Promiň, ale otázka typu "Uvezu to, pane pane Lorenc ?"
To snad musíš vědět ty, co utáhneš a co už ne. A jestli ne, tak jedině pořídit "o číslo" těžší placky a experimentovat. Tohle ti nikdo takhle od stolu nenaordinuje. Prolez e-shopy, placek různých velikostí je hodně, dá se kombinovat.
-1
Ještě se zeptám, jakou rychlost požaduješ ?
Jen tak narychlo sčítnutý mi vychází, že na 26" kole (znám obvod) při nejtěžším převodu s líným páčením 60 ot/min. bys jel čtyřicítkou, když rozumně kmitneš na 80 ot., tak 54 km/hod. a z kopečka určitě rozkulíš víc jak 100 ot., takže zabíráš i přes 70 km/hod.
Předpokládám ale, že más kolo 29", takže ty rychlosti budou úměrně většímu obvodu vyšší.
Na hobbíka slušný.
-2
Dík za odpovědi. Asi jsem se špatně vyjádřil. Chtěl jsem znát nějaké kombinace převodů závodníků mtb maraton. Vím, že i výškový profil tratě hraje roli. Jen jsem chtěl orientačně, co mají. S mými převody jsem rád, když se dostanu z kopce na rychlost 50 km/h a to je kadence už fakt "o hubu". Asi jsem divnej, nebo něco dělám špatně. Kolo mám 29". V terénu převody, které mám jsou v pohodě, ale při jízdě po silnici hodně ztrácím. KPŽ závody jsou i dost po silnicích a právě z toho vycházím, kdy mě dost lidí lehce díky mojí menší rychlosti předjede a já to pak dotahuju v terénu, ale tam se dost špatně kolikrát předjíždí. Hledám jen nějakou "cestu" jak to vylepšit.
0
Hele, zvlast na silnici nemuze byt problem s prevody. Jak uz jsem psal, pri vcelku pohodovych 80 otackach jedes sedesatkou. Problem s nizsi rychlosti bych hledal predevsim v "motoru", vykon, vydrz, tocky. Na zavodech snadno potkas (potkavam) hodne takovych, co okolo tebe projizdeji se stejnymi prevody o mnoho rychleji ;-)
-1
na silnici občas takové potkávám i normálně. tak si šlapu 28 za hodinu, říkám si, jak mi to dnes krásně jede, a nějaký hajzlík na horáku mě předjede a zmizí v dálce. zmetci jedni :-D
0
Tak nevím, kde bereš ty tvoje výpočty o rychlosti? Při tom, co říkáš, že pojedu pohodovou 80 (kadence), tak podle skutečného výpočtu dle mého nejtěžšího převodu 36-11 pojedu 35.9 km/h, což mi zhruba sedí i v realitě. Tudíž nevím, kde bereš těch 60 km/h. Nemystifikuj mě prosím. A "motor" si myslím, že mám dost v pořádku a docela dobrý (na hobíka)
0
Pak nasad nějaké cyklokrosove kliky a nemáš co řešit, když máš tak dobrý motor
0
Kliky mám tyto...Cannondale Si, BB30. Nevysmívej se mi prosím ohledně mé výkonnosti (motoru). Jsem obyčejný hobík a rád bych zrychlil a nevím jak. Výkonnostně nejsem na můj věk (46) na tom nejhůře, jen hledám možnosti využití mé energie pro výkon při závodě ;-)
0
Pokud nemáš problém utáhnout 1:1 na 29" kole, s tím, že neztrácíš drahocenou setrvačnost v kopci přesmykáním, doporučil bych jeden talíř 42z, nebo menší.
Předopkládám, že máš 29" na 2" podle tvého výpočtu rychlosti při kadenci 80/min.
Pokud bys použil 42z jednotác, znamenalo by to zvýšení maximálky na 41,5km/h při kadenci 80/min, já počítám raději 90/min - pak je maximálka 46,7km/h.
Ale samozřejmě z kopce, po rovině budeš dost výkonu ztrácet v 11z pastorku - klidně i 10%, a když k tomu připočteš aerodynamiku biku - budeš na rovince používat spíše 42/17 při 90/min při větší efektivitě, a rychlosti cca. 30km/h dlouhodobě (doporučuji co nejvíce aerodynamickou pozici).
Takže moje rada zní: sundat přesmyk a levé řazení, jezdit jednotác s plnými zuby od Gebhardta, který se dá otočit pro dvojitou životnost, a trochu víc si zamakat ve stoupácích, s tím že máš o půl kila lehčí kolo a neztrácíš drahocenou setrvačnost řazením na přesmycích.
Pokud by ses měl ve svém věku dostávat do příliš anaerobních stavů, které ti nevyhovují, můžeš vždy najít kompromis řekněme v 39z, nebo dvojtácu např. 30-39.
Doufám jsem neudělal ve výpočtu chybu, a předpokládám, že ti to s jedním talířem udělá plný rozsah na kazetě ;)
0
Moc dík za rozbor a doporučení. Kolo mám Cannondale Scalpel-SI 29 5 2017. Zvažoval jsem kolo s jednotácem, ale dvojtác má širší použití a pro mne jako hobíka více využitelný. Proto spíš zvažuju více zubů na předním větším talíři 38 nebo 40, ale nevím, jestli to bude vhodné a jestli to půjde nasadit v moji kombinaci přehazovačky a přesmykače. Jasně, všechno jde, když se chce a hlavně když jsou prachy. Momentálně hledám nejlevnější alternativu a sháním rady a doporučení bikerů, kteří mají zkušenosti. Předem všem dík za jakékoliv tvůrčí info.
