Zdravim,
Snazil jsem se svuj problem najit v historii ale nenasel jsem a tak ze zeptam.
Nedavno mi zacala silne kourit predni hydraulicka brzda pri silnem i lehkem brzdeni. Problem jsem zkousel vyresit vymenou brzdovych desticek ale nepomohlo to spis naopak, kourilo to jeste vic, nakonec pri lehnem brzdeni mi povolila packa a navolno se pritahla az k riditkum. Po zastaveni jsem si vsiml ze mi vyteka kapalina, od te doby musim pumpovat aby to brzdilo. Otazka zni, postaci mi vymenit kapalinu( miner.olej) a sestelovat brzdu nebo je to zrale na vetsi servic co asi bude chtit odbornika?
Dik
No to teda bude chtít pořádnej servis ! Jestli tomu dobře rozumím, tak na třmenu přední brzdy sákla kapalina a pak naráz protekla. A dál jezdíš s proteklou brzdou s minimem kapaliny ? To je na Darwina...
Co to máš za brzdy ? Teoreticky by to bylo na výměnu gumiček, kapalinu a odvzdušnění. Ale nejsem si jistej, jestli se s takovou opravou u cyklobrzd vůbec počítá. A jestli jsou to nějaké brzdy nižší, nebo i střední třídy, tak je to na popelnici a nákup nové kompletní brzdy (nejbezpečnější řešení)
-1
Mam shimano deore xt, vyhazovat je nechci jsem snima max spokojeny(pokud nejsou rozbyte jako nyni) zadni brzda je na tom stale dobre tak s opatrnosti to jde jezdit doprace a zpet.
Byl by nekde na netu navod jak je rozebrat a opravit?
0
No, nevím nevím, zatím jsem nikde nenarazil na nějaké opravné soupravičky, ani jsem nepotkal žádný návod ani video, jak gumky měnit. Poptej se v nějakém servisu, třeba budou vědět.
-1
Dik
Zkusim zjist vic a pokud budu mit uzitecne iformace tak je tu zdelim
0
Než to dávat do servisu a opravovat, tak možná bude i levnější a jednodušší pořídit přední brzdu a dát novou. Určitě to bude rychlejší, nevim jak u vás, ale něco takového by v současné chvíli bylo v servisu tak na 14 dní.
0
Stačí vyměnit brzdový třmen. Jinak by stačilo vyměnit těsnicí gumičky okolo pístu, ale nevím, jak je sehnat. Na autě se to běžně mění.
-1
Kdo to umí, tak si třeba i poradí. Tissue evidentně nejen, že neumí, ale ani neví, taže servis a pak koupení nové je to nejjednodušší a nejrychlejší co je.
0
Super jsem rad ze jsi se mi nabidl vypomoc s opravou brzdy. Prosim zasli mi tvoji adresu a ja ti poslu moji brzdu naopravu k tobe. Pri vetsim ohledani jsem zjistil ze je to praskly pist. Hledal jsem jestli shimano prodava i jednotlive pisty ale nenasel jsem nic. Diky za tvoji nabidku mi pomoc, moc si ji vazim a tesim se na tvoji adresu
-4
Prasklý píst ? A to už jsi jak dokázal ? Skrz něj to teče ? Nebo je ho jen část odštípnutá od nešikovného páčení pístků od sebe.
Tak jako tak to vidím na novou brzdu. Jestli máš uchycení Postmount, tak tady máš ixtéčko za litr i s poštovným
https://www.kupkolo.cz/brzdovy-trmen-shimano-xt...
-1
Ty umíš měnit brzdu bez kola?
Nebo snad znáš nějaký servis, kde to umí? :-)
-3
Pošli mu za tu tisícovku ten nový třmen a bude mít vyměněno :D
-1
Mám dotaz (dávám to sem, k hydraulickým brzdám): je-li kolo z prvovýroby vybaveno mechanickými kotoučovými brzdami, lze je nahradit hydraulickými kotoučovými brzdami? Předpokládám, že úchyty na vidlici a vzadu na rámu jsou totožné pro oba systémy - nebo se mýlím?
(ptám se proto, že mám tuhle výměnu udělat kamarádovi z práce, ale s mechanickými nemám zkušenost, tak abych nekoupil zbytečně tu hydrauliku - kdyby ty úchyty pro třmeny nebyly totožné).
Dík za odpověď :-)
0
vyměnit to půjde, jen otázka, jestli nebudeš potřebovat nějaký adaptér kvůli velikosti kotouče.
jo, a musíš vyměnit brzdové páčky (a doufat, že nejsou dohromady s řadícími ;-), ale to asi víš. protože jinak ti tím bowdenem uteče kapalina :-D
0
Právě že s těmi páčkami může být problém. Například o silničních duálech pro hydry nevím, zda už to vůbec existuje. Lanková brzda také umožňuje vřadit do lanka ještě jednu páku někde jinde na řídítkách.
0
existuje, dělá je určitě shimano a pravděpodobně i sram. ale jsou to pěkně drahé potvory.
0
A mohl bys napsat hlavní důvody té výměny? Všude mi říkali, že je to stejné, tak by mne to docela zajímalo.
-1
1. jedná se o horské kolo, samozřejmě výměna se týká celku = včetně pák, to dá rozum!
2. důvod: no prostě to chce, tak to má mít. Jinak já jsem přesvědčen, že hydraulické kotoučovky jsou přece jenom trochu "víc" než ty mechanické. A i když bych tam nedával nějaké špičkové XT/SLX..., tak i shimana střední úrovně jsou dost dobré. Abych to nějak uzavřel: kdo nemá hydraulické kotoučovky, je polovičním cyklistou. Anebo jenom čtvrtinovým. A možná ani to ne... :-)
0
S kapalinou je ale problém. Pokud ti vyteče (jako je popsáno výše), musíš volat hasiče, aby vzniklou skvrnu ekologicky zlikvidovali. Neučiníš-li tak, hrozí ti finanční postih.
Tak na to pozor!
0
sama od sebe nevytekla,je tam někde díra nebo to netěsní. Pouhým dolitím to nevyřešíš.
Zrovna brzdy jsou na kole to nejdůležitější co se týče funkčnosti,pokud nevíš co s tím, dej to do servisu.
0
Konecne jsem se dostal k brzde aby jste videli ze muze byt i praskly pist
0
A to se každá půlka pohybuje trošičku jinak ? Nebo to tamtudy cedí ? Při zatlačení na něj se to nějak hejbe ? Aby to nebyla jen nějaká drážka už z výroby. Vůbec mě nenapadá, jak by mohlo něco takového prasknout.
0
z B-F:
"pokud ti teče třmen xt nebo slx 2012, tak to může být prasklý keramický pístek, jsou na to náchylný"
0
Aha, takze slabina uz z vyroby...
-1
Je to puklina pres kterou to tece a tak musim vymenit i kotouc s destickami, uvazuji o vetsim prumeru asi 203, rad brzdim na posledni chvili a to nekdy dobrzduji i po prednim kole
0
Kvuli kapaline vymenit i kotouc ? To snad ne. Ony ani ty desticky nejsou uplne nutne, daji se uspesne vycistit.
Jestli brzdis takhle divoce (to ale svedci spis o neumeni brzdit), tak 203 mm bude prima. Preklopis se s mensi namahou :-)
-3
na 203 navíc potřebuješ většinou přechodový můstek
0
říkejme mu adaptér ;-)
-2
Ty aby sis náhodou nerejpnul.
0