Potřebuju poradit. Manželku při jízdě na kole po silnici začne velmi rychle bolet krční páteř, už po cca půl hodině jízdy. Když jede na stejném kole v terénu, tak ani po několika hodinách nic. Myslím si, že je při jízdě po silnici nějak zbytečně strnulá. Nemáte zkušenost s nějakým cvičením - protahováním přímo za jízdy, které by tomu mohlo pomoci?
S páteří nevim. Já mám malinko jiný problém, ale podobný.
Když jedu po silnici delší dobu, tak mě začne bolet zadek. Když jedu v terénu tak ani po celém dni nic. jestli ono to nebude tím, že v terénu jsem každou chvíli z kola, chvíli jdu, chvíli jedu, chvíli letím :-)
Ať manželka zkusí při začínající bolesti dát o dva, tři těžší a jít ze sedla.
-1
Dík všem za rady. Sám si myslím, že to je kombincí věku a právě toho neměnného posazu na kole při jízdě po silnici. To stoupnutí kvůli zadku používám, zkusím ještě radu nějakého odborníka na protahovací cvik, který se dá dělat za jízdy.
0
Tuhle radost se ztuhlým a pak třeba při rozhlídnutí prudce bolestivým pohybem (spíš nemožností pohybu, otočení hlavy), dobře znám hlavně z motorky. Když jsem jezdíval s dost těžkou blembou, blbě přikrčenej a držel tak hlavu mírně vyvrácenou dozadu. Při delší jízdě to bylo k nevydržení. Pomohlo změnit kubatůru :-) a s tím i posez. A hlavně pomáhá pohyb hlavou, otáčení, rozhlížení. Na kole s tím není problém.
-1
Kup paní lehokolo.
"Na něm omládneš minimálně o deset let ..."
a budou se dít věci ...
8-)
0
Koupí ženě lehokolo a sám z toho omládne o 10 let?!? Tak jestli to funguje takhle, kupuju okamžitě lehokolo manželovi :o)))
0
Jo,lehotříkolky máme oba, jen je to pakárna nosit tříkolu z patra a do patra každý den kvůli 2x14 kilometrům. To protahování, které popsala Radka určitě vyzkoušíme.
Jinak to určitě není nějaký nezvyk nebo stres, za mlada jsme najezdili spousty kilometrů, třeba i přes dva tisíce během tří týdnů dovolené a žena nikdy tyhle problémy neměla. Holt roky se hlásí.
Možná ještě typ na nějaké jednoduché lehké leho - i to by mohlo být řešení.
0
Co znám protahovací cviky na krční páteř, tak se do toho zapojují i ruce.
Pokud není schopna pustit řídítka, vzpřímit se a klidně protahovat, tak bych si na to zastavil.
Jelikož se při tom také může ta hlava zamotat, tak bych si zastavil tím spíš.
-1
když už se ti ta hlava zamotá, tak stejně zastavíš. tak nebo tak :-D
-2
Protahovací cviky za jízdy jsou, ale pokud paní sedí „strnule“, pak je otázka, do jaké míry zvládne protažení za jízdy. Jde o to, aby sebou neřízla. Protahování za jízdy je poněkud na úkor stability a chce to zručnost, protože i když se protahuješ, musíš přece jenom sem tam šlápnout do pedálů.
Já používám dva protahovací cviky, co mi doporučil zdejší diskutér dusann (doktor a cvičitel pilates) a mě osobně pomáhají. Ale chce to trošku zručnost, protože - jak už jsem psala - stabilita je při protahování za jízdy hodně snížena.
1. cvik = protažení bedekry
lehce se nadzvednout nad sedlo a protáhnout se dozadu jako by za sedlo. Při cviku je potřeba „zadek“ vytáhnout co nejdál a pořádně natáhnout ruce, aby se protáhla páteř. V protažení se dle možností prodýchat.
2. cvik = protažení hrudní páteře
zapřít se pevně rukama o řidítka, schoulit hlavu a ramena jako do klubíčka (ale nezapomenout i přesto koukat na cestu) a protáhnout hrudní páteř vyhrbením. V protažení se opět prodýchat.
No a pak ještě podle potřeby protahuji nohy – patu zapřu o šlapku (event. položím nohu přes šlapku) a protáhnu nohu „patou napřed“ co nejvíc do dálky.
A podle potřeby protahuji ruce – kroužení ramenou nebo kruhy jednou paží. Oběma najednou jsem to ještě nezkoušela :o)))
Možná řekneš, že to nejsou cviky na protažení krční páteře, ale uvedenými cviky se ti tak nějak protáhnout a uvolní celá záda a klouby má to vliv i na tu krční páteř.
Hlavně dojde k celkovému uvolnění těla, což je při tom strnulém sezení potřeba.
-1
Zcela určitě pomůžou masáže (samozřejmě ne při jízdě, ale po, prostě klasická masáž krční páteře). Ale je to setsakra drahý, leze to do peněz :-)
0
Měla by změnit posez. Jestli je strnulá, tak bych asi zkusila zkrátit vzdálenost sedlo - řídítka (jiný představec, posunout sedlo)
0
Jede-li tam i tam na stejném kole, mohou se problémy přesunout (nepolepší si)
-1
Nemyslím si. V terénu sedíš na kole trošku jinak než při "konstantní" jízdě na asfaltu.
Třeba v terénu bys měl mít sedlo níž než na silnici.
Pravda, tady se asi nepředpokládá, že by paní jezdila nějaký hardcore, nicméně vliv to mít může. Takže bych i laborovala se sedlem směrem nahoru a dolů.
Ona je vůbec otázka, o jaké kolo jde a zde má správnou velikost.
A v neposlední řadě jde také o zkušenosti a zda se třeba na tom asfaltu „nebojí“ okolního provozu.
0
... bych řek´, že u vás (ve městě) je vyšší koncentrace absolventů FTVS (fakulta tělesné výchovy a sportu - pro neznalé) než ve zbytku republiky na počet obyvatel.
Takže fundovaných (odborných) rad přehršel
-1
má těžkou přilbu. Ať jezdí po silnici bez přilby. To tady ví každý ale bojí se to říct.
-1
Jen jestli nemá moc velkou hlavu. Také by mohla jezdit bez hlavy.
-2
tak hlava ji určitě bolí, jezdila-li by bez hlavy myslím, že i bolesti by pominuly.
-1
Karel Plíhal, Gilotina
https://www.youtube.com/watch?v=AuwT4-NOqRE
0
Vono když má někdo krční páteř v prdeli, bolí z toho i hlava, navíc k tomu přichází motolice a nauzea. Chce to najít dobrýho fyzioterapeuta, nechat si vysvětlit kde je chyba, naučit se správně cvičit.
A cvičit a cvičit hlavně doma, v klidu se na to soustředit, protože když při cvičení během jízdy vlítneš do díry, je to v prdeli.
A cvičit furt, jak s tím člověk přestane, dřív nebo později je krční páteř zpátky v prdeli.
0
A když je v prdeli krční páteř tak je i hlava v ..., ani se mi nechce říkat kde :-p
0
Na šíravníka bacha!
Je nedostudovaný anatom ...
0
A kdyz je hlava v neci perdeli, trpi krcni pater dvojnasob. Pak uz je jedinym resenim preorientace na bezpaternost.
-1