reklama

Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

Prosím o vysvětlení v čem je lepší (resp. horší):
1. přední náboj (+ vidlice) na tzv. pevnou osu oproti staré klasice na normální rychloupínák,
2. vidlice s tapered krkem oproti vidlici s rovným krkem 11/8".
Ptám se proto, že jezdím oboje dvoje a nějaký přínos (zápor) jednoho vůči druhému nepozoruji. Není to tedy jenom "obchodní" tah?
A ještě jeden dotaz: co to je tapered krk u vidlice víme - prostě dole je ten krk širší, nahoře užší průměr. Teď - co jsem začal trochu více sledovat tapered vidlice - jsem zjistil, že v nabídce tapered vidlic u některých značek, resp. modelů, je udávána délka toho zkosení. Znamená to, že vidlice s tapered krkem už se dělají v různé délce toho úkosu?
Tak když se najde někdo kdo to ví... :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Autor: Airline

Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

     

Předpokládám, že to co napíšu, pro tebe nebude nic nového.
Pevná osa se používá kvůli tuhosti celého předního kola. Pevná osa vytvoří s vidlicí uzavřený obdélník zatímco s rychoupínákem je vidlice vlastně jen obrácené účko.
Nemám s tím zkušenosti z vidlic a klasických kole, ale něco málo jsem o tom slyšel v lehokolovém světě. U odpružených tříkolek s 26" zadním kolem bývá tuhost zadní stavby celkem zásadní problém. Při agresivní jízdě do zatáček zadní kolo prostě uhýbá, což je cítit i v řízení. Azub tento problém na svém 26" Triconu tento problém vyřešil právě použitím pevné osy. Z recenzí leze vyčíst, že to doopravdy problém řeší. Tricon má zadní stavu stranově tužší oproti konkurenci.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Autor: snilard
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

     

Pro pohodovou jízdu a jen akademický terének to bude mít význam podobný, jako tlumení na vidlici.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

     

Zrovna od Tebe jsem očekával něco jiného než takovouhle pitomost... akademiku :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Autor: Airline
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

     

Že pro našince nemá žádný význam jestli rychloupínák nebo pevná osa a že to nepoznáme.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

     

No ale je to přesně tak. Rychloupínák pro normální jízdu doteď stíhal a bez problémů stále stíhá. Pokud nepojedeš pořádný dávky, tak rozdíl jen těžko pocejtíš.
Nebo jak by sis to představoval napsaný ?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 08.11.2017
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na celoroční vyjížďky a kulturu.

Hledám: Kamarádku na celoroční vyjížďky a kulturu.
09.10.2025
Ahoj, jezdím celoročně silnice / gravel. Mám rád památky, kulturu, literaturu, rád zajdu do kina....

Hledám: Parťáka na kolo

17.09.2025
Cyklistka s e-kolem hledá prima parťáka -+ 60 let na pohodové společné vyjížďky do okolí Prahy.

Hledám: Kamarád /ka na kolo.

14.09.2025
Ahoj. Přidej se. Plán ....Stezka Českem (původně Cesta Českem[ ]) turistická trasa v Česku. Více na Email…
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

245 cyklistů (10 přihlášených)

Slovinsko na kole - 3. část - moře

Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025