Pokud nejedes nejakym veterankem, nebo po okreskach, tak nez dojedes na nakladky, nez tenalozi a slozi - tak jses po autobahnu v Rime, Nice nebo Parizi. Evropa je malicka. Co je dalnice na Drazdany, nevyuzivaji to ani kamiony. Na vychod snad neco jezdilo, ale zadnou extra popularitu to nemelo.
0
Bral bych to jako zpestření aspoň jedné cesty někam směr Pyreneje, po trase, kterou už jsem z větší části párkrát projížděl a jako odpočinek od řízení. Autobahn je sice fajn, ale je to trochu ubíjející, člověk akorát sedí hodiny v autě, občas nalejvá benzín a platí mýto. Evropa zase tak maličká není.( předloni jsem najel 5500km během dovolený a už se mi z toho volantu chtělo zvracet.
0
On ten vlak treba do Spanel by nebyla zadna lace. Na pul roku za praci by se to asi vyplatilo, ale na tyden uz bude zajimavejsi letadlo nebo luzkovy vlak a na miste nejaky Seat z pujcovny.
0
Tak o autovlaku uvažuju jen jako o odlehčení části cesty hlavně na dlouhých a nezáživných úsecích, které už znám, s tím, že chci jinak cestovat svým kombíkem, ve kterým se i ve dvou celkem pohodlně vyspíme a nic mě nesvazuje. Neřeším alternativy cesty, jako letadlo, když budu chtít letadlem, patrně by to bylo jinam a na nějaké válení v Egyptě např. Samozřejmě pokud by cena autovlaku nějak neúnosně převyšovala cenu za benzín a mýto, tak se do toho pouštět nebudu. Proto se ptám na zkušenosti, jestli vůbec má smysl o tom uvažovat. Taky si myslím, že naložení auta nemůže být složitější a zdlouhavější jak třeba najetí na trajekt.
0
ojoj, takhle na miru to bude vubec potiz. Co vim, tak u nas bylo snad jen jedno jediny nadrazi, kde se nakladala osobni auta. A ve svete to nebude o moc jine. Navic vlak, nebo minimalne nekolik vagonu se musi nalozit ve stejny termin do stejne cilove stanice. To vidim cerne.
Co vim, tak neco jezdilo z Prahy do Tater a nebo do Chorvatska. Tam vsichni tahnou na jedno misto ve stejnem terminu, tak se kapacita naplni.
0
Z toho mála co jsem vyhrabal na netu, tak v Německu, Rakousku nebo Francii( jeden jezdil do Narbonne na jihu) to snad nějak funguje, ve Švýcarsku se snad dokonce lokální autovlaky používají k překonání třeba 20km tunelu. Přiznávám, že je to prostě jen takovej můj nápad jak se motivovat k opakování stejného modelu dovolené, který jsem podstoupil tři roky po sobě a např v těch Pyrenejích bych se chtěl na nějaký místa ještě podívat, ale ta představa x-hodin za volantem mě trochu odrazuje. Nejšílenější je vždy ten dojezd domů, ten boj na posledních pár kilometrech, když už si se sirkama v očích myslím, že tu Prahu už prostě nepřejedu a budu muset přespat někde ve Stodůlkách.
-1
Koleduješ si, "se sirkama v očích", o pořádný malér.
-1
Myslíš ,že by to mohlo mít vliv na funkci?
Na funkci rostlináře?
0
Spíš vliv přímo na toho rostlináře, když zaspíš a trefíš ho.
0
V tom Svycarsku to bude neco podobneho, jako tunel do Anglie. Proste pod masivem hor maji z drivejska jen zeleznicni tunel, silnice vedla vrchem. Silnicni se nevyplati pro tech par aut kopat, tak jezdi vlakem.
V Nemecku a Francii to leda vycuchat a dovolenou hrube prizpusobit tem vlakum.
A co zkusit vymyslet nejakou vetsi silenost. Treba autovlakem do Chorvatska, misto plazi supem dolu do Recka a jestli existuje, tak nejakou lodi pres louzi do Italie. Pripadne nahoru na Terst a do Italie i bez lode. A tak nejak dal.
-1
Chtěl jsem tím hlavně říci, že naložení aut na vlak asi nemůže být nic logisticky složitýho a asi ani nákladnýho, když se tím řeší i krátký průjezdy skrz kopec. Varianta s Chorvatskem asi nepřipadá v úvahu, chci si to ulehčit, ne ještě víc protáhnout a zkomplikovat.
0
no, "vagonování" jsem zažil jen přez eurotunel
kde to šlo ráz na ráz
(řekněme ztráta času 0,5 hod proti trajektu)
nicméně u klasické železnice... hodina nebo spíš dvě. Třebas bude Tvé auto 49. z 50.
Problém je v tom že tam musíš stát v řadě už ve chvíli když navádí na vlak první auto.
Do klasického vlaku ty auta jedou jedno po druhém (nejdřiv horní patro, potom spodní)
No a vlak odjíždí až když jsou řidiči v osobních vagonech. Časovou ztrátu fakt tipuji min na 2 hodiny.
0
No dobře, nějakou chvíli to zabere, ale nějaká ta hodina nakládky a vykládky by mě fakt netrápila, o čas mi tolik nejde.
0
U Tauertunelu se jezdí v půlhodinovém taktu a nakládka trvá fakt pár minut.
http://www.alpy.net/ankogel/prepravaaut.php
Pochybuji, že by to bylo jinde jinak.
0
Jakou rychlostí se suna tahle drezína po ideálně rovné, čisté a chráněné trati v tunelu na štrece 8 km ? Kurtují se ta auta vůbec ? Navíc se nenajíždí do patra. Je to tím pádem srovnatelné ?
-1
Teda, Taurus a drezína, jo?
Jezdí to v hodinovým taktu, jízdní doba je 11 minut, auta se nekurtujou a je to fakt docela fofr.
0
V tom Švýcarsku jsem vlakem jel, naložení bylo taky za pár minut, mnohem rychlejší než trajekt. Ale tam se na těch 20km nevylejzá, sedí se v autě. A neni to patrový. Jen v tunelu je to dost klaustrofobický a fofr to fakt je :o)
0
Když sedíš v autě, tak auto je nějak zakurtovaný, nebo je to jen na tobě a brzdách?
0
Co si pamatuju (2005), jenom ruční brzda ...
Myslim že před odjezdem vagóny prošel ajznboňák a na zabrždění upozornil.
0
Do boku to neujede a vepředu by to podržela lokomotiva :-)
0
Co to Narbonne, nevíte někdo, jezdí to tam ještě? A případně odkud.
0
Dík, DB autozug už jsem zkoušel ale nějak se nezadařilo, zkusím se ještě někam proklikat.
0
https://www.bahnreiseladen.de/urlaub/autozug
0
https://www.cd.cz/assets/dalsi-sluzby/autovlak...
doporučuji 1.2.8 máš tam být 90/120 min před odjezdem.
Doufám a přeju Ti , aby to v tom Španělsku bylo jiné a hlavně rychlejší.
0