Zdravím komunitu cyklistů. Mám prosbu, potřebuji poradit ohledně výběru trekového elektrokola. Vím, že elektro kolo není to úplně top řešení, ale bohužel můj zdravotní stav a věk mi již nedovoluje pokračovat na mém starém MTB Giant, proto jsem se rozhodl pro elektro kolo. Použití kola bude vesměs na cyklostezkách a jím podobných komunikacích (již ne těžký terén). Tak trochu upřednostňuji i design kola, proto si momentálně vybírám z kol BH bike Evo Cross 2016 a Haibike SDURO Cross SL. Obojí jsou ve stejné cenové relaci. BH má zadní motor, Haibike středový Yamaha. Nedokáži posoudit co pro mě bude lepší varianta. Ještě podotýkám, že měřím 183cm a momentálně vážím 105kg (před zdravotními problémy jsem měl pod 95kg).
Děkuji všem za rady a pomoc při výběru.
Pokud tam máš i kopečky jednoznačně vol středový s yamahou.
0
Ano, kopečky mám...Liberecko...
0
Pak je volba jasná:-)
0
Bosch :-)
0
Yamaha nemá odpojení výkonu motoru při řazení, což je u středového mínus. Plus je dvouprevodnik. Nevím proč se mi některé rámy Haibike nelíbí.
0
Ale třeba to i tak řadí dobře. Chtělo by to vyzkoušet v kopci.
0
No. Já bych řekl, že soudruzi od japonské Yamahy budou mít to řazení vymyšlený. Na rozdíl od soudruhů z čínského Bafangu :-)
0
Já ti nevím ale třeba můj známý Aleš L. již na boschi jezdí dlouhá léta ale nikdy jsem neslyšel že by měl problémy se řazením.
0
Nevím kdy Bosch nasadil čidlo řazení pro přerušení tahu motoru. Četl jsem, že teď už to mají, u prvních modelů to patrně nebylo. Tuším, že i e-totem tady psal o tom, že řazení s tahem motoru, je problém a že řetěz dělá velké rány.
0
Aleš to měl hned jak vyšly první bosche, asi je nutno se naučit řadit, tedy bylo nutno.
Já taky občas řadím v záběru jinak to v kopci ani nelze, ale že by to dávalo nějaké rány o tom nemůže být řeč:-)
Je to hlučné zrovna tak jako když šlapeš za své a v kopci řadíš.
Nevím proč se z toho zde dělá nějaký problém.
0
Asi to trošku problém je, protože jinak by dnešní Bosch nedával to čidlo na řazení, které odpojí na několik milisekund motor při řazení. Takže ne někdo, že z toho dělá problém, ale sám výrobce (Bosch, Impulse atd.) to jako problém viděl a řešil.
0
Tomu se říká komfort a inovace:-)
Že to nevadí nikomu kdo motor nemá, proč asi?
0
S Boschem bude v řetězu přeci jen o hodně vyšší síla než bez pohonu.
0
Bude když se nenaučíš řadit, je to jen o umění, mám vyzkoušeného i bosche.
I když je jasné že vypinání záběru motoru při řazení je super záležitost zvyšující pohodlí a komfort uživatele.
Za coš si ovšem taky připlatí:-)
0
Doporučuji všem k přečtení.
http://www.rebelbike.com/index.php?clanek...
0
Hezký článek, ale taky trošku tendenční. Samozřejmě, že když budu srovnávat Bosch s levnými nábojovými pohony, tak vyhraje na plné čáře Bosch. Kdyby si pán zkusil kolo z BionX nebo ještě lépe s nábojovým převodovým KTM Panasonic, tak by možná změnil názor.
0
Tak o tom silně pochybuji že by Aleš změnil názor, mám tytéž zkušenosti co on a nejsme jen my dva:-)
0
https://www.youtube.com/watch?v=pCiY2Q3LAXY
0
?
Co tím chceš jako naznačit?
Posaď na to chlapa 60let, nemocné klouby, natěžko tak 160kg a tem motor si ani neprdne:-)
Před 15léty jsem takové kopečky jezdil v pohodě bez motoru:-) Celková váha plně naloženého kola tehdy činila 175kg.
Vyjedou jeden kopec a jsou s energii na dně ja se středovým takových kopečků vyjedu s klidem 5:-)
Ale myslím že je zbytečné se znova a dokola dohadovat, souhlasím že na mírně zvlněnou krajinu je dobrý přímý, do kopců je jedinečný středový.
0
Co tím chci naznačit? Kdo se dobře koukal, tak si všiml, že ten, který to natáčel, tak jel na kole Haibike s Boschem a v některých pasážích dle funění měl opravdu, co dělat, aby KTM stačil. A stoupák to je slušný. Obrázek ať si každý udělá sám.
0
A samozřejmě nevedu tady spor, že středový je tím výhodnější čím je kopec prudší. Jen tady poskytuji informaci, že pokud jezdíme běžné kopečky třeba těch 10% někdy 15% a šlapeme, tak není důvod se bát kvalitního nábojového motoru. Ano, ten kdo váží 160kg a jede i do mírného kopečka jenom 10km/h, tak by měl zvolit středový.
