik nemají ani v celé prodejně :-))
0
Ale jinak tady máš třeba za bůro XT s chladičema. Trochu se pak asi prodraží provoz a nevím, jak pohodlné je vozit v báglu náhradní radiátory. Kdo se ale motá jen na svahu pod lanovkou, pro toho asi rozumná volba. Čtyřpísty od Sramu jsou za dvojnásobek.
http://www.axit.cz/D159073_Shimano_sada_brzd...
-1
Už jsem na ně taky koukal, keramické písty a chladič a za tyhle peníze určitě hodně dobrý. Pro našince cokoliv výš je už dost zbytečný.
0