Uvazuju o prechodu z Vcek na kotoucove brzdy. Jenze tahle vymena mi neprijde jako zrovna lacina zalezitost. Ma smysl uvazovat o postupnem prechodu, napred predni brzda a casem zadni, nebo je to nesmysl?
A jak je to s kolama? V soucasne dobe mam naboje, na ktere se koutouc uchytit neda. Je potreba koupit cele nove vypletene kolo, nebo staci jen koupit nove naboje a kolo nechat preplest? Rafek neni moc jety.
A posledni otazka, jake naboje pripadne vypletena kola by ste mi doporucili?
Nikdy jsem neprechazel, ale snad troskou prispeju do mlyna:-)
1. na vidly musis mit navarky na pripevnrni trmenu
2. musis mit navarky i na zadni stavbe
3. staci jen preplest kola na novej naboj
4. zapomen na mechanicky a jdi urcite do hydrauliky
5. vyber naboje...nevim, myslim, ze shimanacky jsou v poho
6. uz me nic nenapada:-)
GL:-)
0
Jeste me napadlo...musis koupit nove brzdove paky...
0
pri mechanickych nemusis...
0
Možná by ani vidli měnit nemusel, ve Velu nebo Cykloturistice ukazovali adaptér na uchycení brzdiče. Ale je to pár let.
0
Vidli resit nemusim. Kolo ma navarky jak na vidli, tak na ramu, tudiz jde jen o to poridit brzdy, kotouce, naboje a packy.
0
Tak si kotoučovku pořiď jenom na předek, to úplně stačí. První modely s kotoučovkama je měly taky jenom vpředu.
0
Mozny to je mit vepredu kotouc a vzadu V, neni to zas tak neobvykle.
Staci novej naboj, rafky muzes nechat.
0
Pokud někdo má nové kotoučovky Hayesy Nine (jako já), dejte si pozor, abyste nezmáčkli brzdu ve chvíli kdy máte vymontované kolo a disk není mezi čelistmi. Jelikož jsou Hayesy samoseřizovací (kvůli postupnému ošoupávání destiček) tak se automaticky seřídí na nulovou tloušťku kotouče, zmenší se mezera mezi nimi a to kolo už zpátky nedostanete. Mechanik mě viděl přicházet do servisu (v jedný ruce rám, ve druhý kolo) a už věděl o co jde, tak nejsem blbej asi jenom sám. Ale pokud má někdo kotoučovky nově, tohle varování se mu může hodit...
0
Tohle platí i pro shimana (a asi hydry obecně všechny) - při vyndaném kolu se nesmí zmáčknout páčka brzdy. U shimana bývalo dobrým zvykem, že ke kolu s jejich hydrama dávali originál plastovou destičku, kterou jsi tam při vyndání kola strčil a nahradil v tu chvíli ten kotouč. Bohužel - ani Japonci už nejsou to, co bývali :-)
0
Hu? Na to mi pomohl sroubovak a minuta prace...
0
A jak to řešíte s brzdícíma páčkama? Podle mě je blbost mít naleovo páku jak hrom od hydry(bejvaj masivnější) a vpravo lehkou mechanickou páku.
0
Může si koupit pravou, Pepa Dressler to má taky tak. :-)))
0
Jeste otazka. Kdyz koukam na ty naboje, tak je dvoji uchyceni kotoucu. Bud 6 sroubu, nebo center lock od shimana. Kdyz bych poridil naboje s center lock (XTckovy jsem s jinym uchycenim kotouce nenasel), jsem pak omezen v pouziti kotoucu od shimana (jine z center lock jsem nenasel)? Nebo existuje nejaky adapter?
0
Naboje od Shimana se prodavaji i s klasickym uchycenim na 6 sroubu, jen je mozna nebudou mit vsude. Sam mam naby Sh. XT a brzdy Magura (Luise). Adaptery na CenterLock existuji taky, jenom z hlavy nevim, kde se na ne podivat.
Pri vymene nabu a jejich prepletani- pozor na pocet dratu- muze byt jiny nez na rafku! a taky pozor na jejich delku, muze se take lisit.
Byt tebou, tak brzdy koupim obe, i na zadni kolo, nejen kvuli estetice, ale i sile a davkovani brzdneho ucinku. Kazdopadne hydrauliky, mech. kotouce nemaji az tak vyznam. Naboje klidne uz od Shimano Deore, brzdy od Shimana jsou vseobecne hodnoceny jako slabe, ale zase asi nebude v CR takovy problem s ev. servisem, jako by mohl byt treba s mymi Magurami... V kazdem pripade si na hydry zvyknes hned, jen obcasny navrat k veckum je uz hruza :) .
0
V brzdach uz mam +/- jasno, bud Hayes nebo avidy a rozhodne hydry.
Co se naboju tyce, momentalne mam Shimano deore, tak asi u nej zustanu. Kdyz koukam na cenu naboju napr Deore M 525 tak ty ceny nejsou tak hrozny jak jsem myslel. To mozna rovnou poridim obe kotoucovky.
0
Zalezi na tobe, jasne, ale doporucuju spis ty Avidy, uz Juicy 5 jsou OK. Viz napr. test levnejsich hydr. brzd v poslednim Mountain Bike Magazin (De)- proti HFX 9 lepsi davkovani ucinku, vyssi brzdna sila, nutnost slabsiho stisku brzdovych pak nez u Hayes. Taky nizsi hmotnost a ucinost za mokra. A lepsi vzhled :) . Pri kotoucich 185 mm jeste lepsi.
0