0
Jak na to tak koukám, s největší pravděpodobností máš čep kyvky v pozici pro 36z, takže při větším tácu tam nějaké malé pogo asi vytvoříš, ale může být zanedbatelné, nebo vyřešitelné tlumičem.
Víc nepovím...
0
Pokud ovšem máš celopéro a osa otáčení (ať už virtuální) je někde pro malý talíř, může naopak jeden velký talíř vytvořit pogo efekt na zadní kyvce, který určitě nebudeš chtít, a v takovém případě neznám jiné řešení než malé kliky a automaticky větší kadenci šlapání - což mnohdy bývá problematické k uvěření i uskutečnění.
0
Ještě může dát kazetu s nejmenčím pastorkem 10 nebo dokonce jen 9 zubů (na tu potřeba už spešl náboj). Tí
Ale nejspíš by musel jit do jedenácti, příp. dvanáctikolečka a stálo by to ranec.
To by pak pomohlo docela dost.
0
Např. tohle
http://www.123kolo.cz/z15797-kazeta-e-13-trs...
0
Chapu,
moje zkusenosti cim jsem starsi rikaji, ze 12ka je takovy +- limit, kdy jeste stoji za to davat do toho vykon po rovine.
Na singlespeedu jsem jezdil 14ku na 8kovem retezu a dnes vozim 16ku na 1/8 retezu, a tam jsou ty ztraty nepostrehnutelne, ale porad tam jsou.
11ka vznikla nekdy jeste za Suntoura v 90. letech jako Microdrive, jestli se nemylim.
A hlavni duvod byl zmensovani hmotnosti celeho systemu (24/32/42 -> 11-24 oproti 28/36/46 -> 12-28), s tim ze rozsah se zvetsuje.
Tim padem z toho hrave dostali 42/11, coz uz je na bika slusne tezky prevod, ktery byl ale dulezity pouze z kopce, kdy se kroutak zmensuje cca. na polovinu.
Z toho vysly vsechny derivaty Sramu a Shimana, ktere vice ci mene pocitaji s omezenosti vydrze takoveho systemu, a jeho pouziti porad jen z kopce.
Pokud je hlavni duvod udrzovat stalou rychlost po rovine, myslim ze 11ka a mensi jsou vysoce ztratove pastorky, jednak co se tyce vykonu, ale taky co se tyce penez - zbytecne to natahuje retez a nici kazetu, z toho pak odchazi talire.
Nikomu svuj nazor nevnucuju, a omlouvam se za absenci diakritiky ;)
0
Tak jsem to několikrát přepočítal.
(přev. poměr) 36/11 x (otáčky) 80 x (čas v minutách) 100 x (obvod 26"kola v metrech) 2.065 = 54065 metrů za hodinu čili 54 km/h
Ovšem, použije-li se standartní hodina ( 60 minut), je to pouhých 32,44 km/h
0
Jestli to správně chápu, tak správný výpočet s dosazením času 60 minut a ne 100 minut do hodiny dává správný výsledek rychlosti 32.44km/h.
Nestandardní hodinu, která má 100 minut opravdu neznám :)
0
Ronda výše psal:
...když rozumně kmitneš na 80 ot., tak 54 km/hod...
a pro výpočet uvádí, že použil své kolo 26", u kterého zná obvod.
Tak jsem změřil 26" kolo, x přev.poměr x ot./min. x počet min. za hod. = rychlost, no jelikož to nevychází, je třeba zkusit pozměnit nekteré hodnoty. Velikost, převod, otáčky jsou pevné. Zbývá rozměr hodiny.
0
Brahmo, ty tohojeste neznas :-))
No jo, tak tady jsem evdentne ulitnul. Kde se me to tam jenom namotalo... Jeste ze se nam tohle stava nejvyse jednou za deset let :-)
-2
Ale jo, já se ti vlastně ani nesměju :D
Tu srandu z toho udělal až iiki.
0
A do riti, to jsem ale kvalitne ulitnul, beru zpet, omlouvam se. A marne premejslim, kde se mi tam co vloudilo. Vzdyt uz jsem to pro ruzne prevody pocital snad tisickrat... :-/
Tak to ta dvouplacka opravdu nic moc. Na kazete uz nic moc nevymyslis, tak leda vetsi placku. Koukam, ze oproti trojprevodniku jsou prevody oriznuty nahore i dole, i pres ten extevelky nejlehci pastorek. Tak vepredu si polepsitplackou 42, nebo 44. Pokud to pres tech 16 az 18 zubu bude spolehlive radit. A taky mozna potreba pohlidat napinani retezu. Uz takhle musi prehazka pobirat velky rozsah kazety, tak aby si poradila s prevodnikem.
Marne premyslim o smyslu toho dvouplackoveho trendu. Vahu to setri jen minimalne a prevody ubira. Osobne bzch to vyresil "zpatecnickym" namontovanim trojprevodniku 22/32/44. Polepsil bych si do rychla a poridil si tim i poradny vyprostovak do bahna nebo drsnyho stoupani.
-1