Doporučuji raději tří rychlostní shimano nexus. Za tisíc korun perfektní volba
0
Jak je to se servisem? Po kolika kilometrech a jak je to náročné? Dá se to doma nebo je to složitější?
0
Dá se doma. Až se ti zdá že to chodí s příliš velkým odporem tak rozebrat, vyprat v petraku a natlacit novou vazelínu. Stačí na to i běžné nářadí, plan je na netuším. Většina lidí to ale nikdy neudělá a nic se nestane.
0
Dvojrychlostní jsem v ruce neměl, ale třírychlostní a osmirychlostní S-A už jsem rozebral. Oboje jen tak doma ve svěráku a bez problémů. U trojky po prvních 2500 km, kdy začalo vrzat uložení unašeče na ose, od té doby je dalších 2500 km klid. Do osmičky jsem koukal víceméně ze zvědavosti, chodila hladce předtím i potom. Tovární vazelíny bylo v obou převodovkách dost a tipoval bych, že bez údržby vydrží za normálních okolností několik let.
0
Dekuji za radu,vim o Nexusu,ale ja chci jednoduchost a nechci lanka.Prakticky mam dve moznosti-razeni malym kopnutim dozadu.(Sturmey Archer) nebo Sram Automatic s automatickzm razenim(zalozeno mechanicky na odstredive sile pri vyssich otackach).Preferuji prvni moznost.Zajimaji me prakticke zkusenosti s vydrzi.Pro zajimavost-3-rychlostni nexus ma pomer 1,84 a dvourychlostni Sturmey Archer 1,38 a naba stoji 1500,-
0
Pozor na celkový převod :-) I 48 zubů vepředu je těžký
0
Jedna se o skladaci Esku - 20"-kola a 44 zubu na klikach a 18 zubu vzadu.Na kopce akorat,ale na rovinu potrebuju zrychlit
0
U skládačky to jde,akorát,že to potom nebude 44:18,ale třeba 44:13
0
Presne tak.Na treku by to odpovidalo asi prevodu 32/13
0
Já to myslel jinak. Ten náboj nemá tuším převod 1. Tím myslím,že první(respektive druhá rychlost) není 1:1 takže není zachovám původní převodový poměr.Na netu je tabulka
0
Zakladni jev 44/18 a zprevodovany(do rychla) 44/13
(18/1,3=13)
0
už jsem se na to díval. Je to 1:1 Já měl 5 kvalt a tam to bylo,hodně do rychla(5)
0
omlouvám se, že po dvou letech znovu otevírám tuhle diskuzi, ale mám dotaz. Skládám si silničku do města na rámu z favorita ze 70. let. Mám vepředu originál tác 48z., takže pokud bych si dal nábu S-A S2 dejme tomu s pastorkem 20z., dostal bych převody 48:20, resp. 48:14? Jaký na to máte názor z hlediska pohybování se pouze v Pražském provozu?
Díky za názory
0
To je ta nevýhoda že direct bys měl mít na rovinky a druhý převod do lehka, ale máš to naopak.
Jediná co to měla rozumně byl 3kvalt pro furtky, kde je direct uprostřed, takže dostaneš jeden navíc do kopců, a jeden do rychla, ale není to kickshift.
Ideál je 2,8, cca.30km/h, samozřejmě jak pro koho, ale s lehčím 2,4 možná na rovince budeš vycházet z převodu při 25km/h, a 3,4 je zas na větší rychlost která se húř udržuje cca.43km/h.
Jezdit na tom lze, s kopcem ti to moc nepomůže.
Dle mých zkušeností to výhodu nepřináší.
;)
0
Ale 2,4 už je dost lehký abys dával kopce nahoru.
Může to být naprostá paráda, nebo taky disaster, záleží kolik vážíš a jak jezdíš, jestli kopce dáváš ze sedla, atd.
První co bych vyměnil na Favoritu by byl talíř s klikama, za čtyřhran.
0
Před pár lety jsem to taky řešil, nákupní&pivas - sládačka Eska, 1973 r.v. - 3 rychlostní torpédo od Sramu: 42/16 z., vedení lanka v kuse. Jak jsou převodový poměry v náboji nevím (někde to je na Sram stránkách (měl jsem vytisklej rozres n.d., někde to mám zahrabošený)), je to do pomala, 1:1 a do rychla. Na popojíždění na nevelkou vzdálenost dobrý.
0
Dekuju.
do pomala nepotrebuju,potrebuju jenom 1:1
a do rychla.Tak ta dvourychlostni naba asi vyhovi.
0
Tak už sis to na skládačku pořídil? Koukám, že také někdo jezdí na skládací Esce, to mě těší.
Já si tento náboj na skládací kolo Eska pořídil po kratším zvažování v prosinci 2016. Sice jsem s tím kvůli počasí jel zatím pouze jednou na vzdálenost 22,5 km (9,5 km se standardní Eskou do prodejny, tam montáž nábojové převodovky, následně 22,5 km s převodovkou domů). A jsem po té první jízdě nadšený!
http://www.nakole.cz/diskuse/21341-skladaci...
Nemohu se dočkat, až sleze sníh a teplota bude alespoň -3°C a více, zas osedlám skládací Esku...
0
Teda to jsem netušil, že je převodovka bez ovládání lankem a ještě s torpédem. To bych si mohl dát na svůj popojížděcí vehikl.
Jak to brzdí ve srovnání s hydrulikama a je to přehazování spolehlivé ?
0
mohu pouze porovnat 3 rychlostní S-a a V-brzdy
Pocitově brzdí SA malinko hůř než V. (ale kolo jsem měl pouze půjčené, neznám tech stav zadního náboje)
Stále se to chovalo použitelně.
Protože hydrauliky brzdí líp než V...
-1