0
To se těžko hodnotí když nevíš jakou připomoc měl nastavenou a nevíš ani kondici jezdců a další spousty údajů. Tak že nic nevypovidajíci video, jedno z tisiců podobných na netu:-)
Ovšem ten stím přímým musel často i ze sedla což u středového nehrozí.
Ale kašlu na to je to stále jen dohadování o ničem.
Ja ve své praxi vyzkoušel obojí a vím jistě že přimý již nikdy i kdybych byl zdráv:-)
Každý ať se zařídi jak mu pasuje, ja vždy budu radit středový, výběr bude na rozhodnutí tazatele:-)
-1
Je to dost peněz, tak si přečti něco všech předních systémech. A hlavně si to vyzkoušej. Dost je toho nejen o teorii, ale taky o pocitu.
0
Nevíte někdo, jaké nábojové motory používá BH Bikes v modelech EVO?
0
Evo Cross pohání bezkartáčový 350W motor v zadním náboji.
Nějaký z těch číňanů.
půjč mi ho na půl hodinky a usmažíš si na něm řízky...
0
Takže asi opravdu bude lepší volba Haibike SDURO.
0
Nevím jestli nutně Haibike, já bych volil kolo se střeďákem Bosch Performance a baterií 500.
0
A doporučení na konkrétní typ bys neměl?
0
Ta yamaha nemá chybu.
0
Pokud ses rozhodl pro kvalitní kolo se středovým pohonem, tak máš dost velký výběr, protože ve vyšší cenové kategorii středový pohon začíná jasně převažovat. Není jen Bosch, Yamaha, Haibike. :)
Já bych vybral třeba tohle
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
nebo ještě lépe tohle
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
Alespoň je kam dát lahve s pitím. To je bolest dost elektrokol, že jaksi díky baterii není místo. A 17Ah taky jen tak u konkurence nenajdeš. Nevím proč všichni chtějí Haibike s Bosch nebo Yamaha. :)
0
Třeba proto že jsou levnější a na pohled hezčí?
0
Tam už se dostávám do jiných financí...měl jsem původně nastaven limit do 50tis.Kč, ale protože chci kolo i v pěkném designu (pokud možno s maximálně integrovanou baterii, viz. kolo BH Bikes EVO Cross), navýšil jsem limit na 60tis.Kč.
0
Ber ho neváhej, je to dobrá volba.
Flaška s pitím se vždy dá někam umístit:-)
0
Samozřejmě mám na mysli tento stroj se středovým motorem.
http://www.akumo.cz/haibike-sduro-cross-sl
0
Kolečko pěkný,jen škoda,že nelze se silnější baterií.Do těch kopců by se šikla.Snad po záruce si k tomu přidělat další baterku,ale to už bude "bastl":-(Nebo holt mít ještě jednu originál a vozit ji s sebou.
0
akorát tu cenu za to soft. odblokování rychlosti nemůžu skousnot, to krapet přehnali
0
Je i levnější varianta http://www.sb-tuning.com/cs/114-yamaha
0
Silně lobuji za provedení RC, zde je opravdu lepší mít o kolečko více.
0
No nechápu, co na tom BH EVO tolik stojí, když to má jen nábojový motor. Do kopců kolem Liberce bych raději dal ten středový, na Brdech si ho nemůžu vynachválit :-) Jo a ještě k té integrované baterii, je dobré když není integrovaná až do té míry, že nejde z kola snadno vyndat, třeba kvůli dobíjení během oběda v hospodě (nebo v práci,v bytě,atd.)
0
Potažmo k pozdějši výměně článků.
0
Obě zmiňovaná kola mají možnost dobíjení baterie jak na kole, tak vyjmuté. Vyjmutí je otázka vteřiny...
0
V tom případě radím, aby sis to kolo půjčil a projel a udělal si obrázek. Já si myslím, že i kvalitní převodový motor tě příjemně překvapí. Ano bude mít svoje limity. Možná kopce nad 15% už na něj budou příliš. Na druhou stranu kolik takových kopců člověk potká? Být tebou, tak si toho půjčím více a dělám si sám obrázek.
0
Po několika konzultacích mě ještě napadlo, jestli by nebylo řešením místo crossového kola horské kolo, tedy např. Haibike SDURO HardSeven SL. Cena jako Cross a myslím, že o chlup lepší výbava a možnost se občas i utrhnout mimo zpevněné komunikace...
Co si o tomto myslíte?
0
MTB je každopádně univerzalnejsi a kdybys chtěl jen vyletit po cykloatezkach, tak ti nic nebrání prezout na užší krosové pláště. Na druhou stranu na krosové není problém dát poradny nosič a plnohodnotné blatníky. U MTB se s tím moc nepočítá.
0
Pomalu se blížím do finále a výběr se mi nakonec zúžil na MTB kola Haibike SDURO HardNine SL (střeďák Yamaha) a Superior eXP 909 STePS (střeďák Shimano). Cena u obou stejná. Jaké by jste tedy doporučili?
Díky za názory.
0